login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

verbetering

Offline thajunk - 09/03/2005 22:04
Avatar van thajunkOnbekend Ik heb voor het eerst een scriptje helemaal zelf gemaakt dat werkt^^ (benk wel trots op)
Maar nu wil ik een verbetering maken zodat je altijd http:// voor de link moet zetten zodat ze niet mijn index.php kunnen bekijken (want dan geeft ie ook de php code's aan)
Dit is mijn script:
  1. <?
  2. if (isset($_POST['verzenden'])){ ?>
  3. <table border="1">
  4. <tr>
  5. <td><? show_source($_POST['naam']); ?></td>
  6. </tr>
  7. </table><?
  8. }
  9. else {
  10. ?>
  11. <FORM METHOD="post" ACTION="url.php">
  12. url : <INPUT NAME="naam" TYPE="text"/><BR />
  13. <INPUT NAME="verzenden" TYPE="submit" VALUE="Verzenden"/><BR />
  14. </FORM>
  15. <?
  16. }
  17. ?>

29 antwoorden

Gesponsorde links
Offline sasser - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van sasser PHP interesse [code]rnif (isset($_POST['verzenden'])){ rnif(ereg(http,$_POST['naam'])) rn{ rn $naam = $_POST['naam'] ;rn} else { rn $naam = 'http'.$_POST['naam'].'';rn} rnrn table border=1rn trrn td show_source($naam); tdrn trrn tablern }rnelse {rnrnFORM METHOD=post ACTION=url.php url INPUT NAME=naam TYPE=textBR INPUT NAME=verzenden TYPE=submit VALUE=VerzendenBR FORMrnrn}rn[code]rnik denk dat dit wel werkt.rn;-)
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert maar wat heb je aan een show_source als er geen phpcode meer in zit je gaat hem nou namelijk extern opvragen
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend ik heb het gemaakt omdat mijn bekijk brongegevens kapot is in mijn windhoos
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Zoiets kan natuurlijk gevaarlijk zijn - als mensen de (php-)source van jouw site kunnen bekijken, zouden zij gaten in je beveiliging (zo die er zijn, gaten of beveiliging ) kunnen uitbuiten...rnrnPS Neem een [url=httpwww.mozilla.orgproductsfirefox]fatsoenlijke browser[url].
Avatar van thajunk Onbekend ik heb het met meerdere geprobeerdrnFlashpeak slimbrowserrnInternet Explorer $ rnen opera
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Firefox rnrnNeem een fatsoenlijke virusscanner, Ad-spyware-remover en firewall.rnEn een (nogmaals, voor het geval je de link niet zag) [b][url=httpwww.mozilla.orgproductsfirefox]fatsoenlijke browser[url][b] natuurlijk.rnStandard Internet-kit these days.
Avatar van thajunk Onbekend FireFox gebruik ik express niet omdat ik der totaal niet mee overweg kan mijn fijnste is Flashpeak Slimbrowser
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ik gebruik FF en IE tegelijkrndus als er een site in IE niet werkt open ikk die site in FFp
Avatar van thajunk Onbekend ff tussendoor (geen zin om nieuw topic te openen)rnik heb een variable dis een query isrn[code]rnrn$wins = mysql_query(SELECT `wins` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn[code] rnen nu wil ik dis dat $wins om wordt gezet in het getal 3 in een andere variable. Zodat ik met die variable kan gaan rekenen.rnweet iemand hoe dat kan
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde dan moet je dit hebbenrn[code]rn$wins = mysql_query(SELECT `wins` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn$wins+=0;rn[code]
Avatar van thajunk Onbekend Dit heb ik er van gemaaktrn[code]rnrninclude('config.php');rnrn $naam = mysql_query(SELECT `clannaam` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn $wins = mysql_query(SELECT `wins` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn $losts = mysql_query(SELECT `losts` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn $draws = mysql_query(SELECT `draw` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn rn $wins+=3;rn $draws+=1;rn $losts+=-1;rn $totaal = floor($wins+$draws+$losts);rn rn $wins = $win;rn $draws = $draw;rn $losts = $lost;rn $totaal = $tot; rn table border=1 cellspacing=0rn trrn tdb ClannaamtdtdWinstdtd Gelijktdtd VerlorentdtdTotaaltdrn trrn trrn td echo $naamtdtdecho $win; tdtd echo $draw; tdtd echo $lost; tdtd echo $tot; tdrn trrnrn[code] rnMaar nou wil ik dat hij het alle clans weergeeft met die gegevens. Maar dat doet hij niet (moet trouwens ook gesorteerd worden met het hoogste aantal (totaal) bovenaan.rnKan iemand mij helpen
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]dan moet je dit hebben[quote] Ojarnrnniet dus. $wins omzetten in het getal 3 is gewoon zorn[code]php $wins = 3; [code]rnrnen als je bedoelt de waarde van de kolom wins uitlezen gebruik je mysql_fetch_assoc of, als je maar 1 resultaat ophaalt, mysql_result.rnrnen haal die backticks weg uit je query. Dat is geen geldige SQL. Dat komt bij mysql wel vaker voor, maar die backticks zijn echt nergens voor nodig, is alleen meer typwerk.rnJe kunt ze hoogstens gebruiken als je een kolom hebt met als naam een gereserveerd woord. Dan is het nog dom, want die woorden moet je gewoon niet als naam nemen, je moet een goede naam voor je kolommen kiezen.rnrnEditrn[quote]Dit heb ik er van gemaakt[quote] Dat is dus niet goed. Waarschijnlijk (weet het niet zeker, niet getest) is $wins dan 3 en $losts 1, precies wat je erbij optelt dus.rnmysql_query geeft een resource terug, die je als verwijzing gebruikt bij bijv. mysql_fetch_assoc en mysql_result.
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ik dacht dat je het in een integer wou omzetten
Avatar van thajunk Onbekend Sorry, maar dit taaltje begrijp ik niet $rnDe dingen die ik begrijp is dat mijn query zo moet zijnrn[code]rn$naam = mysql_query(SELECT clannaam FROM clans) or die (mysql_error());rn[code] rnEn dat het optellen zo niet gaat werken.rnNog even voor de duidelijkheidrnwin = 3 puntenrndraw = 1 puntrnlost = -1 puntrntotaal = win+draw-lost
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Nog even voor de duidelijkheidrnwin = 3 puntenrndraw = 1 puntrnlost = -1 puntrntotaal = win+draw-lost[quote] Het wordt alleen maar onduidelijker.rnrnzoek anders eens een tutorial PHP met MySQL ofzo.
Avatar van thajunk Onbekend Whoops helemaal verkeerd rnhet moet net zo zijn als bij voetbalrnals je wint krijg je 3 puntenrngelijk is 1 puntrnverliezen is geen punten dus dit is dan wat ik heb gemaakt en wat niet kloptrn[code]rnrninclude('config.php');rnrn $naam = mysql_query(SELECT `clannaam` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn $wins = mysql_query(SELECT `wins` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn $draws = mysql_query(SELECT `draw` FROM `clans`) or die (mysql_error());rn rn $wins+=3;rn $draws+=1;rn rn $wins = $win;rn $draws = $draw;rn$totaal = floor($win+$draw);rn $totaal = $tot; rn table border=1 cellspacing=0rn trrn tdb ClannaamtdtdWinstdtd Gelijktdtd VerlorentdtdTotaaltdrn trrn trrn td echo $naamtdtdecho $win; tdtd echo $draw; tdtd echo $lost; tdtd echo $tot; tdrn trrn[code]
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend zoals ik al 2x gezegd heb mysql_query() geeft een resource terug. Dat is een soort adresverwijzing. Als je die meegeeft aan andere mysql functies weten ze welke result set ze moeten hebben en dan kun je er dus rijenkolommen uithalen.rnIk denk dat het misschien wel handig is een gewoon ff een tutorial door te lezen over het uitlezen van data uit een tabel en het werken met while loops enz.
Avatar van thajunk Onbekend @numlockroundrnBedankt het is me nu al een stuk geluktrn[code]rninclude('config.php');rnrn$query = mysql_query(SELECT `clannaam`, `wins`, `draw`,`losts` FROM `clans`);rnwhile($res = mysql_fetch_assoc($query)) {rnrn table border=1 cellspacing=0 cellpadding=0rn trrn tdb Clannaambtdtdb Gewonnenbtdtdb Gelijkbtdtdb Verlorenbtdtdb Totaalbtdrn trrn trrn td echo $res['clannaam']; tdtd echo $res['wins']; tdtd echo $res['draw']; tdtd echo $res['losts']; tdtd echo $total tdrn trrn tablernrn}rn[code] rnDit werkt alrnNu wil ik dus nog het totaal uitrekenen en weergeven. Kan iemand me daarbij helpen
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
count() gebruikenrnrn[code]phprn$result = MySQL_result(MySQL_query(SELECT count(id) FROM clans));rnecho $result. aantal gegevens;rn[code]rnrnzoietsrnof bedoel je iets anders
Avatar van thajunk Onbekend Nee, ik bedoel het net als bij voetbal ofzowrnwin = 3rndraw = 1rnlose = 0rntotaal moet die 3 bij elkaar tellen (en weergeven)
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)

PHP expert
gewoon wiskunde nietrnrndan ziet het er zo uitrnrn[code]phprninclude('config.php');rnrn$query = mysql_query(SELECT rn`clannaam`, `wins`, `draw`,`losts`rn FROM `clans`);rnrnwhile($res = mysql_fetch_assoc($query)) {rn$total = $res['draw'] + $res['losts'] + $res['wins'];rnrn table border=1 cellspacing=0 cellpadding=0rn trrn tdb Clannaambtdtdb Gewonnenbtdtdb Gelijkbtdtdb Verlorenbtdtdb Totaalbtdrn trrn trrn td echo $res['clannaam']; tdtd echo $res['wins']; tdtd echo $res['draw']; tdtd echo $res['losts']; tdtd echo $total tdrn trrn tablernphprn}rn[code]
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend maar dan moet ie ook zien dat win=3 lost=0 draw=1rnzodatrn3x winrn3xdrawrn10000x lose is dusrnrn3x3=9 voor de winrn3x1=3 voor de drawrn10000x0=0 voor de losesrnis dus 12 dat moet eruit komen
Avatar van numlockrond Onbekend moet je ff regel 9 aanpassenrnrn[code]$total = $res['draw'] + ($res['wins'] 3);[code]rnrnlosts heb ik weggelaten omdat daar altijd 0 uitkomt, die kun je dus ook weghalen uit de query. en de backticks moeten ook weer weg.
Avatar van thajunk Onbekend nu doe je gewoon x 3rnen dat is niet de bedoelingrnJe moet draw omzetten naar 1rnen win omzetten naar 3rndus win+draw=3+1 (en die 3 kan dus 6,9,12,15,18 worden dat hangt af van het aantal wins) (zelfde bij draw alleen dan met 1 punt)
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00

PHP expert
wow, onduideljike tekstrnmaar als de helft van wat ik uit jou tekst kan afleiden klopt met wat je bedoelt, dan denk ik dat hetgeen numlockrond zegt juist isrn$_res['draw']1 zou een beetje stom zijnrnen de andere wordt 3 gedaan voor het aantal winningen 3rn't is gewoon maar wiskundernje ziet wel wat numlockrond bedoelt, maar je kan hetzelf niet aanpassen... probeer eens
Avatar van thajunk Onbekend dus dit moet werkenrn[code]rn$total = ($res['draw']1)+($res['wins']3);rnrn[code]
Avatar van numlockrond Onbekend ja maar ($res['draw']1) heeft dus geen zinrnrn5x1 = 5rn2445x1 = 2445rnrn 1 doen is nergens voor nodig.
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00

PHP expert
jarnmaar een getal 1 levert zichzelf oprndus die maal 1 moet nietrnmaar dat moet werkenrntest het eens
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend Het werkt D rnIk d8 dat het allemaal veel ingewikkelder was en sorry numlockroundrnIk d8 met deze codern[code]rn$total = $res['draw'] + ($res['wins'] 3);rnrn[code] rnDat ie draw+wins deed en de uitkomst nog een keer x 3rnrnhet is te zien oprnhttpkris.fambaken.nlindex.phppagina=ledenscore
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s