login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

directory download

Offline Dimi - 18/02/2005 16:18
Avatar van DimiHTML interesse ik ben op zoek naar een script, dat het toelaat een directory met submappen en files (voornamelijk pdf-bestanden) in één klik te downloaden.
Ik heb reeds verschillende bronnen op het Internet geraadpleegd, maar ben nog geen stap dichter gekomen.

Ik weet dat PHP deze mogelijkheid aanbiedt, via het gzip-commando. Volgens mij is het dus ook mogelijk om alle bestanden en subdirectories samen te voegen in één zip/gzip-bestand, en deze vervolgens beschikbaar te stellen voor download.

Daarom vraag ik aan de knappe koppen of zij enig idee hebben hoe ik dit voor elkaar kan krijgen.
Een voorbeeld (of zelfs het script "kant en klaar voorgekauwd") zou mooi meegenomen zijn.

Alvast bedankt

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00
Avatar van Klopper HTML interesse Waarom plaats je niet gewoon al deze bestanden van tevoren in een .zip-bestand
Offline Dimi - 30/11/1999 00:00
Avatar van Dimi HTML interesse Daar heb ik ook al aan gedacht, maar de aard van informatie is zo veranderlijk, dat deze constant moet worden geupdated.rnrnDaarom is het noodzakelijk dat de server dit op aanvraag doet, wanneer er een link aangeklikt wordt.rnrnMomenteel zijn alle files geïndexeerd, en heb je een soort van Windows Explorer-look-a-like lay-out.s rnrnVolgens mij is dit niet makkelijk... Denk ik 
Offline Klopper - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Klopper HTML interesse Misschien heb je hier iets aan. Het lezen en schrijven van .gzip-bestanden.rnhttpnl3.php.netmanualnlfunction.gzopen.php rnrnAls het lukt, laat het dan hier ook even weten, want ik verwacht eigenlijk niet dat veel mensen hier ervaring mee hebben (zoals ik ))
Avatar van Dimi HTML interesse Het is het proberen waard....rnrnBen nog maar een n00b zie je...rnrnAlvast bedankt hoor!!!!rnrnMeer tips zijn steeds welkomrnrnGr33tz
Avatar van Klopper HTML interesse Ach, geloof mij maar... je bent echt niet de enigste n00b op sitemasters.be )
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert Waarom zegt toch iedereen die een vraag heeft Ik ben nog maar n00b - Sitemasters is er om zulke vragen te beantwoorden, dus niet om nieuwelingen af te kraken en zeggen dat ze n00b zijn, dus laat alsjeblieft dat stukje Ik ben nog maar n00b zie je... achterwegen!p
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]Ach, geloof mij maar... je bent echt niet de enigste n00b op sitemasters.be[quote] Als je er enige van maakt ben ik het met je eens (anders klopt het misschien ook wel enigste == leukste).rnrnMaar gzip kan maar voor 1 bestand. Dat zie je bij linux ook, heb je vaak .tar.gz bestand. tar is net zoiets als zip en met gzip wordt dat .tar bestand dan verder gecomprimeerd (zo ongeveer).
Avatar van Klopper HTML interesse Kan je dan niet stuk voor stuk al die bestanden toevoegen aan één gecomprimeerd bestand
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend dat zou dan in een zip of rar bestand moeten denk ik.rnrnMet gzip kun je alleen alle bestanden uitlezen en in 1 ander bestand zetten en dat dan comprimeren.
Avatar van Dimi HTML interesse UpdaternrnIk heb een tooltje gevondenrnrnhttpautoindex.sourceforge.netrnrnDeze tool indexeert een directory naar keuze, en geeft de gebruikers de mogelijkheid deze dir te downloaden, met alle subdirs en files gebundeld in een .tarrnrnD D Problem solved!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.298s