login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Het maken van een sessie

Offline roy - 11/03/2005 21:01
Avatar van royPHP gevorderde Hallo,

Ik moet een sessie maken als er op een text-link wordt geklikt.

Ik heb nu dit:
  1. <a href="index.php?taal=NL">Dutch</a>

Zo moet het dus werken, maar ik heb zelf geen idee hoe je een sessie kan maken met een url, iemand van jullie wel?

Groeten,
Roy

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid een sessie doe je met session()rncorrect me if i'm wrong
Offline roy - 30/11/1999 00:00
Avatar van roy PHP gevorderde Klopt..rnrnMaar ik liet zien hoe ik het nu doe, dan haal ik hem er met $_GET weer uit. Snap je.rnrnMaar ik wil die variable 'NL' in een sessie hebben, Als er op 'dutch' geklikt wordt. (zo zijn er 5 talen)rnrnGroeten,rnRoyrn
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid kan je dat niet laten bepalen door PHP iets met $get_... ofzo, was hier recent een topic.
Offline roy - 30/11/1999 00:00
Avatar van roy PHP gevorderde Ja, maar zonder sessions vergeet hij het als je diep in de website gaat of als je inlogd met een login script..
Offline MechaVore - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
zoeits op de index zetten rnrn[code]rnrnif ($_GET['taal']==NL){rn $_SESSION['taal'] = NL;rn}rnelseif($_GET['taal']==EN){rn $_SESSION['taal'] = EN;rn}rnelse{rn}rn[code]
Offline webstab - 30/11/1999 00:00
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Doe dan gewoonrnphprnf (Isset($_GET['taal'])) {rn $_SESSION['taal'] = $_GET['taal'];rn} else {rn $_SESSION['taal'] = NL of andere standaardtaalrn
Offline MechaVore - 30/11/1999 00:00
Avatar van MechaVore Gouden medaille

PHP gevorderde
nee want als er geen taal in de link staat moet hij niet automatisch naar de standaard taal gaan toch
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Doe dan gewoonrnphprnf (Isset($_GET['taal'])) {rn$_SESSION['taal'] = $_GET['taal'];rn} else {rn$_SESSION['taal'] = NL of andere standaardtaalrn[quote] En dan staat ergens anders include $_SESSION['taal'].'.php'; en als je dan taal=turks doet heb je een error...
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Sjezus waarom moet iedereen jou altijd alles voorkauwen (Ja daar kan ik mij wel aan ergeren ja)rn[code]rnphprnsession_start();rnrnif(isset($_GET['staal']))rn { $_SESSION['sTaal'] = $_GET['taal']; }rnelsern { $_SESSION['sTaal'] = (!isset($_SESSION['sTaal'])) 'standaard_taal' $_SESSION['sTaal']; }rn rninclude_once $_SESSION['sTaal'].'.php';rnrnecho $sLang['intro'];rn output voor de intro bijv.rn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.193s