login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

form mailen

Offline Stefan14 - 02/03/2005 23:22 (laatste wijziging 02/03/2005 23:29)
Avatar van Stefan14PHP gevorderde ik wil een formuliertje met allerlei checkboxjes mailen. ik heb het mail formje gemaakt, maar er is 1 regel waar ik niet uit kom.

ik heb dus dit:
  1. <?php
  2. if(!empty($_POST))
  3. {
  4.  
  5. $vragenlijst = $_POST['checkbox1', 'checkbox2', 'checkbox3'];
  6.  
  7. mail("e-mail@adres.nl", "onderwerp", "$vragenlijst");
  8. }
  9. ?>

het werkt wel, maar krijg alleen lege mailtjes. heb al diverse dingen geprobeerd, maar hoe moet ik al die checkboxjes nou in 1 bericht weergeven? moet ik voor elke checkbox een apare $_POST aanmaken? heb ik ook al geprobeerd, maar op mijn manier lukte het niet.

ik hoop dat een van jullie het wel weet.

EDIT: verkeerde groep, moest eigenlijk in php

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator $_POST['checkbox1', 'checkbox2', 'checkbox3'] bestaat waarschijnlijk niet.rn$_POST['checkbox1'], $_POST['checkbox2'] en $_POST['checkbox3'] bestaan misschien wel... Ze bestaan alleen als ze aangevinkt zijn, anders worden ze in de eerste plaats niet ge-POST.rnrnDit had je kunnen zien als je na submitten het volgende had gedaanrnrn[code]phprn dump je formulierrnprint_r($_POST);rn[code]rnrnMisschien kun je je beter eerst met de uitvoer van je formulier bezig gaan houden alvorens je dingen gaat mailen ).
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend @Stefan,rnrn[code]phprnrnif(!empty($_POST)) rnrn[code]rnrn[b]Gebruik bovenstaande code nooit meer![b]rnrnGebruik voortaan de volgende contructie voor de controle of het formulier verzonden isrnrn[code]phprnrnif ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST')rn{rnrn[code]rnrnen inderdaad zoals FangorN zegt, $_POST['checkbox1'], $_POST['checkbox2'] enz.rnrnVerderrnrn[b]Houd variabelen buiten quotes![b]rnrn[code]phprnrnmail($sEmail, $sOnderwerp, $sBericht);rnrn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.23s