login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Spatie] - Tekstterugloop

Offline xSc - 21/02/2005 21:36

Iets vaags:

Ik heb een formulier met een X aantal velden (waaronder textarea's) die ik per mail laat verzenden. Wanneer ik in een textarea een verhaal typ (zonder enters), en het wordt langer dan 76 karakters, dan gaat Outlook met regeleinden klieren. Echter, wanneer ik tussen de in houd van de velden en de \n een spatie laat afdrukken, geeft Outlook de mail zonder 'regeleindengeklier' weer. Maar ik houd niet van als het maar werkt want een mooie oplossing is het niet ...

Wie?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
ik snap niet geheel wat je bedoeltrnmaar je vraagt ofdat het mogeljik dat jij niet steeds n moet typen, en dat het toch wordt uitgeleindrnrnals dit zo is heb ik mogelijk een oplossingrnrn[code]phprn$bericht = je bericht;rn$bericht = nltobr($jebericht);rn$bericht = str_replace(br , n, $bericht);rn$bericht = htmlspecialchars($bericht);rndoe iets met berichtrn[code]rnrnzoiets
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend Outlook haalt, waarschijnlijk omdat het bericht langer is dan 76 karakters (zonder enters), de door mij opgegeven n zelf weg. Dit resulteert in een verminkte mail. Echter wanneer ik het doe volgens dit principernrn[code]rnphprnrn $sMailitem = $_POST['var'] . ' ' . n;rnrn[code]rnrnBovenstaand principe zorgt voor een keurige weergave. Wanneer ik het doe zonder die spatie, dan gaat Outlook zelf bepaalde newlines weghalen. Dit kun je wel herstellen, maar ideaal is het niet ...
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend je zou kunnen proberen er nr van te maken, dan verwijdert Outlook misschien alleen de dubbele regeleinden (zoiets zit er toch in) en ziet het er dus wel goed uit.rnrnis maar een idee, kweenie of het werkt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s