login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Update query error.

Offline DaOxx - 21/02/2005 09:40 (laatste wijziging 21/02/2005 09:42)
Avatar van DaOxxPHP beginner Hallo allen,

Ik heb de volgende query:
  1. $sUpdateEmail = "UPDATE d_dsl_email SET
  2. create = '0',
  3. del = '0',
  4. update = '1',
  5. score = '".$_POST['score']."',
  6. blacklist = '".addslashes($_POST['blacklist'])."',
  7. whitelist = '".addslashes($_POST['whitelist'])."'
  8. WHERE id = '".$path_array['2']."'";

Dit is wat mysql teruggeeft als foutmelding:
Er is een fout opgetreden tijdens het uitvoeren van:
UPDATE d_dsl_email SET create = '0', del = '0', update = '1', score = '7.5', blacklist = 'nee@nee.nl', whitelist = 'daar@daar.nl' WHERE id = '5'

MySQL retouneerde:
You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'create = '0', del = '0', update = '1', score = '7.5'

Dit is mijn databasestructuur:
CREATE TABLE `d_dsl_email` (
`id` int(10) NOT NULL auto_increment,
`kid` int(10) NOT NULL default '0',
`email` varchar(255) NOT NULL default '',
`create` int(1) NOT NULL default '0',
`del` int(1) NOT NULL default '0',
`update` int(1) NOT NULL default '0',
`score` varchar(4) NOT NULL default '',
`blacklist` text NOT NULL,
`whitelist` text NOT NULL,
PRIMARY KEY (`id`)
) ENGINE=MyISAM DEFAULT CHARSET=latin1 AUTO_INCREMENT=6 ;

Wat doe ik hier fout? Kan het zo zijn dat hij bepaalde naamgevingen niet accepteerd. Zo ja, welke?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline DaOxx - 30/11/1999 00:00
Avatar van DaOxx PHP beginner Gevonden, naamgeving van create del en update mogen niet S
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Nee, en die backticks horen er ook niet in thuis.
Offline barry - 30/11/1999 00:00
Avatar van barry PHP interesse Dat kan wel hoor...rnrnmaar dan moet je het tussen `` tekens zetten... dus zornrn[code]$sUpdateEmail = UPDATE d_dsl_email SETrn `create` = '0',rn `del` = '0',rn `update` = '1',rn `score` = '.$_POST['score'].',rn `blacklist` = '.addslashes($_POST['blacklist']).',rn `whitelist` = '.addslashes($_POST['whitelist']).'rn WHERE id = '.$path_array['2'].';rn[code] rnrnDan werkt het gewoon
Offline DaOxx - 30/11/1999 00:00
Avatar van DaOxx PHP beginner na dat had ik zo geexporteerd uit de database.
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Nee, backticks horen daar niet in thuis. Dat is geen geldige SQL-syntax.
Offline barry - 30/11/1999 00:00
Avatar van barry PHP interesse Dan werkt het wel...rnrnIk heb een week geleden nog een probleem gehad met een query waarin het veld [b]key[b] stond...rnrnDit heb ik ook met backticks opgelost... toen werkte het wel
Offline Dennisvb - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde [quote]Dan werkt het wel...[quote] rnrnDat is precies waar we het laatst over hadden. Het maakt niet uit [i]hoe[i] het werkt, [i]als[i] het maar werkt.rnrnBackticks moet je gewoon weglaten, want ze zijn nergens voor nodig. Pas wanneer je een veld hebt met bijvoorbeeld key, of date, dan moeten er wel backticks omheen omdat die namen door mysql gereserveerd zijn. het kan mooier staan volgens jou, maar de meeste hebben de voorkeur om het weg te laten. Waarom langer maken als het korter kan...
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Nee, tuurlijk ga je er dan geen backticks omheen zetten, dan kies je een andere veldnaam.rnrnBackticks zijn geen geldige SQL-syntax en dat werkt alleen maar onder MySQL (d'r is wel meer wat alleen onder MySQL werkt en nergens anders).
Offline Dennisvb - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dennisvb MySQL ver gevorderde [quote]Nee, tuurlijk ga je er dan geen backticks omheen zetten, dan kies je een andere veldnaam.[quote] rnidd, maar sommige mensen willen per sé dezelfde veldnamen houden (ken ik voorbeelden van), dus ik zeg ff waarom die backticks er zijn 
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Dan.. Wil ik die voorbeelden wel eens zien. Ik kan me niet voorstellen dat jij het op je geweten wilt hebben dat een script niet werkt onder een andere databaseserver.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s