Weet iemand hoe ik data uit een database in een combobox kan uitlezen. Stel ik wil alle categorieen in de combobox uitlezen en ik wil zodra ik heb gekozen wil ik automatisch naar een andere pagina die de gekozen categorie "mee neemt". Met behulp van post & get. En ik weet hoe ik dit normaal gesproken doe, maar niet met behulp van comboboxen. Alvast bedankt!
probeer hier eens iets mee...rnAls dat tenminste is wat je bedoeldrnrn[code]rnselect name=select size=6 multiplern rn$res = mysql_query(SELECT FROM `tabel`) or die (mysql_error())rnwhile ($rij = mysql_fetch_object($res)) {rn echo option value=.$rij-veld..$rij-veld.option;rn}rnrnselectrn[code] rnrnJe moet zelf maar kijken hoe je de waardes in de selectbox wilt gaan gebruiken...
[code]select name=categoriern rn$result = mysql_query (SELECT FROM procedure) or die ( mysql_error()); rnwhile ($row = mysql_fetch_assoc ($result)) rn{rn echo 'option value= '.$row['categorie']. ' '.$row['categorie'].'option';rn}rnselect[code] rnHeb het een beetje aangepast, bovendien was je een ; vergeten te plaatsen achter mysql_error())rn
heb je de database wel geöpendrnzonee, dat moet zorn[code]phprnmysql_connect(localhost, gebruikersnaam, wachtwoord); rnmysql_select_db(naam van database); rn[code]
Dit is toch goed? Dit staat namelijk in de include file. En bij andere bestanden die van hetzelfde include file gebruik maken werkt het wel. De include file include ik zo <?php include("include.php"); ?>.