Vanmiddag was ik begonnen met het maken van een dynamisch drop down menu script. Inmiddels is het zo goed als klaar alleen ben ik vastgelopen. Wie kan mij helpen.
Probleem.
Het menu heeft hoofd en submenu's, nu zijn er 2 tabellen, een heet hoofdmenu, ander submenu. de id van het hoofdmenu en de integer die in 'zone' staat van de tabel submenu.
Nu moet ik een query schrijven die alle hoofdmenu's uitleest, deze langs elkaar plaatst en bij ieder menu de juiste submenu's pakt. De integer in zone in de tabel submenu is gelijk aan de id van het hoofdmenu.
Wat gaat er dan foutrnKrijg je errorsrnrnJe benaming van variabelen is nogal vaagrnrnwhile($[b]obj[b] = mysql_fetch_[b]assoc[b]($result)){rnrn[objassoc] rnrnMss ligt het hieraanrn[code]DIV id=div1 onmouseover=afficheCalque('div1') onmouseout=cacheCalque('div1') style=positionrelative; layer-background-colorsilver; background-colorsilver; width220; border-widththin; border-colorwhite; border-style groove; visibility hiddenrna href=http onmouseover=afficheCalque('div1') onmouseout=cacheCalque('div1')Sarah Michelle Gellarabrrna href=http onmouseover=afficheCalque('div1') onmouseout=cacheCalque('div1')Nicholas Brendonabrrna href=http onmouseover=afficheCalque('div1') onmouseout=cacheCalque('div1')David BoreanazabrrnDIV[code] rnrnDaar zou je dan de resultaten uit de query in moeten zetten, bijv zornrn[code]a href==$obj_2-id=$obj_2-naama[code]
ik weet niet helemaal wat je probleem isrnEr staan ook geen adressen in de tabellenrnrn[b]edit[b] rn[quote]Daar zou je dan de resultaten uit de query in moeten zetten, bijv zornrnrn[code]a href==$obj_2-id=$obj_2-naama[code]rn[quote] rnhet veld id is een getal verder lijken `naam` of `uitleg` me ook geen adressen;-)
Mijn probleem is dat ik 2 query;s tegelijk moet uitvoeren, dit script was alleen maar ter illustratie, ik weet dat dat niet werkt, althans misschien werkt het wel maar het bereikt zijn doel niet.rnrnHier gaat het omrnrnIk heb 2 tabellen, nu kun je met een JOIN deze 2 bij elkaar voegen, kun je ze ook vergelijken of iets dergelijks rnrn CREATE TABLE `taal2` ( rn`id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, rn`titel` VARCHAR(255) NOT NULL, rn`content` LONGTEXT NOT NULL, rn`updated` VARCHAR(255) NOT NULL, rn`opmerkingen` TEXT NOT NULL rn) TYPE = MYISAM; rnrn rnCREATE TABLE `hoofdmenu` ( rn`id` INT(11) NOT NULL AUTO_INCREMENT PRIMARY KEY, rn`naam` VARCHAR(255) NOT NULL, rn`uitleg` VARCHAR(255) NOT NULL, rn`datum` DATETIME NOT NULL, rn`zone` INT NOT NULL rn) TYPE = MYISAM; rn rnrnAls ik met een While tabel hoofdmenu.id uilees en meteen tabel submenu.zone alle zones met als waarde de id van hoofdmenu wil uilezen, hoe moet dat rnrnDus ik krijg iets van rnrnHoofdmenu 1 rnZone 1 Ruud rnZone 1 Maurice rnZone 1 Grad rnHoofdmenu 2 rnZone 2 Jan rnZone 2 Piet rnHoofdmenu 3 rnZone 3 Katrijn rnZone 3 Tinus rnrn(zone is een rij uit de tabel submenu) de zone moet dus overeenkomen met de id van tabel hoofdmenu. rnrnDus als hij id 1 van hoofdmenu uitgelezen heeft moet hij meteen alle rijen met zone =1 uit submenu eronder!! echoen. rnrnKan iemand mij Helpen rnrnAlvast heel erg dank! rnrnRuud Stelder
In de tabel submenu zie je de rij zone, in zone staat het bijbehorende id van de tabel hoofdmenu. Wat ik wil is dat hij eerst hoofdmenu met een while doorloopt, en onder dat doorlopen alle rijen met zone = $hoofdmenu doorloopt. $hoofmenu is als de while bijv. bij het uitlezen van rij 1 in hoofmenu, dus id =1 in hoofdmenu, dat hij dan ook alle zones met id=1 pakt in submenu en die direct onder hoofdmenu wwergeeft, en daarna weer hoofdmenu 2 pakt met zijn bijbehorende zones (zones met 2 als resultaat)rnrnHopelijk is het duidelijk,rnrnMVGrnrnRuud