login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

include probleem

Offline prorsoft - 12/03/2005 09:05
Avatar van prorsoftPHP gevorderde Hallo,
Hoe kan ik includen met een GET dinges erachter?
Dit is mijn code:
  1. <?php
  2. if (!isset($_GET['action']) || empty($_GET['action'])) {
  3. $action="login";
  4. } else {
  5. $action=$_GET['action'];
  6. }
  7. switch ($action) {
  8. case "login":
  9. include "login.php";
  10. break;
  11. case "logout":
  12. include "logout.php";
  13. break;
  14. case "mail":
  15. include "mail.php";
  16. break;
  17. case "mail_compose":
  18. if (isset($_GET['contenttype']) && !empty($_GET['contenttype'])) {
  19. include "mail_compose.php?contenttype=".$_GET['contenttype'];
  20. } else {
  21. include "mail_compose.php";
  22. }
  23. break;
  24. }
  25. ?>

Maar als ik naar mail_compose wil geeft hij deze error:
Citaat:
Warning: Failed opening 'mail_compose.php?contenttype=html' for inclusion (include_path='.;C:/phpdev/php/includes;C:/phpdev/php/class') in c:phpdevwwwpublicpro rwebmailindex.php on line 19

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert In een case kun je geen if en else constructie plaatsen!
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde tuurlijk welrnwerkt bij mij altijdrnen waarom dan niet, als ik vragen magrnhoe zou jij het dan doen
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert [code]phprn$aPagina = array('login','loguit','al','je','paginas','hier');rnif(isset($_GET['action']))rn {rn if(in_array($_GET['action'],$aPagina))rn {rn $sUrl = (isset($_GET['contenttype'])) 'contenttype='.$_GET['contenttype'] '';rn include $_GET['action'].'.php'.$sUrl;rn }rn elsern {rn include 'standaard_pagina.php';rn }rn }rnelsern {rn include 'standaard_pagina.php';rn }rn[code]
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde waarom zo ingewikkeldrnik ben er al uit, en ik heb WEL de If in een Case gezet, en het werktp
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert ehhm misschien moet je die get er gewoon uitlaten want nou zoektie naar een bestand dat 'mail_compose.phpcontenttype=html' heet, ik denk niet dat die bestaat.rnje hoeftt die $_GET niet meer mee te geven omdatie al bestaat in je script (of niet natuurlijk)
Offline prorsoft - 04/06/2005 11:34
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ah bedankt ik wist niet dat de GET ook werd meegegeven aan de include pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.293s