login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

For()

Offline master666 - 01/03/2005 16:16
Avatar van master666Lid Kan er mij iemand de precieze werking van een for lus uitleggen en zeggen hoe ik het in de praktijk gebruik?

alvast bedankt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remy PHP ver gevorderde [code]phprnfor($i = 0; $i = 5; $i ++)rn{rnecho $i;rn}rn[code]rngaat dus bijvoorbeeld een array bij langs en leest alle waarden uit.rn$i wordt dus bij het elke keer langsgaan verhoogd ($i++)rnzolang $i kleiner is dan in dit geval 5, blijft de lus doorgaan, zodra 5 is bereikt, stopt de lus.rnrnvoor arrays is een speciale lus ontwikkeld, de foreachlusrnrn[code]phprnforeach($array as $key = $value)rn{rnecho $value;rn}rn[code]rnrn$value is de inhoud van array[$key] en $key is eigenlijk $i bij de gewone for-lus.
Offline master666 - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van master666 Lid ja maar wat betekent nu wat in die rnrn[code]for($i = 0; $i 5; $i ++)rn[code] rnrnik wil dus een bepaald aantal keren een tekst echoen
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00
Avatar van prorsoft PHP gevorderde De syntax van een for loop isrn[code]phprnfor (expr1; expr2; expr3) statement rn[code]rnrnDe eerste expressie (expr1) wordt exact één keer uitgevoerd aan het begin van de loop. rnrnAan het begin van elke loop wordt expr2 gecontroleerd. Als deze evalueert tot TRUE, dan gaat de loop verder en worden de geneste statements uitgevoerd. De uitvoering van de loop stopt als de expressie gelijk is aan FALSE. rnrnAan het einde van elke loop wordt expr3 uitgevoerd. rnrnElk van de drie expressies mag leeg zijn. Als expr2 leeg is dan betekend dat dat de loop oneindig zal lopen (PHP neemt aan dat als de tweede expressie leeg is, de expressie de waarde TRUE heeft). rnrn(dit heb ik gepikt van de tutorial van carpmadness p )
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
tja, er is een tut over, maar even een korte uitlegrnrn[code]phprnfor($i=beginwaarde; $ieindwaarde; actie){rn echo $i;rn}rn[code]rnrntja, de eerste waarde is de beginwaarde, de tweede de eindwaarde, en de derde een actie die moet uitgevoerd wordenrnrnedit iets te laat
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend ik vind de uitleg van prorsoftcarpmadness een stuk duidelijker. Bij die van nemesiskoen lijkt het alsof het verplicht is om $i te gebruiken en of je altijd de operator = moet gebruiken om een beginwaarde toe te kennen.rnDat kan natuurlijk ook anders, al zul je dat in de praktijk niet vaak nodig hebben.
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid bedankt ik denk dat ik het wel snaprn
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde als je het volgende gebruikt herhaalt ie 'm eindeloosrn[code]phprnfor(;;) {rn # dit wordt eindeloos herhaaldrn}rnrnEDIT als je dit gebruikt zou ik er wel een 'stop' op zetten, dmv [b]break[b].
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen beetje zoekwerk kan geen kwaad httpbe.php.netforrnrnAls je iets niet snapt van php surf je gewoon naarrnhttpbe.php.netfunctie-die-je-niet-snaptrnrnlijkt me duidelijk )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s