login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

String meegeven voor javascript

Offline Flippie - 19/02/2005 14:56
Avatar van FlippieNieuw lid Weet er iemand hoe ik een php-string kan doorgeven aan een javascript popup. Het probleem is het volgende:
Ik heb een link gemaakt in een tabel om een rij te verwijderen. Bij het verwijderen van de rij, vraagt een javascript-confirmbox of de gebruiker volgende rij wil verwijderen met als titel: Blablabla. Wanneer er een single/double quote in de titel voorkomt, dan gaat php de titel al voor de link wis rij zetten, wat al niet de bedoeling is. Hij vraagt de gebruiker ook niet of hij wil verwijderen, maar doet t gewoon, door een fout met de quotes.

Ik denk dat ik best urlencode en decode kan gebruiken, niet? En hoe doe ik dat dan, want in die javascript-functie kan ik dat moeilijk aanroepen.
  1. <script LANGUAGE="JavaScript">
  2. <!--
  3. function confirmDelete(sInfo)
  4. {
  5. var confirmation = confirmWeet je zeker dat je het bericht met volgende titel wenst te wissen: " + sInfo + " ?");
  6. if (confirmation) {
  7. return true ;
  8. }
  9. else {
  10. return false ;
  11. }
  12. }
  13. // -->
  14. </script>
  15.  
  16. <?php
  17. ..........CODE.....................
  18. <a href="delete.php?iNewsID=<? echo $iNewsID ; ?>" class="text" onClick="return confirmDelete('<? echo $sTitle; ?>')"><? echo $sLangvarDelete; ?></a>
  19. ..........CODE....................

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Probeer eens addslashes() over $sTitle heen te gooien
Offline Flippie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Flippie Nieuw lid Nee, dat lukt niet. Ik krijg nog steeds de titel + Wis(vb. haal de '' uit het berichtWis) in de rij, waar er alleen maar Wis mag staan.rnProbleem is dat ik dus ook de en de tags moet converteren. Vandaar dat ik dacht aan urlencode-decode
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.173s