login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe begin ik met PHP?

Offline rinke - 23/03/2005 12:32

Ik maak veel website's met DHTML,Flash en Java.
Nu lijkt het mij wel handig om het PHPscript toetepassen.
Ik heb al een PHPBB forum gemaakt op www.coowl.nl.
Maar daar kreeg ik niet echt een idee hoe ik het PHP script moet toepassen. Om te beginnen welke programma's heb ik nodig voor PHP Dreamweaver toch? en als welke excentie moet ik het opslaan?
En ik wil een offline server proberen maar ik weet niet meer welk programma ik der voor nodig heb:$

Ik hoop dat iemand mij kan helpen,
Rinke

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DeafBoy - 23/03/2005 12:35 (laatste wijziging 23/03/2005 12:35)
Avatar van DeafBoy HTML beginner Offline server: Zoek een Apache tutorial en ga er mee aan de slag
Extensie: .php
Programma: PHP Dreamweaver, Kladbok, Home Site.. etc..

Offline Rens - 23/03/2005 12:39

Crew algemeen
Programma-
Dreamweaver kan, maar er zijn nog vele programma's meer die je er voor kunt gebruiken. Bijvoorbeeld Editplus en Crimson Editor.

Opslaan-
PHP bestanden sla je altijd op, met de extentie .php of .php3. Meestal word hier .php voor gebruikt.

Server-
Je hebt minimaal 2 dingen nodig, Apache en PHP. MySQL is optioneel, voor als je ooit verder wilt om iets te maken. Je kunt er makkelijk forums en gastenboeken mee maken, dit kan ook met text bestanden.

Tutorial-
Joël heeft hier een mooie tutorial over gemaakt.
Offline rinke - 23/03/2005 12:47
Avatar van rinke Nieuw lid Ik gebruik Linux Fedora core 4.
Dan kan het toch ook met "gedit" i.v.p Klablok
Apache en PHP en MySQL word dat ook ondersteunt
door Cross office
Offline rinke - 23/03/2005 12:53
Avatar van rinke Nieuw lid Sorry Tar.gz natuurlijk
Offline Klopper - 23/03/2005 13:17
Avatar van Klopper HTML interesse Er staat een edit-knopje links onder elke post die jij gestuurd hebt;-)

Volges mij kan je met linux meerdere editors gebruiken. Ik zou zelf kiezen voor vi(m), daar zitten ook kleurcodes bij.
Mah voor het geval dat je net begint met php, zorg ervoor dat je één enkele manier aanleert en dat je je scripts veilig maakt (ook al zal dit niet meteen lukken in het begin).
Mahjah, veel succes:cool:
Offline rutgerp - 23/03/2005 14:51
Avatar van rutgerp HTML interesse Kijk eens op: http://www.hots...index.html daar zie je allemaal paketten die de offline webserver voor je installeren!
Alleen er zit ook Perl/Cgi enzo bij(vaak).
Offline prorsoft - 23/03/2005 16:04
Avatar van prorsoft PHP gevorderde voor de server kan je beter phpdev gebruiken...
die heeft een heleboel functies, waaronder apache en PHP.
Offline Rens - 23/03/2005 16:08

Crew algemeen
Ik denk dat je beter alles los kunt downloaden en installeren.
Dan zal het ook een stuk makkelijker worden, om de programma's te updaten naar nieuwere versies.
Offline remy - 23/03/2005 17:35
Avatar van remy PHP ver gevorderde gebruik easyphp, goede offline webserver

http://www.easyphp.org ? dacht ik:D
Offline Duikboot - 23/03/2005 18:06
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik gebruik PHPThriad, werkt ook online ;)
Offline Analog - 23/03/2005 18:08
Avatar van Analog HTML interesse check out www.downloadboeken.tk voor een aantal boeken over PHP!
Offline Squirrel - 23/03/2005 19:01
Avatar van Squirrel HTML interesse
Citaat:
gebruik easyphp, goede offline webserver

yeah, gebruik ik ook, lekker handig om rap iets te testen, en het is heel makkelijk te installeren 
Offline bambino - 24/03/2005 20:36
Avatar van bambino HTML interesse leer uit boeken, gaat het beste, is het duidelijkste 
Offline remy - 24/03/2005 20:38
Avatar van remy PHP ver gevorderde idd, php 5 zonder stress is wel een goede voor beginners.
Er wordt niet echt veel gesproken over de verschillen tussen php4 en 5, maar deze verschillen zijn eigenlijk pas nodig als je ver gevorderd bent. (althans, ik heb het nog niet nodig gehad):D
Offline Wim - 24/03/2005 20:49
Avatar van Wim Crew algemeen vi is onder linux goed...

openen/aanmaken:
vi index.php

nu zit je in een soort van command line in vi. Je drukt op INSERT om txten kunnen aan te passen. Je drukt op Esc om terug naar de commandline te gaan

Commandine opties:
Sluiten ZONDER opslaan:
:q!

Sluiiten MET opslaan:
:wq!

Dat zijn ze zo wat om te beginnen 
Offline Legolas - 24/03/2005 21:00
Avatar van Legolas Onbekend Gebruik phpdev 5 en koop een boekje
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s