HTML beginner |
|
Heej,
Ik heb een class gemaakt voor mijn site en zou daarin graag een functie maken waarmee ik mailheaders op kan halen.
Ik had al iets gemaakt, nl:
<?
function headers( $html )
{
$output = '';
if( $html == 1 )
$output .= 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n';
$output .= 'From: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>';
return $output;
}
?>
<? function headers( $html ) { $output = ''; if( $html == 1 ) $output .= 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\n'; $output .= 'From: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>'; return $output; } ?>
maar als ik het dan aanroep op de volgende manier:
<?
mail( 'email', 'onderwerp', 'bericht', $site->headers( 1 ) );
?>
<? mail( 'email', 'onderwerp', 'bericht', $site->headers( 1 ) ); ?>
dan verzend hij de headers niet mee..
De class die ik heb werkt wel, heb ook wel $site = NEW classnaam; bovenaan staan, dus daar zal het niet aan liggen.
Ook heb ik al geprobeerd om een var aan te maken in de class, maar dan krijg ik een error dat ik die . neerzet om de string te verlengen :-S.
Zo had ik die gemaakt:
<?
var $headers = 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\nFrom: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>';
?>
<? var $headers = 'MIME-Version: 1.0\r\nContent-type: text/html; charset=iso-8859-1\r\nFrom: ' .$this->sitenaam. ' <' .$this->noreply. '>'; ?>
Iemand enig idee hoe ik 1 van beide kan fixxen? Ik zou het het liefst met een functie willen aanroepen omdat ik ook wil kunnen kiezen of HTML aan / uit staat..
MVG, Peter Bosch
|