login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Update session via javascript

Offline Tokkieie - 11/03/2005 18:48
Avatar van TokkieieNieuw lid Hey,

Na lang zoeken op internet heb ik besloten m'n vraag maar eens op een forum te stellen.

Ik wil namelijk een (PHP)sessievariabele aanpassen op het moment dat er een venster gesloten wordt.

(het gaat om een soort zelfgemaakte diavoorstelling die in een sessievariabele bijhoud of de diavoorstelling gestart, gestopt of bezig is)

Maar als het venster gesloten word tijdens een diavoorstelling, moet natuurlijk wel de status van de diavoorstelling veranderd worden van 'busy' naar 'stop'. Zoniet gaat de diavoorstelling gewoon voort als de gebruiker een nieuwe foto opent, en dat zou niet mogen.

Ik denk dat ik het beste javascript gebruik om te detecteren of er een venster gesloten word (<body onload("update php-sessie")>)

Mijn vraag is nu, weet er iemand van jullie of ik er nu voor kan zorgen dat javascript mijn php-sessievariabele kan updaten? En hoe doe ik dat dan?
Of hoe ik dit op een andere manier (beter) kan doen?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde waarom body onloadrnzet gwoon aan et begin van je paginarn[code]phprnsession_start();rn$_SESSION['status']='busy';rn[code]rnen als je toch onload wil gebruiken moet je gwoon met forms werken
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Waarom dan ook met een sessie Waarom niet gewoon via GET
Offline Tokkieie - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tokkieie Nieuw lid @prorsoft session_start moet ik niet meer in m'n php-code zetten aangezien ik m'n php zo geconfigureerd heb dat er automatisch een sessie gestart word. Plus, ik sla nog veel meer op in sessievariabelen die ik in andere pagina's nodig heb. Dus de sessie laten afsluiten samen met de pagina is geen goed plan denk ik. rnrnIk ga er dus van uit dat de gebruiker op m'n website blijft, maar door op een thumbnail te klikken op de fotopagina wordt er een nieuw venster geopend waar de gebruiker een diavoorstelling kan beginnen. Het sluiten van dit nieuwe venster moet er voor zorgen dat de lopende diavoorstelling gestopt word.rnrnEn als ik mij niet vergis blijft een sessie geldig tot de gebruiker de website volledig verlaten heeft, en niet tot hij één pagina ervan afsluit. Of ben ik daarin verkeerdrnrn@ CelestialCelebi Via GET gaat niet omdat de enige actie die er gebeurd het sluiten van een venster is. Daarmee kan ik toch geen GET-informatie naar een andere pagina sturen!rnrnToch al bedankt voor de reacties! D
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert het gaat er toch om dat als de show gestopt wordt, de status op stop gezet wordtrnbody onunload=exit()rnscriptrnfunction exit()rn{rnvar raampje = window.open('mijn_sluitscript.php')rnsettimeout(2000,raampje.close);rn}rnscriptrndit iets t kan zijn dat popupkillers dit stoppen maar dit is het laatste wat kan geloof ik
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]@ CelestialCelebi Via GET gaat niet omdat de enige actie die er gebeurd het sluiten van een venster is. Daarmee kan ik toch geen GET-informatie naar een andere pagina sturen![quote] Hij bedoelt waarom je zo moeilijk doet met die sessie. misschien kun je je systeem beter een beetje veranderen.
Avatar van Tokkieie Nieuw lid @ ikkedikke Ja, dat is idd een mogelijkheid, maar ik had graag het openen van onnodige vensters willen vermeiden.rnrnKan er mij iemand zeggen of het mogelijk is of onmogelijk om d.m.v. javascript een php-sessie te wijzigenrnrnOpnieuw Bedankt voor jullie reacties!
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Kan er mij iemand zeggen of het mogelijk is of onmogelijk om d.m.v. javascript een php-sessie te wijzigen[quote] Dat is [b]on[b]mogelijk. Je kunt alleen met javascript een phpscript aanroepen dat de sessie wijzigt (zie bericht van ikkedikke).
Avatar van Tokkieie Nieuw lid @ numlockrond Okidoki. Dan moet ik daar ook al niet verder naar zoeken. Dan denk ik dat het gewoon het meest eenvoudig is om de sessie aan te passen op het moment dat er een nieuwe pagina-met-diavoorstelling wordt geopend. Zo wordt de sessie wel niet gewijzigd op het moment dat de gebruiker de pagina sluit maar dan toch vlak voor er een nieuwe pagina geopend wordt, wat bijna even goed is.rnrnMoest er toch nog iemand een betere oplossing hebben, laat het maar weten, alle voorstellen zijn welkom.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s