login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

ob_get_contents();

Offline robmoorman - 24/02/2005 14:07 (laatste wijziging 24/02/2005 14:12)
Avatar van robmoormanPHP interesse ik zit met een probleempje, ik heb dus mijn blocks (werk met een templatesysteem) laten includen met de volgende functie:
  1. <?php
  2. function loadFile($file)
  3. {
  4. if (file_exists($file))
  5. {
  6.  
  7. include($file);
  8.  
  9. $return = ob_get_contents();
  10.  
  11.  
  12. return $return;
  13. }
  14. else
  15. {
  16. return false;
  17. }
  18. }
  19. ?>

deze inhoud assign ik met:
$tpl->assign('CONTENT', $db->loadFile('modules/'.$sql['dir'].'/'.$sql['file']));

in mijn blocks werk ik ook met classfuncites, dus er staat ook bv.
$db->query('...'); in, en als ik deze vervang door geweone query's dan werkt het allemaal wel.

maar waneer er een bestand wordt "geinclude" dan geeft hij een error:
Fatal error: Call to a member function on a non-object in ...
Het merkt me dus op, wanneer er een database-query wordt gedaan, dat hij dan deze error weergeeft, heet er hier iemand een polossing voor ?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Is de functie een methode van een class rnEr staat $db-loadFile(...) rnrnAls dit niet het geval is dan is die error verklaard.
Offline robmoorman - 30/11/1999 00:00
Avatar van robmoorman PHP interesse ik heb nu de functie uit de class gehaald maar dat werk ook niet,rnde bestanden die worden geinclude, die bevatten ook funcites die in dezelfde class zitten....rnrnik heb bv. deze geincludern[code]phprnrn$content = '';rnrn$query = $db-query('SELECT id, name FROM members ORDER BY Id DESC LIMIT 0,5');rnrnwhile($sql = $db-dump($query))rn{rn $content .= 'a href=index.phpmodule=members&id='.$sql['id'].''.htmlentities($sql['name']).'abr';rn}rnrnprint $content;rnrn[code] rnrnen als ik dus $db-query en de andere vervang door mysql_query (zonder classfunctie) dan werkt het wel, maarjah dat wil ik juist wel zo hebben(
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Maar wordt er iets in die geinclude file geecho'd ofzo rnWat heeft het includen van files met het uitvoeren van queries te maken rnrnTemplatePower (als je daarmee werkt tenminste) heeft overigens zijn [url=httptemplatepower.codocad.commanualfunction.getOutputContent.phplang=en]eigen outputvanger[url].
Avatar van robmoorman PHP interesse nou, daarom geeft hij die error weer... en jah zoals het voorbeeld hierboven wordt er in die geinclude blokken geprint (anders kan hij ook geen gegevens opvangen euhhhhh ob_get_contents),rnrnmaar het probleem zit dus dat ik met de geinclide bestanden, daarin staan dus querys die via mijn class gaan,rndus $db-numRows() $db-query,rnals ik dat in blokken heb, dan geeft hij die error,rnals ikd eze vervang door gewoon, mysql_num_rows en mysql_query, dan geeft hij geen error en werkt het wel, maar ik wil het juist hebben met die $db- dingen.....
Avatar van robmoorman PHP interesse ok ik heb hem al, ik moest gewoon in dei geinclude bestanden bovenaan zettenrn$db = new functions;rnin plaats van aleen in mijn index.phprnrnmaar... nu wordt mijn class [i]functions [i]gereset, bestaat er ook zoetis van $db = continue functions;
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Ik denk dat ik het al weet - als je een variabele in een functie wilt gebruiken, dan moet je deze meegeven aan de functie of als [b]global[b] binnen de functie declareren, anders kent deze functie deze variabele niet.rnDit is een fout die ik ook zo vaak [i]maak[i] (niet maak[i]te[i]) en ik zoek me elke keer rot .rnrnEDIT WANT PIE NOW [i]!!![i]
Avatar van robmoorman PHP interesse ja ok dank je het werkt ), pie idd, weebl;-)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s