login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Notice: Undefined offset:

Offline remy - 01/03/2005 14:48 (laatste wijziging 01/03/2005 15:56)
Avatar van remyPHP ver gevorderde ik krijg steeds deze error:
Citaat:
Notice: Undefined offset:

met dit script controleer ik of er een selectievakje is angevinkt (verwijder-systeem)
  1. <?php
  2. //regel waar de foutmelding in komt:
  3. foreach($berichten as $key => $value)
  4. {
  5. if($_POST[$key] == 'on')
  6. {
  7. echo $value;
  8. }
  9. else
  10. {
  11. echo "niet aangevinkt";
  12. }
  13. echo "<br>";
  14. }
  15. ?>

Het script werkt wel, maar ik krijg wel die foutmelding steeds als er geen selectievakje is aangevinkt.

wie kan me helpen om van die error af te komen:s

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline prorsoft - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van prorsoft PHP gevorderde dan moet je doenrn[code]rnphprnif(isset($berichten)) {rn foreach($berichten as $key = $value)rn {rn if($_POST[$key] == 'on')rn {rn echo $value;rn }rn elsern {rn echo niet aangevinkt;rn }rn echo br;rn }rn}rnrn[code]
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde ah met isset dusD in dit geval wordt het zornrn[code]rnphprnforeach($berichten as $key = $value)rn{rn if(isset($_POST[$key]) == 'on')rn {rn echo $value;rn }rn elsern {rn echo niet aangevinkt;rn }rn echo br;rnrn}rn[code] rnrnthx voor de hulp
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Checkboxen worden niet gepost als ze niet aangevinkt zijn - ze bestaan dan simpelweg niet in $_POST.rnrnEDIT if(isset($_POST[$key]) == 'on') { is niet echt de goede manier...rnrnHet werkt wel omdat checkboxes alleen worden gepost als ze zijn aangevinkt, en een niet-lege string true is, maar erg netjes is het niet...rnrnEr staat dus in feite (als $key is aangevinkt) if(true == 'on') wat natuurlijk niet echt netjes is...rnrnEigenlijk zou je alleen moeten controleren of $key bestaat (dit is in feite genoeg) en je zou dan eventueel ook op de waarde kunnen controleren...
Offline remy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van remy PHP ver gevorderde [code]rnrnphprnforeach($berichten as $key = $value)rn{rn if(isset($_POST[$key]))rn {rn echo $value;rn }rn elsern {rn echo niet aangevinkt;rn }rn echo br;rnrn}rnrn[code] rnhet zou dus zo moeten volgens jouwrnAls ze niet bestaan in $_POST, hoe kan weet je dan eigenlijk of een checkbox aangevinkt is
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Dat codefragment is al weer anders dan het vorige fragment...rn[quote]Eigenlijk zou je alleen moeten controleren of $key bestaat (dit is in feite genoeg) en je zou dan eventueel ook op de waarde kunnen controleren...[quote]Lijkt me duidelijk genoeg
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde uhm ja, met isset() kun je dan controleren of $key bestaat, maar ik geef in de naam van de checkbox het getal meernrn[quote]input type='checkbox' name='.$key.'[quote]rnrn$_post[$key] heeft dus steeds een andere waarde.rnrnEerst had ik het zornrn[quote]input type='checkbox' name='verwijder[]' value='$key'[quote]rnrnDat leek me beter, ik zal nu es met jouw theorie kijken of het me nu lukt;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s