Ehm wat jij nu typt is een array genaamd $MySQL, waar 2 keys aan worden toegevoegd genaamd 'con' (staat voor connection denk ik) en 'sel' (zal wel voor database selecteren staan).rnrnDat is ook een van de redenen dat scripts zinnige en duidelijke namen voor hun variabelen moeten kiezen, want nu weet jij dus niet wat de bedoeling is.rnrnNu snap ik alleen het volgende nietrnrn$MySQL['[b]con[b]'] = MySQL_Connect($MySQL['host'], $MySQL['user'], $MySQL['pass']) or report_mysql(Verbinding maken, __FILE__, __LINE__, $MySQL['[b]conn[b]']);rn$MySQL['[b]sel[b]'] = MySQL_Select_DB($MySQL['daba']) or report_mysql(Database selecteren, __FILE__, __LINE__, $MySQL['[b]sele[b]']);rnrnStaat dit script ook ergens online ofzo
Nooit zomaar regels code kopiëren waarvan je niet snapt wat het doet. Daar heb je niks aan.rnrnAls je een tutorial leest en dan staat er Deze 10 regels moet je er altijd bijzetten als je een bestand wilt openen dan zoek je een andere tutorial die wel uitleg geeft of je zoekt informatie over functies e.d. die in die 10 regels staan.rnAls je dat soort dingen gewoon overneemt leer je niks, je hebt allemaal overbodige code en als je iets wilt toevoegenveranderen kan dat niet omdat je niet weet welke code wat doet.
baracus, ik denk dat je veel meer wilt doen dan je aankan.rngelieve dan ook eerst goede tutorials te leren en zo stilletjes aan zelf leren scripten.rnDownload eens een simpel script van sitemasters en probeer hem te ontleden. Snap je iets niet zoek het op. Vindt je het nog steeds niet vraag het dan.
baracus php en mysql aan het leren ) zal ik je tipke geven loop naar dichtsbijzijnde boekenwinkel of bib en ga achter basiscursus phph 4.2 of 5.0 van de academic service serie kost amper 20 € en lees ben nu ook al maand of 2 bezig met php via cursus en kan er al ferm weg mee )
bwa, ik ben er ingevlogen zonder boek. Heb me nu wel (rondt nieuwjaar) een boekje van php aangeschaft, gewoon omdat het altijd handig is. Ik ben nog altijd geen enkel DEFTIG artikel over GD of PDF (met php) tegengekomen (nog wel niet op sitemasters gekeken). Dusja, dat heb ik dan weer uit mijn boekje geleerd ;)rnrnOok zijn er dingen zoalsrnecho in_array($blaat, $array) blaaaaat ! blaaat;rnDit is eigenlijk een simpele if-else constructie, maar veel korter! Vond ik ook NOOIT op i-net, enkel in scripts zoals E107, PHP-NUKE, en kon er dus niet aanuit! Mijn boekje is de magische oplossing geweest.rnrnff offtopicrn[quote]Dat is ook een van de redenen dat scripts zinnige en duidelijke namen voor hun variabelen moeten kiezen, want nu weet jij dus niet wat de bedoeling is.[quote]rnDacht niet dat scripts de var's een naam moesten geven, maar wel de scripter
Argh, lolrnrnIk bedoel inderdaad de scripter ja. prnrnDie if else constructie moet trouwens zijn, ipv !.rnrnEn ook ik ben er mee begonnen zonder boek en heb ook nooit een boek gebruikt. Op PHP.net staat alles wat je nodig hebt en je moet gewoon beginnen met een gastenboekje te maken en te kijken wat je daar allemaal voor nodig hebt... Na een tijdje komt de rest vanzelf. )
[quote]Ook zijn er dingen zoalsrnecho in_array($blaat, $array) blaaaaat ! blaaat;rnDit is eigenlijk een simpele if-else constructie, maar veel korter! Vond ik ook NOOIT op i-net, enkel in scripts zoals E107, PHP-NUKE, en kon er dus niet aanuit! Mijn boekje is de magische oplossing geweest.[quote] Die constructie heb ik juist al heel vaak op sitemasters en andere sites gezien. Ik heb alles via internet geleerd (ook over GD). 1x basiscursus php 4.2 bekeken, maar op dat moment wist ik alles wat daarin stond al.