login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

variabele via link

Offline Tony_mortana - 24/02/2005 19:59 (laatste wijziging 24/02/2005 20:04)
Avatar van Tony_mortanaPHP interesse kan iemand mij vertellen hoezoiets heet als variabele versturen via de link.

zoals bv. http://www.test.nl/test/index.php?path=1

hoe kan ik dan ik dan bv de variabele "path" gebruiken in index.php

Lukt me namelijk niet.

Of kan iemand vertellen hoe dit heet of waar ik kan vinden hoe...

BV dit
TEST.php
  1. <?php
  2.  
  3. echo "<a href=\"test2.php?vara='trr'\">test<br>";
  4.  
  5. ?>

TEST2.php

1. <?php
  2. global $vara;
  3. echo $vara;
  4.  
  5. ?>

Krijg niets te zien!!!

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Sorry dat ik de reacties verwijderd heb, maar die waren echt foutrnrnInhoud test1.phprnrn[code]phprnrn echo 'a href=test2.phpvara=trrtestabr';rnrn HTML-code echoën tussen enkele quotes. Hierdoor hoef je niet onnodig te escapen.rnrn[code]rnrnInhoud test2.phprnrn[code]phprnrn echo $_GET['vara'];rnrn geeft op het scherm trr (uitgaande van de link uit test1.php)rnrn[code]rnrnGebruik dus $_GET['variabelenaam'] voor het opvragen van de inhoud van een variabele uit de url. Uiteraard doe je er een nette controle bijrnrnDan wordt de inhoud van test2.phprnrn[code]phprnrn if (isSet($_GET['vara']) && trim($_GET['vara']) != '')rn {rnrn echo $_GET['vara'];rnrn }rn elsern {rnrn echo 'Vara bestaat niet of is leeg ...';rnrn }rnrn[code]rnrnSucces!rnrnrnrn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]rnSorry dat ik de reacties verwijderd heb, maar die waren echt foutrn[quote]rnrnMisbruik maken van je machtspositie. Mogen anderen ook wat zeggen ga je toch niet meteen berichten deleten Kan me niet voorstellen dat iedereen DIT fout had....
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
@numlockrond Er was 1 reactie, en die was fout.rnIk had de reactie gezien, en het was iets als ditrnrn[code]PHPrn$vara = vara;rnecho a href='test2.phpvara=.$vara.'testabr;rn[code]rnrnEn dat was niet wat Tony_mortana bedoelde.rnrnDus Henri maakt geen 'misbruik van zijn machtspositie' zoals jij dat zegt;-)
Offline Tony_mortana - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tony_mortana PHP interesse haha, niet zo bekvechten dames ) rnrnBedankt voor de reactie!rnrnMaar om een of andere reden werkte het andere wel,rnen het eerder van mij ook....rnrnAlleen dit werkt denk wel beter en zeker!! rndus deze ga ik maar gebruiken, mijn dank is groot cool
Offline master666 - 30/11/1999 00:00
Avatar van master666 Lid [quote]@numlockrond Er was 1 reactie, en die was fout.rnIk had de reactie gezien, en het was iets als ditrnrn1rn2rn3rn4rn PHPrn$vara = vara;rnecho a href='test2.phpvara=.$vara.'testabr;rnrn rnrnEn dat was niet wat Tony_mortana bedoelde.rnrnDus Henri maakt geen 'misbruik van zijn machtspositie' zoals jij dat zegt [quote] rnrnDit was ook juist maar dan in de omgekeerde volgorde, hiermee geef je dus een variabele mee aan een link, dus waarom zou je deze verwijderen
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.221s