login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Complete zoekfunctie

Offline focusquick - 03/03/2005 19:45
Avatar van focusquickNieuw lid Ik ben al een tijd aan het zoeken om een complete zoekfunctie te maken voor mijn website. Deze zoekfunctie moet kunnen zoeken in alle html-pagina's en pdf-bestanden en deze zitten niet in een database.
- de gratis diensten zoals FreeFind e.d. komen niet in aanmerking
- ook de gratis zoekdienst van Google niet
- ik zou eventueel willen van iedere pagina de belangrijkheid eventueel vastleggen zodat belangrijkere pagina's meer bovenaan komen in de lijst met resultaten

Ik denk niet dat het een zeer moeilijke opgave is, maar ik vind geen aanknopingspunten. Weet iemand iets? Misschien is het een ideetje voor die wedstrijd van die moeilijke scripten...
Een degelijke zoekfunctie is ver zoek op vele websites waar een zoekfunctie aanwezig is...

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid volgens mij is het dus wel heel moeilijk, moest het in een DB gezeten hebben was het makkelijkerrnrnik kan het dus niet
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00
Avatar van zwobbel PHP gevorderde @focusquickrnJaja een werk laten maken door anderen en gij er meee gaan gaan lope me de er .. typisch p
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde met strpos() kun je een eind komen, je zet dan alle pagina's in een array, of je laat ze met een ander scriptje uit een map lezen
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Ok, het is een moeilijke vraag, maar laten we even onze creativiteit aan het werk zettenrnrnJe hebt een 'spider' nodig die je pagina's in je database toevoegtrnJe hebt een zoekscript nodig om de gegevens te presenteren.rnrnLaten we beginnen met de database.rnWat wil je allemaal als zoekcriteriarnIk stel voor rntitel, korte inhoud, kernwoorden, url, type bestand () en mischien nog wat velden (wanneer verandert, wanneer in de db toegevoegd, ...)rnEen tweede tabel zou de kernwoorden kunnen bevatten (om redundantie te vermijden) en dan een extra tabel om de link tussen beiden te leggen (ik zie geen simpelere oplossing...)rnrnHet lijkt me een onmogelijke opdracht om het niveau van Google te bereiken, dat de meeste woorden op een pagina kan vinden, met aanhalingstekens voor exacte matches)rnrnEens je zeker bent van wat je allemaal wilt enzo, kan je aan de slag met je spider.rnAls je je meta tags degelijk hebt ingevuld, zal het iets rapper gaan.rnrnJe spider zou elk bestand op je site moeten vinden. Jij kan het gemakkelijk toegang geven tot je directory structuur, dus je hebt een stap voor op echte spiders.rnrnStel het opent een document, het leest titel en metatags in en andere info en slaagt het op.rnDan geeft dat scriptje een formulier waar je handmatig lege velden kunt invullen.rnrnLijkt dat al een degelijk beginrnrnIk hoop dat anderen hier wat op gaan roepen of bij ideeen geven...
Offline ikkedikke - 30/11/1999 00:00
Avatar van ikkedikke PHP expert als aanvulling op twopeak rnhttpnl3.php.netget_meta_tagsrnhttpnl3.php.netmanualnlfunction.filemtime.phprn
Offline focusquick - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van focusquick Nieuw lid twopeak,rnDat lijkt inderdaad al een degelijk begin.rnrnDie zoekcriteria hoeven niet zo uitgebreid te zijn. De bezoeker heeft gewoon 1 leeg veldje om zijn zoekterm in te vullen. Simpel zoeken voor de bezoeker, maar...rnDe belangrijkheid van een pagina kan misschien nog een belangrijk veld zijn in de database. Hoe belangrijker een pagina, hoe meer die dan bovenaan komt in de zoekresultaten. Ik kan van iedere pagina bepalen hoe belangrijk die is.rnrnHet principe van die tweede tabel om redundantie te vermijden, is me wel niet helemaal duidelijk. Wat is het doel van die tweede tabelrnrn[b]Edit[b]rnzwobbel,rnik doe dit ook maar voor mijn hobby hoor. ik heb een site gemaakt voor mijn vader httpwww.fransvaneeckhout.bernDat is begonnen met een simpele site, maar ik begin meer en meer de smaak te pakken te krijgen om vanalles van scripts te schrijven ervoor.rnVoor de rest maak ik geen andere sites. Ik neem tellers op van elektriciteit en gas... ) rnrnIk zoek en ik zoek, maar soms is er wat hulp nodig om verder te komen...rnrnrn[b]Admin Edit[b]rn[i]Gebruik die bewerk-knop![i]
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Meerdere kernwoorden kunnen voor verschillende paginas gebruikt worden.rnin onderstaand voorbeeld, worden de kernwoorden scripts en tutorials aan meerdere bladzijden gelinkt (index en tutorials)rnSitemasters wordt dan weer aan elke bladzijde gelinkt.rnrnMet die manier van database-opstelling vermijd je redundantie.rnMocht je site nu maar een 50-tal pagina's tellen, is zo'n systeem overkill... maar als je wilt bouwen naar een duurzaam en stevig systeem is dit toch wel een van de betere manieren.rnrnSLQ-databasernpaginas (hoofdtabel)[quote][b]url, naam, kernwoorden[b]rnindex.php, indexpagina, 1rntutorials.php, tutorials en scripts, 2rnwebmasters.php, crew van deze site, 3[quote]linktabel[quote][b]pagina, woord[b]rn1,1rn2,1rn3,1rn1,2rn2,2rn2,3rn2,4rn1,3rn1,5rn3,4rn3,5rn[quote]woordentabel[quote][b]id, woord[b]rn1, sitemastersrn2, tutorialsrn3, scriptsrn4, twopeakrn5, Joelrn[quote]rn
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s