login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat is er mis?

Offline roy - 26/02/2005 15:45 (laatste wijziging 04/03/2008 10:32)
Avatar van royPHP gevorderde Hallo,

Ik heb een website gemaakt.
Op 1 server werkt hij perfect, maar zodra ik hem overzet naar een andere server werkt het opeens niet meer. We hebben allebei PHP Version 4.3.10.

Ik maak gebruik van het volgende simpele script: (het hele script werkt goed op de ene server)

1. <?php if (isset($id) && file_exists('pages/' . $id . '.php')) {
  2. include('pages/' . $id . '.php');
  3. } elseif (isset($nr) && file_exists('pages/' . $nr . '.htm')) {
  4. include('pages/' . $nr . '.htm');
  5. } else {
  6. include('center.htm');
  7. } ?>

Maar hij opent nu opeens alleen 'center.htm'.
Terwijl hij dit hoort te doen: als op een link gedrukt wordt, moet de bijbehorende pagina geopent worden. (de mappen structuur is hetzelfde)

Weet iemand hoe ik dit rare probleem kan oplossen? Is het een instelling in PHP?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Is het een instelling in PHP[quote] Ik denk het. Het lijkt erop dat $id en $nr uit de url komen. Dan moet je dus $_GET gebruiken.rnDe ene server heeft register_globals blijkbaar aanstaan en de andere niet (sinds PHP 4.2 staan ze standaard uit).
Offline roy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van roy PHP gevorderde [b]EDIT[b]rnIk heb het nagekeken met phpinfo() en je hebt inderdaad gelijk.rnrnrnkan ik ze niet aanzetten
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Klopper HTML interesse Je moet dan even op zoek naar het bestandje php.ini. Bij windows zit die in rnX windows en bij linux zit hij (dacht ik) in etc .
Offline roy - 30/11/1999 00:00
Avatar van roy PHP gevorderde Het zijn online servers, daar heeft windows niks mee te makenrnrnKan het doormiddel van een stukje script
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen [code]phprnif (isset($_GET['id']) && file_exists('pages' . $_GET['id'] . '.php'))rn include('pages' . $id . '.php');rnelseif (isset($_GET['nr']) && file_exists('pages' . $_GET['nr'] . '.htm'))rn include('pages' . $_GET['nr'] . '.htm');rnelse rn include('center.htm');rn[code]rnrnProbeer dit eens..... Soms is het VERPLICHT om superglobals te gebruiken ($_REQUEST, $_GET, $_POST, $_COOKIE, $_SESSION, $_SERVER, ...)
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend er wordt al 2 jaar door iedereen geroepen dat je superglobals moet gebruiken en dat je register_globals het beste uit kunt zetten. Je bent toch ook wel redelijk actief op sitemasters nooit zo'n uitspraak tegengekomenrnBij mijn host staan register_globals ook aan maar ik zet ze uit dmv een htaccess bestandje. Er zijn in de afgelopen jaren ook al genoeg artikelen geschreven die je vertellen waarom je superglobals moet gebruiken.
Offline roy - 30/11/1999 00:00
Avatar van roy PHP gevorderde ok, dan ga ik alles veranderen.rnrneven een kort vraagje hoe wordt deze linkrnindex.phpid=round
Offline Wim - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wim Crew algemeen die blijft.rnrnEnkel gewone var's moet je naar superglobals veranderen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.254s