login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

link met php

Offline KiLLuM - 16/02/2005 22:28
Avatar van KiLLuMNieuw lid Hallo,

Ik heb al gezocht in het forum maar wat ik juist zoek vind ik niet :S

de vraag is
hoe werken deze links ? index.php?pagina=voorbeeld
is die ?pagina een variabele ofzo ???

hlp plz

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vinTage Nieuw lid pagina=bla mag je zelf verzinnen, zet het gewoon achter je linkrnrnvbrna href=index.phppagina=forumarnrn
Offline Frederic - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde via de switch ( httpbe2.php.netswitch ) functiern[code]switch($pagina){rncase 1 include pagina1.inc ; break;rncase 2 include pagina2.inc ; break;rncase 3 include pagina3.inc ; break;rncase 4 include pagina4.inc ; break;rn}[code] rnrnpagina=1 zou ons naar pagina1.inc brengen
Offline KiLLuM - 30/11/1999 00:00
Avatar van KiLLuM Nieuw lid Huh rnen hoe kan je dan als je er op klikt het forum laten werken
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid maar dan zou $pagina wel $_GET['pagina'] moeten worden, inderdaad.
Offline KiLLuM - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van KiLLuM Nieuw lid @frédéricrnrnIs zoiets dan bv pagina1.inc (is bv mijn forum)rn pagina2.inc (bv members page)rnrnhmmm raar ieks s rnrnDus Bvrn[code]rnphprn$pagina=$_GET['pagina'];rnswitch($pagina){rncase 1 include Contact.inc ; break;rncase 2 include Forum.inc ; break;rncase 3 include Test.inc ; break;rncase 4 include Hallo.inc ; break;rn}rnrn[code] rnrnedit en da werkt precies niet kijk zelf maarrnhttpdhost.infovinvengamesrnrnline 9 hier isrnrn[code]$pagina=$_GET['pagina'];rn[code]rnrnWaar moet die $_GET['pagina'] Dan staan in de pagina pagina1.inc rnof in boven het switch script
Offline Xzero - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Xzero PHP beginner Doe dit eensrn[code]PHPrn$pagina = $_GET['pagina'];rnswitch ($pagina) {rncase 1 include contact.inc ; break;rncase 2 include forum.inc ; break;rncase 3 include test.inc ; break;rncase 4 include hallo.inc ; break;rn}rn[code]rnrnbovenaan, bij de url moet dus staan bijvoorbeeldrnrn[b]index.phppagina=1[b]rnrndan haalt ie dus met [b]$_GET[b] de pagina, hierboven in de url staat [b]pagina=1[b] dus haalt ie [b]1[b] tevoorschijn. [b]1[b] is dus [b]contact.inc[b] en dat voegt hij toe aan je bestand waar hij naartoe verwijst, in dit geval [b]index.php[b] waar dit code staat...rnrnsnappie ik weet het, het is een beetje verrot uitgelegd, maar je kunt het begrijpen als je goed nadenkt p
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Verdere tipsrnrn- Houd variabelen en nummers buiten quotes! $_GET['pagina'] is dus echt fout!rnrnSpring correct in! Dat vergemakkelijkt het debuggen!rnrn[code]phprnrn switch ( $_GET['pagina'] )rn {rnrn case 1 rn include( 'contact.inc' );rn break;rn case 2rn include( 'forum.inc' );rn break;rn case 3rn include( 'test.inc' );rn break;rn case 4rn include( 'hallo.inc' );rn break;rn defaultrn echo 'Geen juiste keuze ...';rnrn }rn[code]rnrnLet op het inspringen, etc. Merk op dat bij default geen break benodigd is.rn
Offline nemesiskoen - 30/11/1999 00:00
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
[url=httpsitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=4&id=202]hier vind je een tutorial waar dit alles wordt uitgelegd[url]
Offline remy - 30/11/1999 00:00
Avatar van remy PHP ver gevorderde [url=httpwww.sitemasters.bepagina=scriptsscripts&cat=19]hier vind je een aantal scripts waarin je alles duidelijk wordt[url]
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert @Voorbeeld van HenrirnAls het pagina's zijn die moeten verschijnen mbv switch - casernDan moet je em wel op het einde includen 
Offline KiLLuM - 30/11/1999 00:00
Avatar van KiLLuM Nieuw lid Nog een vraagjernrnNu lukt het met die linksrnpagina=1 maar wat als ik bv ipv die 1 members ofzo wilrnrnmoet ik dan bij det vb van Henri ipv 1 Members nemen ofzo
Offline vinTage - 30/11/1999 00:00
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik als n00b zou dat in elk geval ff testen.rnIk ben er bijna zeker van dat dat gaat werken.rnals het fout is, verander je members weer naar1.rndus een beetje initiatief zou geen kwaad kunnen 
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
[code]phprnrn switch ( $_GET['pagina'] )rn {rnrn case 'contact' rn include( 'contact.inc' );rn break;rn case 'forum'rn include( 'forum.inc' );rn break;rn case 'test'rn include( 'test.inc' );rn break;rn case 'hallo'rn include( 'hallo.inc' );rn break;rn defaultrn echo 'Geen juiste keuze ...';rnrn }rn[code]rnrnNet zoals vinTage als zegt, 'een beetje initiatief zou geen kwaad kunnen'.rnIk heb de code van Henri even voor je aangepast, zodat je een voorbeeld hebt hoe het er dan uit komt te zien.
Offline KiLLuM - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van KiLLuM Nieuw lid Heel erg bedankt rn-------------------rnedit Ja ik probeerde het maar lukte me niet daarom vroeg ik als het eigenlijk mogenlijk was rn;-)
Offline Bart - 30/11/1999 00:00
Avatar van Bart PHP expert En wat nou als je heeeel veeeeeel paginas hebt
Offline CelestialCelebi - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Dan ga je er iets anders op zoekenrnrn[code]phprnif(!isset($_GET['p']))rn{rn $_GET['p'] = 'home';rn}rnrnif(strpos($_GET['p'], '.') === false && file_exists($_GET['p'] . '.php') && $_GET['p'] != $_SERVER['PHP_SELF'])rn{rn includenrn}rnelsern{rn 404 errorrn}rn[code]
Offline zwobbel - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Ik gebruik het volgendern[code]rn$page = $_GET['module'];rnif(isset($page)){rnrn if(file_exists($page..php)){rnrn include($page..php); rn rn } else {rnrn echo $ERROR_1;rn rn}} else {rnrn include(main.php);rnrn}rn[code]rnrnEn link word als volgtrnmodule=mainrnDe pagina staat dan in de zelfde map waar dat de index.php staat en noemt dus main.phprnrneen url zou dus worden gelinktrna href='index.phpmodule=main'k naaamarnAls ge die index.php weg haalt dan plaatst hij achter de pagina waarop je op dat moment zit end an werkt het uiteraard niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s