login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wordwrap

Offline leendertW - 05/03/2005 22:58 (laatste wijziging 05/03/2005 22:58)
Avatar van leendertWPHP beginner Ik wil bij mijn gastenboek dat lange tekst na zoveel worden wordt afgekapt en dan op de volgende regel verder gaat (ivm layout).
Nu heb ik dit:
  1. <?php
  2. //php voor de highlighting
  3. while ( $aBerichtWeergeven = mysql_fetch_assoc ( $rBerichtWeergeven ) )
  4. {
  5. $sBerichtVolledig = $aBerichtWeergeven['bericht'];
  6. $sBerichtNieuw = wordwrap ($sBerichtVolledig, 20 );
  7. //etc//etc/
  8. // en dan
  9. <td ><br>&nbsp;&nbsp;<?php echo $sBerichtNieuw; ?></td>

maar dit werkt niet:S. Hoe moet ik het dan wel doen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid httpwww.sitemasters.bepagina=scriptsscripts&cat=28&id=509rnrnGebruik deze
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner Ik heb nu ditrn[code]rn[edit]rnphprn hier codern function wordwrap2 ( $aBerichtWeergeven[bericht], $len=60, $cut=n) {rn $astr = explode( , $str);rn foreach($astr as $k = $v) {rn if(strlen($v) $len) {rn $astr[$k] = wordwrap($v, $len, $cut, 1);rn }rn }rn rn return implode( , $astr);rn }rnrn while ( $aBerichtWeergeven = mysql_fetch_assoc ( $rBerichtWeergeven ) )rn {rn $aBerichtWeergeven['naam'] = htmlspecialchars($aBerichtWeergeven['naam']); rn $aBerichtWeergeven['website'] = htmlspecialchars($aBerichtWeergeven['website']);rn $aBerichtWeergeven['email'] = htmlspecialchars($aBerichtWeergeven['email']);rn $aBerichtWeergeven['datum'] = htmlspecialchars($aBerichtWeergeven['datum']);rn $aBerichtWeergeven['bericht'] = nl2br($aBerichtWeergeven['bericht']);rn $aBerichtWeergeven['bericht'] = ubb_smiley($aBerichtWeergeven['bericht']); rn rnrn....rnrn td br&nbsp;&nbsp;php echo wordwrap2 ( $aBerichtWeergeven['bericht'] ); tdrn[code]rnmaar dat mag niet met die [ ], maar hoet moet het dan
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Een functie in een while-lus rnrnDanger Will Robinson! Danger!
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner Ja Fangorn ik heb hem er al buiten staan $, maar die ( $aBerichtWeergeven[bericht], is verkeerd.S
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Ja, dat is best wel fout... Je functie een invulling geven bij zijn declaratie... En bericht, is dat een constante ofzo
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van leendertW PHP beginner bericht is de naam van een veld in de database (als je dat bedoelt) en deze roep ik op dmv $aBerichtWeergeven['bericht'] = .rnBedoel je dit
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Er is een verschil tussen de [i]declaratie[i] (het definiëren) van een functie, en het [i]gebruik[i] ervan...rnJij haalt die twee door elkaar... Je zet in de definitie van je functie al $aBerichtWeergeven[bericht] en dat slaat nergens op.rnrnJe moet gewoon die $str laten staan in je functiedefinitie en als je die while-lus gaat uitvoeren gebruik je die functie...
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner En hij doet het(y)rnrnIk weet nog niet veel van functies af, maar daar ga ik me nu eerst in verdiepen.rnrnThkx FangorNrnrnrn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.188s