login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

php broncode

Offline Legolas - 04/04/2005 14:15
Avatar van LegolasOnbekend bestaat er in php of met een andere webtaal ook een functie zoals file_get_contents maar dat hij dan de php pagina krijgt en niet de html pagina. bijvoorbeeld je index.php ziet er zo uit:
  1. <?php
  2. echo "Welkom";
  3. ?>

Als je dan file_get_contents doet dan krijg je zo'n HTML pagina. kun je ook een php pagina op die manier krijgen??
:?: 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 04/04/2005 14:19
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde php word op de server gegenereerd en dan word de html-code naar de bezoeker toegestuurd, is dus onmogelijk
Offline Legolas - 04/04/2005 14:21
Avatar van Legolas Onbekend oja eigenlijk logisch maar ja ik dacht misschien kan het wel. Maar als het schijnbaar onmogelijk is KAN het dus gewoon niet. jammer:'(
Offline MothZone - 04/04/2005 14:23
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde mss in php6 of php7 ofzo dat er een functie voor is, maar volgens mij is het onmogelijk omdat je dan al de server moet gaan """hacken""" om de code te hebben
Offline Legolas - 04/04/2005 14:26
Avatar van Legolas Onbekend Ja en dat zullen ze er in php zeker niet inmaken: dat maakt de scripttaal alleen maar nogal onvelig en dan raken ze klanten kwijt.
Maarja je kunt hem dus maar op 1 manier te weten komen, dat is volgens mij de Apache server hacken. daar ga ik niet aan beginnen;-)
Offline Thomas - 04/04/2005 14:30
Avatar van Thomas Moderator Je hebt wel zoiets als highlight_file().

Alleen voor intern gebruik, uiteraard.
Offline Legolas - 04/04/2005 14:35
Avatar van Legolas Onbekend FangorN, hoe bedoel je intern??
Is dat dat je van een andere pagina op dezelfde site de gegevens opvraagt??
Offline Thomas - 04/04/2005 14:38 (laatste wijziging 04/04/2005 14:39)
Avatar van Thomas Moderator Ja. Als je een extern PHP-bestand highlight_file()'d, krijg je alleen maar de HTML-output omdat de PHP-code al door de externe server verwerkt is (for obvious reasons).
Offline MothZone - 04/04/2005 14:43
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde ja, maar dat is niet wat hij nodig heeft denk ik FangorN
@legolas
dus als je site nu op www.mijnsite.be staat kan je de php van vb mijnsite.be/leden/ledelijst.php tonen maar niet van vb anderesite.be/mapje/bestand.php
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s