login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Chat

Offline barry - 21/03/2005 17:53
Avatar van barryPHP interesse Ik heb al es een keer een chatscriptje gemaakt, maar wat altijd het algemene probleem is, is dat de pagina gerefreshed moet worden.
Dit is natuurlijk gigantisch storend bij een chatbox...
Nu heb ik gezien op php.net dat je ook socket-functies hebt.
En bijvoorbeeld je script ook kan laten luisteren (socket_listen).

Ik heb alleen geen flauw idee hoe dit werkt.
Werkt het nou met die socketfunctie ook zo dat je je pagina nog moet refreshen voordat je de nieuwe paketten kan zien, of gebeurt dit hiermee wél automatisch??

Heeft iemand hier al enige ervaring mee?

En als dit niet kan... is het dan mogelijk om bijvoorbeeld via flash zoiets te doen? met sockets ofzo, in ieder geval dat de pagina neit vernieuwd hoeft te worden om de nieuw verzonden berichten te weergeven?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline master666 - 21/03/2005 18:31
Avatar van master666 Lid je kan je chatbox in een Iframe zetten, zo kan je enkel da Iframe vernieuwen
Offline JoJo - 21/03/2005 18:54
Avatar van JoJo Onbekend Das opzich leuk idee master Op hotscripts.com staan evt. ook nog wat chatboxen 
Offline master666 - 21/03/2005 18:59
Avatar van master666 Lid dank je jojo, je kan natuurlijk ook werken met JavaScript en een Java applet, deze kan je ook allemaal kant en klaar terugvinden via good old google
Offline barry - 22/03/2005 19:43
Avatar van barry PHP interesse Hmmm.. ja das natuurlijk logisch, maar goed dan heb je wel die irritante klikgeluiden en toch nog dat je elke seconde de tekst telkes vernieuwd...
En niet echt PER DIRECT...

Niemand ervaring dan met die socket functies?

Ik zie namelijk ook dat niet iedere webhost het onderstuend
Offline Rens - 22/03/2005 23:35

Crew algemeen
Dit kan inderdaad met Flash, zoals je in je eerste post zegt.
Ik weet niet precies hoe het gaat, maar het gaat wel...
Op PHPFreakz staat een tutorial over PHP, MySQL en Flash.
Misschien dat je er zo verder mee komt:)
Offline barry - 23/03/2005 17:20
Avatar van barry PHP interesse Ik heb nu idd een chat gemaakt met flash/php/mysql en werkt toppie!!

Ik werk nu alleen met sessions en wil dus laten weergeven wie er online en offline zijn...
dit kan natuurlijk eenvoudig, maar wat ik ook wil, is zeg maar als een sessie weg is hij ook niet meer zichtbaar is.

Dus kort gezegt dat hij de users laat zien aan de hand van de sessions...

Ik neem aan dat iedere ingelogde een uniek session_id heeft, als ik zeg maar aan de hand van "echo session_id();" het id laat weergeven, doet ie dat prima... krijg ik 1 of andere rare code 
Maar wat ik nu wil, is dus dat die session_id in de database komt te staan en hij continu checkt of die sessie nog bestaat...

Kan dat op 1 of andere manier?
Of op een andere manier?

Ik hoor het graag...
Offline stuifie - 23/03/2005 20:55
Avatar van stuifie PHP beginner http://www.site...&id=62
daar mee kan je kijken of een session is geregistreerd
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s