login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Jullie mening exit; gebruiken of niet? (Opgelost)

Offline Ontani - 11/03/2005 21:38 (laatste wijziging 11/03/2005 21:46)
Avatar van OntaniGouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ik heb nu een script gemaakt in php dat een calender weergeeft als default. http://www.ontani.net/welovebitches/calender.php

nu heb ik door middel van de url een variabele mee te geven ergens in de code staan

if ($_GET['viewWeek']){
....
exit;
}

dus als je naar
http://www.onta...viewWeek=1
gaat zal dus alleen de code in die if gebruikt worden.

Nu zou ik dit natuurlijk ook zonder exit; kunnen doen maar dan moet alles achter die exit; in de }else { staan.

Vinden jullie het een goed idee om die exit; te gebruiken of is het voor vele een slechte programeer methode.
dit is niet echt object georienteerd daarmee.

Graag jullie mening over die functie.

Greetz

edit:

Kom er jusit achter da ik in't verkeerde forum zit,
dees heeft niet echt iets met mysql te maken, de kalender wel maar de vraag nie, Mijn excuses daarvoor

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert Zal ik het verplaatsen naar phprnrnJe kunt beter else gebruiken.rnIk denk dat je beter nooit exit kunt gebruiken, een uitzondering is als de code daardoor gemakkelijker wordt. Als je bijvoorbeeld serverside caching gebruikt, zou dat zo kunnenrnrnphprnstartcache(200);rnrnsavecache();rnrnrnDan kijkt cache() of het cachebestand verouderd is, en als dat zo is zet savecache() er de nieuwe inhoud in. Maar als het cachebestand nog geldig is, dan print hij de cache uit, en sluit het met exit; zodat het geen 2x op het scherm komt te staan.
Offline Ontani - 30/11/1999 00:00
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
ja verplaats maar,rnrnnormaal gebruik ik else maar ik had al alles gescript en toen kreeg ik het idee om daar nog een viewWeek bij te maken.rnomdan alles weer uit te pluizen waar welke if of while stopt. had ik niet echt veel zin in.rnrnDit is ook de eerste keer dat ik exit; gebruikrngaat ook wel tegen m'n principes in.rn(advanced vb.net programmer)
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Bestaat er in VB.net ook zoiets als exit; rnIk bedoel dan in asp.NET, want in gewone wnidows programmas kun je denk ik net als in C# in de formclass this.Close() of Application.Exit() gebruiken.
Offline Stijn - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Stijn PHP expert je kan dit ook doenrnrn[code]phprnif(statement)rn{rn code zonder exit();rn}rnelseif($_GET['viewWeek'])rn{rn code zonder exit();rn}rnelsern{rn codern}rn[code] rnrnstijn
Offline Ontani - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)

-1
in vb.net (dus wel applicatie) bestaat er zoiets alsrnrnexit ifrnexit subrnexit classrnexit forrnexit whilernrnje kan altijd me.close() gebruiken maar daarmee beeïndig je dus je volledige programmarnrndie worden meer gebruikt maar die stoppen niet de rest van de werking zoals exit; dat in php doetrnrn@stijn1989rnrnis een mogelijkheid maar wordt echt verwarrend op den duur.rnrnde kalender maakt ook gebruik van een login systeem en add formulier om dingen toe te voegen en te verwijderen.rndus daar zit ik ook weer te controleren of er gesubmit is, alle velden correct ingevuld en dergelijke.rnrntoch goed voor 200 regels code
Avatar van Stijn PHP expert ik zou dan een boven je codes een regel maken metrnrn[code]phprnif($_GET['viewWeek'] == TRUE)rn{ rn refresh pagina en geef je weergave weer als een weekindelingrn}rn[code]rnrnprobeer dit eens misschien met je codes  rnrnstijnrnrnPS waarom zever je hier over VB-scripts als je in een PHP-Categorie bent s

-1
@stijn1989rnrnomdat het even over exit functies in objectgeorienteerde talen ging.rnrnals ik die rn[code]rnphprnif($_GET['viewWeek'] == TRUE)rn{ rn refresh pagina en geef je weergave weer als een weekindelingrn}rnrn[code]rnmoet ik nog altijd voor m'n andere code zettenrn[code]rnphprnif($_GET['viewWeek'] == FALSE)rn{ rn}rnrn[code]rnof rn[code]rnphprnif(!$_GET['viewWeek'] == TRUE)rn{ rn}rnrn[code]
Avatar van Stijn PHP expert nee gewoon niets invullen dan meerrnrngeen else-strucutuur meerrnrnPS Persoonlijk gebruik ik geen exit(); ik maak zodanig mijn lussen dat ze automatisch stoppen met parsen 

-1
daar ging de topic dus eigenlijk over maar ja Drnik gebruik ze normaal ook niet, maar als noodoplossing leek het wel even gemakkelijkrnrntrouwens als ik dan geen else structuur gebruik en de waarde zou TRUE zijn wordt alles na uw if toch nog uitgevoerd D
Avatar van Stijn PHP expert mjah, ik werk met optable en closetable functies, is gemakkelijk voor mij lay-outs, anders ctrl + c het komt er langs mijn oren uit prnrndie functies zijn zelf opgesteld door ik, ps, je kan ook een class gebruiken maar nu wijk ik af van je onderwerp
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert [quote]in vb.net (dus wel applicatie) bestaat er zoiets alsrnrnexit ifrnexit subrnexit classrnexit forrnexit whilernrnje kan altijd me.close() gebruiken maar daarmee beeïndig je dus je volledige programma[quote]rnin php heb je zoiets als break en continue;-)
Offline cracker - 30/11/1999 00:00
Avatar van cracker Onbekend exit gebruik ik als een pagina met de functie require(); niet kan opgevraagd worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s