login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

scheldwoorden met / zonder hoofdletters

Offline lau - 17/03/2005 23:19
Avatar van lauHTML interesse Hallo mensen,

Ik heb een scheldwoordenfilter in een gastenboek zitten door middel van:
  1. $bericht = str_replace ( array ( 'scheldwoorden' ), '[censuur]', $bericht );

Maar helaas werd alleen het woord 'scheldwoorden' hiervoor. Stel nou dat mensen 'SchEldWoorDeN' gebruiken, dan wordt het niet meer gecensureerd.
Is er een snellere simpele manier om met een het hele worod ongeacht hoofdletter / kleine letter te censuren? Anders moet je verschillende combinaties van hoofdletters/kleine letters toevoegen.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Frederic - 17/03/2005 23:21
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde alle woorden eerst lowercase maken (mss wel Ucase voor eerste letters)? maar PHP5 heeft string_ireplace (hoofdletterongevoelig), zit ik ook op te wachten
Offline leendertW - 17/03/2005 23:37
Avatar van leendertW PHP beginner hiervoor heb je eregi_replace:

Bijv

$bericht = eregi_replace('eikel', '****',$bericht);
Offline lau - 17/03/2005 23:47 (laatste wijziging 17/03/2005 23:49)
Avatar van lau HTML interesse Jah... PHP5 heeft die jah.. maar de server ondersteund het nog niet.

Met eregi_replace doet ie nix meer.
Offline Thomas - 18/03/2005 00:04
Avatar van Thomas Moderator Maak profielen bij het gastenboek (als dit gaat), zodat mensen zich moeten registreren als ze berichten willen plaatsen, dit zorgt ervoor dat de "drempel" wat hoger ligt - en/of houdt IP's bij, zodat je deze kunt blokkeren wanneer iemand zich niet weet te gedragen.

Dat is de beste scheldwoordenfilter die ik ken.
Offline lau - 18/03/2005 00:10 (laatste wijziging 18/03/2005 00:11)
Avatar van lau HTML interesse Heb ik ook al gebruikt. Het registreren was niet zo leuk (is niet zo gastvrij). Dus wordt nu alle IP's opgeslagen, wie zich misdraagt wordt ook permanent geblokt.
Maar dan heb je nog steeds mensen die scheldwoorden toevoegen... en het liefst zou ik met dit eruit kunnen filteren.

Ik zat ook te denken aan alle letters kleine letters maken (behalve eerste letter van de zin) en dan deze eruit laten filteren.
Offline Ontani - 18/03/2005 00:16
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
wat als je nu eerste gebruikt maakt van strtolower?
Offline CelestialCelebi - 18/03/2005 09:11 (laatste wijziging 18/03/2005 09:11)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Scheldwoordenfilters hebben geen zin.
Begin er ook niet aan.

Ban gewoon alle irritante mensen en geef ze er geen bericht van (dus ban ze zonder het tegen ze te zeggen).
Offline jasperken - 18/03/2005 11:19
Avatar van jasperken PHP interesse njah idd als je alle scheldwoorden moet gaan beginnen filteren heb je na een tijd bestanden van 1Mb en meer beter gewoon perm ban en je gastenboek in de gaten houden 
Offline lau - 18/03/2005 16:10
Avatar van lau HTML interesse Heb je gelijk in... alle bans die worden uitgevoerd is permanent... maar is lastig als ze op school berichten plaatsen.
Offline vinTage - 18/03/2005 16:13 (laatste wijziging 18/03/2005 16:14)
Avatar van vinTage Nieuw lid Als je een register ding maakt met een reply email met daarin een activatie link moeten ze toch alweer een hoop moeiete doen om een keer p**p te kunnen zeggen 
Bovendien zijn ze mss zo dom dat ze een bekend email adres gebruiken, kan je ze gelijk een bom sturen 
Offline Fenrir - 18/03/2005 16:25
Avatar van Fenrir PHP expert En als ze willen kunnen ze het natuurlijk zo doen:
p oep
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.329s