login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

file_exists();

Offline MadMike - 22/09/2004 21:36 (laatste wijziging 22/09/2004 21:37)
Ik ben ff bezig met een script te maken die een huig overzicht geeft van de bestanden die nog online staan in een bepaalde map. Alleen werkt het nog niet egt.

1. <?php
  2. $filename = "http://www.btvdegeeren.nl/index.php";
  3.  
  4. if (file_exists($filename)) {
  5. echo "The file $filename exists";
  6. } else {
  7. echo "The file $filename does not exist";
  8. }
  9. ?>

dit bestand sla ik op op een andere server... maar dat zou volgens mij niets uit moeten maken. Maar stel ik maak er $filename = "c: \test.txt"; van en run het script localhost, dan werkt het wel 

Iemand die me verder kan helpen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline MothZone - 22/09/2004 21:42
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde En als je nu eens probeert http://localhost/test.txt (om te testen)
Offline maestro - 22/09/2004 21:43
Avatar van maestro HTML gevorderde Volgens mij kan je dat op deze manier enkel doen voor bestanden op je eigen server, en niet op een andere server. Is logisch ook (beveiliging).
Offline MadMike - 22/09/2004 21:47 (laatste wijziging 22/09/2004 21:56)
Avatar van MadMike Lid Ja denk idd dat het ook met de beveilging te maken heeft, maar is er dan miss een andere methode die aangeeft of iets aanwezig is op een andere server?
Offline Dennisvb - 22/09/2004 21:55
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde waarom doe je dan niet gewoon index.php ipv. het hele adres. Je wilt toch kijken of de bestanden die op jouw eigen server staan bestaan?
Offline MadMike - 22/09/2004 21:57
Avatar van MadMike Lid nee.. andere server. Het gaat hier namelijk om bestanden die op een andere server opgeslagen zijn. En het script moet kijken welke van deze bestanden nog aanwezig zijn op die andere server
Offline twopeak - 22/09/2004 22:44
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
volgens mij laat de nieuwere versie van php dat WEL toe, maar ik ben niet zeker!

je kunt wel de pagina opendoen (fopen), of je met de server connecteren met sockets;
indien je antwoord krijgt, dan heb je prijs!
Offline Slipie - 22/09/2004 23:51
Avatar van Slipie PHP beginner Met php 5 kan je inderdaad wel met een andere server connecten.
Offline MadMike - 23/09/2004 14:12
Avatar van MadMike Lid Thanks voor de reacties. Heb het nu opgelost dmv een ftp conenctie te maken naar die andere server ;)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s