login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mail functie en tekstbewerking

Offline qubus - 25/02/2005 17:31 (laatste wijziging 25/02/2005 17:33)
Avatar van qubusLid Ik heb een formulier met een Textarea daarin.
De inhoud van dit tekstarea wil ik mailen naar een mailadres.
Dit doe ik via de functie 'mail'. Tot zover gaat alles goed.
Nu wil ik in die tekst ook links en dikgedrukte tekst zetten.
Als ik dit in het textarea intik als bijvoorbeeld <b>test</b>
Komt het ook exact zo in de mail te staan. Terwijl ik zou willen dat 'tekst' dikgedrukt komt te staan.
Kan iemand me helpen?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend zoeken!rnrnbetere titel was trouwens geweest html mail sturen (hint voor zoekactie)
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid mss staat er in je php bestand iets van [url=httpbe.php.netmanualnlfunction.htmlspecialchars.php]dit [url]rnDat weg en dan gaat het wel volgens mij rnrnme is wel noob onthoud dat
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]me is wel noob onthoud dat[quote] Als je geen flauw idee hebt wat de oplossing is zeg dan gewoon niks.rnrnMisschien gaat hij nu die hele pagina door zitten lezen terwijl dat niks met zijn probleem te maken heeft.
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid [quote]Als je geen flauw idee hebt wat de oplossing is zeg dan gewoon niks.[quote]rnIk heb wel een flauw idee, ik heb dat zelf ook gehad, en bij mij was dat de oplossing.rnEn jou bijdrage over dat zoeken heeft em ook niks verder geholpen, en de mijne mss wel, dus wie post er nou onzin rnmjah ik doe alleen men best maar, en dat ik erbij zeg dat ik noob ben, wil ik hem alleen maar zeggen dat ik mss verkeerd ben
Offline qubus - 30/11/1999 00:00
Avatar van qubus Lid Nee, dat is niet het probleem. Misschien helpt het als ik de code plaatsrn[code] if (isset($_POST['submit'])){rn $mail = markjan@quicknet.nl;rn $bericht = $_POST['new_newsletter'];rn $afzender = $_POST['afzender'];rn $header = $_POST['header'];rnrn $ok = mail($mail, $header, $bericht, From $afzender);rn rn if (!$ok) {rnrn echo De mail kon niet verzonden worden!;rn $error2 = 1;rn }rn }rnrntablern trrn tdrn echo b.LANG_NEWSLETTER.b; rn tdrn trrn trrn tdrn echo LANG_EXPLAIN_NEWSLETTER; rn brrn tdrn trrn trrn tdrn echo FORM METHOD=POST ACTION=admin_panel.phpbrrn .LANG_SENDER.brrn input type=text name=afzender size=50brrn .LANG_HEADER.brrn input type=text name=header size=50brrn textarea name=new_newsletter rows=40 cols=80textareabrrn input type=hidden name=page value=new_newsletterrn input type=submit name=submit value=.LANG_SUBMIT.rn form; rn rn tdrn trrntablernrn[code]rn
Avatar van numlockrond Onbekend standaard is een email die je met mail() verstuurt gewoon plaintext. Als hij zoekt op HTML mail vindt hij een scriptje of een ander topic met de headers die hij daarvoor nodig heeft.rnrnhtmlspecialchars() heeft daar niks mee te maken. Daarmee kun je alleen bereiken wat hij juist niet wil.
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid hmm, sorry dan @ numlockrondrnmaar door [url=httpwww.sitemasters.bepagina=forumindex&ond=reply&cat=2&id=2924#id25543]dit[url] ben ik wss op het verkeerde been gezet dan.rnsorrie
Offline qubus - 30/11/1999 00:00
Avatar van qubus Lid Bedankt! Gevonden door de zoekopdracht zoals opgegeven.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s