login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[upload] magic_quotes_gpc

Offline roy - 27/02/2005 15:38 (laatste wijziging 04/03/2008 10:05)
Avatar van royPHP gevorderde hallo,

Ik moet het maar accepteren, deze mensen van mijn host willen de magic_quotes niet uitzetten. (wegens veiligheidsredenen)

Zie de laatste POST, ik hoop dat iemand een oplossing heeft.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dennisvb - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde [code]rnphprnini_set(register_globals, On);rnini_set(magic_quotes_gpc, Off);rn[code]
Offline roy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van roy PHP gevorderde dat werkt niet...rnrnMoet je alleen dit in een .PHP bestand zettenrnje ziet niet of het gelukt of niet is... pas later als je phpinfo() gaat bekijken.rnrnKan het zo zijn dat ik het recht niet heb om het te veranderen moet het dus door mijn host gedaan worden
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend [quote](ik weet dat het veiliger is om het uit te laten, maar ik heb het nu eenmaal nodig)[quote] Toch niet voor dat scriptje van gisteren (of eergisteren) Dat was voor 2 servers met php 4.3.10, dus gewoon superglobals gebruiken.rnDe superglobals $_GET, $_POST enz. bestaan sinds 4.1, maar bij oudere versies kun je gewoon $HTTP_GET_VARS, $HTTP_POST_VARS enz. gebruiken.rnrnEn dan kun je ook nog gewoon $_GET enz. gebruiken en voor de compatibiliteit boven je script(s) zetten (gejat van php.net)rnrn[code]if (!isset($_SERVER))rn{rn $_GET = &$HTTP_GET_VARS;rn $_POST = &$HTTP_POST_VARS;rn $_ENV = &$HTTP_ENV_VARS;rn $_SERVER = &$HTTP_SERVER_VARS;rn $_COOKIE = &$HTTP_COOKIE_VARS;rn $_REQUEST = array_merge($_GET, $_POST, $_COOKIE);rn}[code]rnrnzie ook httpwww.php.netmanualenlanguage.variables.predefined.phprnrn@Dennisvb magic_quotes_qpc kun je niet met ini_set veranderen, omdat de quotes al geëscaped zijn voordat ini_set wordt uitgevoerd.rnrnDat kun je oplossen door een .htaccess bestand met de volgende inhoudrn[code]php_flag magic_quotes_gpc 0[code]rnrnJe kunt ook weer een functie van php.net gebruikenrnrn[code]function cleanArray(&$arr) {rn foreach($arr as $k = $v)rn if (is_array($v))rn cleanArray($arr[$k]);rn elsern $arr[$k] = stripslashes($v);rn }rnrn before processing anything in PHP dorn if (get_magic_quotes()) {rn cleanArray($_POST);rn cleanArray($_COOKIE);rn cleanArray($_GET);rn }[code]rnrnAls ik jou was zou ik de functies gebruiken en de instellingen gewoon laten staan.
Avatar van roy PHP gevorderde het werkt allemaal niet.rnrnkrijg de volgende foutmelding bij de oplossing van PHP.netrnrnFatal error Call to undefined function get_magic_quotes() in homevivirtualcycling_co_uktest.php on line 11rnrnrnik vraag het wel aan mijn host.rnOf weet iemand de gouden oplossing
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde get_magic_quotes_gpc()rnrnEn ik heb zo'n functie ergens staan, zal 's even kijken..
Offline roy - 30/11/1999 00:00
Avatar van roy PHP gevorderde Ze zijn daar niet echt snel (goede sevice van de Hosts )rnrnIs er echt geen optie om dit handmatig te doen
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Ja, met .htaccess, als je dat mag.
Avatar van roy PHP gevorderde magic_quotes_gpc staan On.rnrnDaardoor gaan een aantal dingen verkeerd.rnEen bestand als ditrn[b]Capricorn-'FLAT 10 MILE'-Bert v Zantvoort(Tacx) 27-04-2003-1.im[b]rnrnKomt zo in de databasern[b]-Bert v Zantvoort(Tacx) 27-04-2003-1.im[b]rnrnHet bijbehorende scriptrn[code]rnPHPrn$uniekenaam = $Dy.'_'.$Round.'_'.$_SESSION['dbid']; rn$bestandsnaam = str_replace(',',$_FILES['bestand']['name']); rnif ( move_uploaded_file($_FILES['bestand']['tmp_name'], $eindlocatie.$uniekenaam) ) rn{ rn$queryzin = INSERT INTO .$tabelnaam. (.$uniekveld., .$origineelveld., .$mimeveld.) VALUES ('.$uniekenaam.', '.$_FILES['bestand']['name'].','.addslashes($_FILES['bestand']['type']).');rnmysql_query($queryzin) or die(mysql_error()); rnrn[code]rnrn[b]NB.[b] dit is slechts een klein stukje, omdat het op mijn andere host wel werkt (waar magic_quotes_gpc staan op off staat). Dus hier moet de fout zich bevinden.rnrnTja, ik hoop dat iemand mij kan helpen..rnrnMet vriendelijke Groet,rnRoy
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde [code]phprnfunction undo_magic_quotes_gpc($mVar = null)rn{rn if(get_magic_quotes_gpc())rn {rn if($pmVar == null)rn {rn undo_magic_quotes_gpc($_GET);rn undo_magic_quotes_gpc($_POST);rn undo_magic_quotes_gpc($_COOKIE);rn undo_magic_quotes_gpc($_REQUEST);rn }rn elsern {rn if(is_array($mVar))rn {rn return array_map('undo_magic_quotes_gpc', $mVar);rn }rn elsern {rn return stripslashes($mVar);rn }rn }rn}rnundo_magic_quotes_gpc(); van $_GET, $_POST, $_COOKIE en $_REQUEST alle slashes verwijderenrnrnundo_magic_quotes_gpc($_GET); alleen van $_GET alle slashes verwijderenrn[code]rnrnrn(niet getest)
Avatar van roy PHP gevorderde Ik magkan het dus niet veranderen.rnrnmisschien weet je wel een oplossing voor mijn vorige POST...
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Liep hier niet al eerder heel lang een thread over rnrnKijk eerst eens wat ie nou precies voor naam uitspuugt als je het post (dump $_POST of $_FILES of whatever) en ga vanuit die positie werken... We moeten nu gissen hoe jouw host reageert op single quotes... We krijgen de invoer te zien en de uitvoer in je database, alles er tussenin is een black box... Dat werkt niet handig als je problemen probeert op te lossen...rnJe moet ook niet meteen dingen in je database willen proppen, eerst zul je moeten zorgen dat je uploads (namen van je geuploade bestanden) goed gaan. Breek je probleem in stukken op.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s