login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

admin voor berichten balk

Offline SlashDotCom - 08/03/2005 20:48
Avatar van SlashDotComLid Kheb hier dus een berichten balk gedownload van sitemaster
die met mysql+smilies.

nu zou ik daar een admin willen aan toevoegen
Wat bedoel ik daarmee, een simpel paginatje dat bij voegtoe.php wordt geinclude en waar je dus eerst moet inloggen vooraleer je dus in de admin kan.
Nu moet daar gewoon een deeltje 'clear database" opkomen om dus al die geposte commentaren te verwijderen.
Nu heb ik de code al
  1. $sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`';
maar weet alleen niet hoe je dit precies moet uitvoeren.
Jullie mogen het "ganse" script geven maar jullie mogen me ook op weg helpen zodat ik er zelf ook wat kan uitleren.

Greetz

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
[code]rn$sql_zin = 'TRUNCATE TABLE `berichten`'; rn$q_result = mysql_query($sql_zin) or echo (fout bij i.$sql_zin.ibr.mysql_error().br);rnif (!$q_result) {rn echo mislukt;rn} else {rn echo gelukt;rn}rn[code]
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van SlashDotCom Lid [code] php include('config.php');rn$login= adminrn$password= passrnrntableform action=login method=get name=loginrntrtdLogintd tdinput name=login type=text size=20 tdtrbrrntrtdWachtwoordtdtdinput name=password type=password size=20tdtrrntrtdinput name=inloggen type=button value=log inrnformtablernphprnif ($_GET['login'] == $loginrn $_GET['password'] == $password) {rn echo Goed ingelogd, klik uhieru om verder te gaan.;rn }rnelse {rn echo Lekker fout;rn }rn [code] rnDit is een stuk code die ik al zelf geschreven heb, hoe kan ik daar nu voor zorgen dat hij dus een pagina opent(in het zelfde venster weliswaar) als alle gegevens kloppen
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert [code]phprnsession_start();rn$sUser = 'naam';rn$sWachtwoord = 'pass';rnrnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn hier al je admin functie'srn }rnelsern {rn if(!empty($_POST['sNaam']) && !empty($_POST['sPass']))rn {rn if($_POST['sNaam'] == $sUser && $_POST['sPass'] == $sWachtwoord)rn { rn $_SESSION['bIngelogd'] = true;rn }rn elsern {rn echo 'Fout wachtwoord enof gebruikersnaam.'; rn }rn }rn elsern {rn rn form method=post action== $_SERVER['PHP_SELF']; rn Naam input type=text name=sNaam br rn Pass input type=password name=sPass br rn input type=submit value= Login rn formrn rn }rn }rn[code]rnrnZo kan 't ook ongeveer, met sessie's
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00
Avatar van SlashDotCom Lid [code] phprninclude ('config.php')rnsession_start();rn$sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`'; rn$sUser = 'naam';rn$sWachtwoord = 'pass';rnrnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn eecho a href='.$sql.'Ledig databasea;rn }rnelsern {rn if(!empty($_POST['sNaam']) && !empty($_POST['sPass']))rn {rn if($_POST['sNaam'] == $sUser && $_POST['sPass'] == $sWachtwoord)rn { rn $_SESSION['bIngelogd'] = true;rn }rn elsern {rn echo 'Fout wachtwoord enof gebruikersnaam.'; rn }rn }rn elsern {rn rn form method=post action== $_SERVER['$PHP_SELF']; rn Naam input type=text name=sNaam br rn Pass input type=password name=sPass br rn input type=submit value= Login rn formrn rn }rn }rn [code] rn[quote] Parse error parse error, unexpected T_STRING in drive2fpgshttpdcyberstekfriendsadmin.php on line 3rn[quote] rnrndie session_start(); is toch juist of moet iets aan veranderd wordenrnohja, kan iemand ondertussen eens kijken of er nog iets fout is
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde session_start() moet helemaal bovenin staan, nog voor dat include.
Avatar van SlashDotCom Lid errors zin weg nu, maar als ik inlog krijg ik een witte pagina.rnMoet dus terug gaan met de back knop om die pagina dus te verkrijgen.rnKan je me ook eens zeggen of dit juist is.rnIk vermoed van niets rn[code] phprnsession_start();rninclude ('config.php');rn$sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`'; rn$sUser = 'naam';rn$sWachtwoord = 'pass';rnrnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn echo a href='.$sql.'Ledig databasea;rn } [code] Hij zou dus de database moeten ledigen als ik p ledig database klik.
Offline Button - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Button PHP ver gevorderde nee,rn-- rn[code] phprnsession_start();rninclude ('config.php');rn$sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`'; rn$sUser = 'naam';rn$sWachtwoord = 'pass';rnrnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn echo(a href=pagina2.phpledig databasea);rn} rnrn[code] rnpagina2rn[code]rnphprnsession_start();rninclude ('config.php');rn$sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`'; rnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn $result=mysql($sql) or die (Fout . mysql_error);rn if($result){rn echo(het ledigen is gelukt);rn }rn } rnrn[code] rndeze manier is miss wat omslachtig maar normal wel werkend cool rnkorter- gebruik onclick() met javascriptrnrn[b]het is geedit[b] cool
Offline SlashDotCom - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van SlashDotCom Lid ok...rnzal me eens moeten verdiepen in javascript want daar weet ik niks van, ff naar tutorials gaan prnrn[code] $result=mysql('$sql') or die (Fout .mysql_error);rn[code] rn[quote] Warning Wrong parameter count for mysql() in drive2fpgshttpdcyberstekfriendsledigDB.php on line 7rnFout mysql_error [quote] rnrnDit krijg ik, heb zelf die $sql tussen quotes gezet, omdat hij eerst dezelfde error gaf.
Offline Button - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Button PHP ver gevorderde [code]rnphprnsession_start();rninclude ('config.php');rn rnif(isset($_SESSION['bIngelogd']))rn {rn $sql = 'TRUNCATE TABLE `berichten`;';rn $result=mysql_query($sql) or die (Fout . mysql_error());rn if($result){rn echo(het ledigen is gelukt);rn }rn } rnrn[code] probeer die eens (ik had ook haakjes vergeten achter mysql_error dit moest dus mysql_error() maar heb twijfels dat dat die fout gaat oplossen)rn[b]edit ik heb de fout gezien mysql($sql) moet natuurlijk mysql_query($sql) zijn! ik heb het aangepast[b]
Avatar van SlashDotCom Lid Het werkt allemaal! Dank u daarvoor )rnMaar nu zit ik nog met een klein probleempjernAls ik heb ingelogt dan krijg ik een witte pagina, klik op vorige dan krijg ik pas het admin menu. hoe komt dit
Offline delta_004 - 30/11/1999 00:00
Avatar van delta_004 Onbekend 1) In het form geen actionpage invullern2) In het form $PHP_SELFrn3) Ik weet nie als het werkt
Avatar van SlashDotCom Lid dit gaat helaas niet
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde $_SERVER['PHP_SELF'] ipv $PHP_SELF, we leven in 2005.
Avatar van SlashDotCom Lid dit stond er voor, maar dit gaf een witte pagina als ik inlogt en nu nog steeds
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s