login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Gegevens van input veld overnemen

Offline smbe - 01/03/2005 12:21
Avatar van smbeNieuw lid Wat ik wil is dat ik op de ene pagina in een input veld iets kan typen en dat wanneer ik naar een volgende pagina ga dit standaard is ingevuld. Dus als ik op de ene pagina 'test' typ (in een input veld), ik op de volgende pagina bij het openen van de pagina in de input veldje 'test' zie staan. Weet iemand hoe ik dit kan doen. 

19 antwoorden

Gesponsorde links
Offline flance - 30/11/1999 00:00
Avatar van flance HTML interesse je geeft het op de eerste pagina een textveld bijvoorbeeld de naam NAAMrnen dan zet je op de volgende pagina ongeveer zorn[code]rninput type=text name=NAAM value==$_POST['NAAM'];rn[code]
Offline smbe - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van smbe Nieuw lid Het wil niet werken!!! Op de tweede pagina krijg ik nog steeds niets te zien in het tekst veldje
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde je moet de action van de form instellen op die volgende pagina
Avatar van smbe Nieuw lid Opgelost, nu kom ik bij mijn volgende probleem, als ik doormiddel van input type=file dus een link doorgeef is het dan mogelijk dat ik op de volgende pagina alleen de bestandsnaam (incl extensie) krijg.
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde echo $_POST['naam_file_form'];
Offline smbe - 30/11/1999 00:00
Avatar van smbe Nieuw lid [quote]echo $_POST['naam_file_form'];[quote] Hoe bedoel je dat
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Frisbee HTML beginner volgens mij moet je dan iets met $_FILES['veldnaam']['name'] doenrnrnedit volgens mij krijg je dan het volledige pad dus om alleen de bestandsnaam te krijgen moet je nog ff knutselen
Avatar van smbe Nieuw lid Ja, en dat is juist het probleem. Als het bestandsnaam een vast aantal karakters heeft is het geen probleem, maar het is juist varieerend. Dus daarom wil ik het weten.
Offline Frisbee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Frisbee HTML beginner je kan toch gewoon met explode het laatste stuk pakken
Avatar van smbe Nieuw lid En hoe werkt dat explode in dit geval Ik ben op php.net gaan kijken voor uitleg. En ik moet zeggen ik snap het wel maar heb geen idee hoe ik dat in mijn site moet implementeren.
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator [code]phprn$string = wiehh, why, whoall;rn$stukken = explode(, ,$string);rnecho $stuk[0]. - .$stuk[1]. - .$stuk[2];rn[code]rnrnhet kan ook zorn[code]phprn$string = wiehhwhywhoall;rn$stukken = explode(,$string);rnfor($i = 0; $i count($stukken); $i++)rn{rn echo $stuk[$i]. === ;rn}rn[code]
Avatar van smbe Nieuw lid Maar dat zou betekenen dat ik echt een uitgebreid script krijg. Is er geen andere mogelijkheidrn
Avatar van smbe Nieuw lid Dit werkt toch niet als de een Cdocument.doc intypt en de ander Cblablablablablablablabladocument.doc (je weet toch overigens niet welke bestandsnaam de persoon opneemd en hoe lang dit is). Dit kan je dan toch niet indelen of welrnrnedit Misschien een andere benadering. De tekst tussen de laatste en de .AAA extensie (AAA staat voor of doc, txt, xls, pdf) moet hij weergeven + de extensie
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend @smbe, even het volgendernrnWil je alleen een bestandsnaam opgeven, of wil je daadwerkelijk een bestand uploadenrnrn[quote]rnalleen de bestandsnaam (incl extensie) krijg.rn[quote]rnrnWaarom werk je niet met substring()rnrnJe krijgt dan zoietsrnrn[code]phprnrn if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )rn {rnrn Bijv. $_POST['bestandsnaam'] is 'homepublic_htmlmapmap2bestand.jpg';rnrn $iPositie = strrpos( $sLocatie, '' );rnrn if ( is_int( $iPositie ) )rn {rnrn $sBestandsnaam = substring( $sLocatie, $iPositie );rnrn }rn elsern {rnrn $sBestandsnaam = $_POST['bestandsnaam'];rnrn }rnrn }rn elsern {rnrn echo 'Het formulier is niet verzonden ...';rnrn }rnrn[code]rnrninput type=text name=naam value== $sBestandsnaam; rnrnOf begrijp ik het nu niet
Avatar van smbe Nieuw lid Op de ene pagina upload ik het. Dit is gelukt maar, op de volgende pagina wil ik in een tekstveldje alleen maar het bestandsnaam. Hij is dus dan al ge-upload. Is het duidelijk genoeg
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Oke ...rnrn[code]phprnrn if ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' )rn {rnrn controleer of je bestand geupload is!rnrn echo 'input type=text name=test value=' . $_FILES['denaamvandefileinput']['name'] . ' ';rnrn Ken liever een nieuwe naam toe aan het geuploade bestand. Je voorkomt zo overschrijving, etc.rnrn }rn elsern {rnrn echo 'Het formulier is niet verzonden ...';rnrn }rnrn[code]
Avatar van smbe Nieuw lid Waar moet ik dit script plaatsen op de eerste of de tweede pagina
Avatar van smbe Nieuw lid upload.phprn[code]form action=insert.php method=post rnp rnSelecteer een bestand &nbsp&nbspinput name=link type=filebr rnrnbrrninput type=submit value=Upload bestandrnp rnform rnbody rnhtml rnrn rnglobal $_FILES; rnrn$filename = $_FILES['link']['name']; rnrn$allow[0] = doc; rn$allow[1] = txt; rn$allow[2] = pdf; rn$allow[3] = xls;rn$allow[3] = rtf;rnrn$uploadname = $_FILES['link']['name']; rn rn$extentie = substr($uploadname, -3); rnrnfor ($i = 0; $i count($allow); $i++) rn{ rn if ($extentie == $allow[$i]) rn { rn $extentie_check = ok; rn $i = count($allow) + 5; om loop te beindigen rn } rn} rnrnif ($extentie_check) rn{ rn if (is_uploaded_file($_FILES['link']['tmp_name'])) { rn move_uploaded_file($_FILES['link']['tmp_name'], uploads . $uploadname); rn rn echo (script language=javascript window.location=insert.php; script); rn } rn} rnelse rn{ rnrn} rn[code]rnrninsert.phprn[code]form method=post action=insert2.phprnBeschrijving&nbsp&nbsp&nbsp&nbsp&nbspinput type=Text name=beschrijving size=50brrnNaam bestand input type=text name=link size =50 value==$_POST['link']; i(incl. extensie)ibrbrrninput type=submit value=Insert name=submitrnphp echo $_POST['naam_file_form'];rnform[code]rnrninsert2.phprnrn[code]phprninclude (connectdb);rnrnif (empty($_POST)){rn echo(Vul eerst de gegevens over de linka in);rn exit();rn}else{rn OK, Query opbouwen met variabelen in $_POSTrn $query=INSERT INTO document (link, beschrijving) ;rn $query .= VALUES ('; let op positie van de enkele aanhalingstekens rn $query .= httplocalhostuploads.$_POST[link] .', ' ;rn $query .= $_POST[beschrijving] .'); ;rn $result = mysql_query($query) or die (FOUT . mysql_error());rn}rnrnhtmlrnheadrn titleInsert 2titlernheadrnbody bgcolor=#F5F5DCrnphprn echo(De volgende gegevens zijn ingevoegdbrbr);rn echo(bBeschrijvingb . $_POST[beschrijving] . br);rn echo(bLinkb . $_POST[link] . brbrbr);rn rn Klik a href=index.phphiera om naar de indexpagina te gaanrnbodyrnhtml[code]rnrnIn welke pagina moet de code
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Kun je misschien uitleggen wat je bedoelt.rnrnEdit ik snap het al.rnIk denk in insert.php, want in die 1e pagina heb je nog geen POSTDATA natuurlijk.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.287s