hello, weet er ergens iemand een scriptje staan die ervoor zorgt dat er elke week een andere foto wordt getoond?
ik ben nu zelf ook bezig aan het zoeken maar dit is tot nu toe zonder resultaat.
Ik weet er zo niet een te staan, maar kan je niet gewoon in array's dingen neerzetten dat er een foto weergegeven wordt als deze wordt opgeroepen en dat je met array_rand() instelt elke week een andere
het probleem is, ik ben nog niet zo ver gevorderd en ik zoek dus alternatieven.rnTuinstoel, jou voorbeeld zou ik kunnn gebruiken maar ik zoek meer iets dat hij elke week een random foto neemt uit de map 'foto' en die dan weergeeft.
dan moet je dus een random plaatje kiezen en onthouden (bijv. in db opslaan) welk plaatje en welke week. Dan controleer je of er voor de huidige week al een plaatje is gekozen en die laat je dan zien. Als er nog geen plaatje is (bijv. bij begin nieuwe week) herhaal je stap 1.
Het zou meer automatish moeten gebeuren.rnDus dat ie elke week gewoon een ander plaatje toont en kijkt of dit al eerder vertoont is binnen een bepaalde tijd.
[code]rn$aArray = arrayrn (rn 1 = 'foto_week_1.jpg',rn 2 = 'foto_week_2.jpg',rn 3 = 'foto_week_3.jpg'rn );rnecho 'img src='.$aArray[date('W')].' alt= ';rnrnrnrnecho 'img src=foto_week_'.date('W').'.jpg width=100 height=120 alt= ';rnrn[code] rnrnIk gebruik nu deze code, maar hoe kan ik ervoor zorgen dat hij dit autoamtish verklein zonder dat de foto vervormdt wordt
[quote]Parse error parse error, unexpected T_STRING, expecting ',' or ';' in drive2fpgshttpdcyberstekfriendsindex.php on line 92rn[quote] rnrn[code]rn$maximale_breedte=100; vul hier maximale breedte in, hoogte wordt automatisch aangepast.rnrn$aArray = arrayrn (rn 1 = 'fotofoto_1.jpg',rn 2 = 'fotofoto_2.jpg',rn 3 = 'fotofoto_3.jpg',rn 4 = 'fotofoto_4.jpg',rn 5 = 'fotofoto_5.jpg',rn 6 = 'fotofoto_6.jpg',rn 7 = 'fotofoto_7.jpg',rn 8 = 'fotofoto_8.jpg'rn );rn$aAfmetingen = getimagesize($aArray[date('W')]);rnif($aAfmetingen[0] $maximale_breedte)rn{rn $procent = ($maximale_breedte100)$aAfmetingen[0];rn $breedte = $maximale_breedte;rnrn $hoogte = $aAfmetingen[1]$procent;rn}rnelsern{rn $breedte = $aAfmetingen[0];rn $hoogte = $aAfmetingen[1];rn}rnrnmaakt niet uit qua hoogte en breedtern[u]echo 'img src='.$aArray[date('W')].' alt= ';[u]rnrnrnautomatisch aangepast hoogte en breedternecho 'img src=foto_'.date('W').'.jpg width='.$breedte.' height='.$hoogte.' alt= ';rn[code] rnrnSnap niet waar de fout zit.rnrn[b]edit[b] nu toont hij wel de site maar geen fotorn[code][u] en [u] toont lijn 92aan[code]
En zorn$datum = date('W');rnecho 'img src='.$aArray[$datum].' alt= ';rnrnlukt dit niet, zet er dan eens voor die regel. Want dan kan je zien of het echte werk, die daaronder, het goed doet.
heb de fout gevonde, je wou 2keer een afbeelding tonen, op ware grootte en verkleind, hopelijk is het opgelostrnrn[b]edit[b] rnnu is dat kruisje wel weg maar krijg ik geen afbeelding s
[code] rn$today = date(w);rn$bgcolor = array(rn#FEF0C5, #FFFFFF, #FBFFC4, #FFE0DD,rn#E6EDFF, #E9FFE6, #F0F4F1rn);rnrnbody bgcolor=print($bgcolor[$today]);[code] Dit zorgt voor elke dag een andere achtergrondkleur (van anouksweb.nl) misschien kan je hem zo ombouwen dat ie elke week een ander plaatje weergeeft....