login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP Include

Offline TekRequest - 15/03/2005 17:19
Avatar van TekRequestNieuw lid Is het mogelijk om een gedeelte van een code op te slaan als een php pagina en dan dit te hergebruiken op andere pagina's zodanig ik maar 1 html pagina moet aanpassen

Voorbeeld : www.tekrequest.tk

het is dus de bedoeling dat de middenste rij tabellen verschillend moet zijn op elke pagina , maar de buitenste rij tabellen overal hetzelfde, maar als ik nu bijvoorbeeld een extra sponsor plaats dan zou ik dat normaal bij alle paginas moeten doen, en dat kost dus tijd...

Iemand kan me dus helpen hoe dit op te lossen please??

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
op de plaats van de sponsors zet je danrnrninclude(includessponsors.php);rnrnen wil je een nieuwe sponsor toevoegen doe je dat in sponsors.phprnrnzoiets
Offline TekRequest - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van TekRequest Nieuw lid zo eenvoudigrnmaar dus moet uw sponsors.php dan zonder de html tags zijn toch nietrnrnDus ik wil deze code dan opslaan rnrntable class=cornersrn trrn tdSponsored bytdrn trrn tablern table class=boxrn trrn td id=inhouda href=Sponsor 1abra href=Sponsor 2abra href=Sponsor 3atdrn trrn tablern div class=spacedivrnrnrnmaar in een php bestand opslaan is de syntax dan niet anders indien ja , kan iemand me helpen Of gwoon deze code opslaan als php bestand (lijkt me zo raar)
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]maar in een php bestand opslaan is de syntax dan niet anders indien ja , kan iemand me helpen Of gwoon deze code opslaan als php bestand (lijkt me zo raar)[quote] Als je alleen html in dat bestand wilt gebruiken kun je hem ook gewoon opslaan als .htm of .txt of iets anders. Dan doe je gewoon include('sponsors.htm'); Het bestand waar die include in staat moet dan wel opgeslagen worden als .php.rnrnJe hebt nu al 2 (of meer) vragen gesteld over het maken van dingen met php, maar het lijkt erop dat je verder niks van php weet. Kun je dan niet beter een cursus gaan volgen
Avatar van TekRequest Nieuw lid Ja ik krijg pas volgend jaar een cursus php op school -srnsorry hé kan er ook niet aan doenrnrntoch bedankt voor uw hulp!
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Ja ik krijg pas volgend jaar een cursus php op school -srnsorry hé kan er ook niet aan doen[quote] Je kunt ook gewoon een boek halen of een cursus op internet volgen. Nadeel is dan wel dat het moeilijk is om een goede cursusboek te vinden.
Offline dandb - 30/11/1999 00:00
Avatar van dandb Lid Een zeer goede include !rnrnIndex opmakenrnrnCode plakken op de paats waar de pagina's komenrnrn php rn switch ($pagina) rn { rn case home rn include home.php; rn break; rn rn case cressa rn include cressa.php; rn break; rn rn case webdesign rn include webdesign.php; rn break; rn rn case hosting rn include hosting.php; rn break; rnrn default rn include home.php; rn break; rn } rn rnrnDanny - www.cressa.be
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Een zeer goede include ![quote] niet dus, script ziet er niet uit en je gebruikt geen superglobals. We leven inmiddels in 2005, niet in 2001 (zoiets) toen superglobals net zoiets waren als hudsok.
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[url=httpsitemasters.bepagina=forumindex&ond=reply&cat=1&id=4932&p=2]check[url]rnrnnumlockrond is zo vriendeljik geweest om daar even uitgebreid uit te leggen welke mogelijkheden er zijn, via switch, via arrays, etc...rnrnrnand cut the spamming!!! p
Offline TekRequest - 30/11/1999 00:00
Avatar van TekRequest Nieuw lid yes van zottegem , van zwalm eigentlich, maar heb ondertussen error rnrnParse error parse error, unexpected T_STRING in homeblackpublic_htmltekrequesttest.php on line 1rnrndus ik heb een rechts .htm geprobererd rn[code]xml version=1.0rn!DOCTYPE html PUBLIC -W3CDTD XHTML 1.0 StrictEN httpwww.w3.orgTRxhtml1DTDxhtml1-strict.dtdrnhtml xmlns=httpwww.w3.org1999xhtmlrnheadrn titletitlernheadrnbodyrntable class=cornersrn trrn tdSponsored bytdrn trrn tablern table class=boxrn trrn td id=inhouda href=Sponsor 1abra href=Sponsor 2abra href=Sponsor 3atdrn trrn tablern div class=spacedivrn table class=cornersrn trrn tdLinkpartnerstdrn trrn tablern table class=boxrn trrn td id=inhouda href=3 voor 100atdrn trrn trrn td id=inhouda href=Zottegem fuiftatdrn trrn trrn td id=inhouda href=Techmozzatdrn trrn trrn td id=inhouda href=KSV Sottegematdrn trrntablernbodyrnhtml[code]rnrnEN eens zonder die body tags enzornen dan in men test.php rnrn rn include('rechts.htm');rn rnrnrnen krijg toch een error -s
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]en krijg toch een error -s[quote] zucht rnrnik word echt gek van die opmerkingrnrnWAT VOOR ERROR
Offline TekRequest - 30/11/1999 00:00
Avatar van TekRequest Nieuw lid Parse error parse error, unexpected T_STRING in homeblackpublic_htmltekrequesttest.php on line 1rn
Offline burdy92 - 30/11/1999 00:00
Avatar van burdy92 HTML interesse ik denk dat je de spaties bent vergeten tussen en xml en ga ma door... Prn
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde je kan geen xml bla in een PHP pagina zetten, anders gaatie denken dat het PHP is
Avatar van TekRequest Nieuw lid AHA yeees ie doet het nu diene xml tag mocht er idd niet bijstaan in de php file, burdy92, you're the man, alle andere bedankt voor de tips!!rnidd prorsoft opgelost! 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s