login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

upload

Offline leendertW - 16/02/2005 19:12
Avatar van leendertWPHP beginner Ik heb een formulier en die gegevens die daar ingevult worden worden opgeslagen in een database.
Nu zit ik met het volgende probleem:
Ik ik drie file vakken namelijk sFoto_klein, sFoto_groot & sOverzichtnummers.
Nu wil ik dat als er op submit gedrukt word de gegevens worden opgeslagen in de database en dat die foto's tegelijkertijd worden geupload.
Hoe moet ik dat doen?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline wouter - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van wouter PHP interesse Ik post mijn code evenrn[code] rnif (isset($_POST['submit'])) {rn if (empty($_POST['titel']) empty($_FILES['afbeelding']['name'])) {rn fotoalbum ($_POST['titel'], $_FILES['afbeelding']['name'], $_POST['commentaar'], Je moet alle velden invullen!);rn }rn elseif (!empty($_POST['commentaar']) && strlen($_POST['commentaar']) '250') {rn fotoalbum ($_POST['titel'], $_FILES['afbeelding']['name'], , Je commentaar mag niet langer zijn dan 250 tekens (spaties inbegrepen)!);rn }rn else {rn if (isset($_FILES['afbeelding']['name'])) {rn if ($_FILES['afbeelding']['size'] '1024000') {rn fotoalbum ($_POST['titel'], $_FILES['afbeelding'], $_POST['commentaar'], Je foto is te groot, de maximale grootte bedraagt 1 MB!);rn }rn else {rn if ($_FILES['afbeelding']['type'] == 'imagegif' $_FILES['afbeelding']['type'] == 'imagepjpeg' $_FILES['afbeelding']['type'] == 'imagepng') {rn $extentie = strrchr($_FILES['afbeelding']['name'], .); rn $id = mysql_fetch_array(mysql_query(SELECT max(id) AS max FROM fotoalbum));rn $new_id = $id['max'] + 1;rn $naam = foto_.$new_id.$extentie;rn move_uploaded_file($_FILES['afbeelding']['tmp_name'], imagesfotoalbum.$naam); rn $tijd = time();rn mysql_query(INSERT INTO fotoalbum (titel, commentaar, url, datum) VALUES ('$_POST[titel]', '$_POST[commentaar]', '$naam', '$tijd'));rn echo font class=admin_errorcenterDe foto werd succesvol toegevoegd.centerfont;rn meta http-equiv=refresh content=2;url=index.phppagina=adminpanel&beheer=fotoalbumrn }rn else {rn fotoalbum ($_POST['titel'], $_FILES['afbeelding']['name'], $_POST['commentaar'], Je foto moet als extentie .gif .jpg of .png hebben!);rn }rn }rn }rn else {rn fotoalbum ($_POST['titel'], $_POST['afbeelding'], $_POST['commentaar'], Je moet een foto selecteren op je pc!);rn }rn }rn}rnelseif (isset($_POST['annuleren'])) {rn echo font class=admin_errorcenterEr zijn geen wijzigingen gebeurd!centerfont;rn meta http-equiv=refresh content=2;url=index.phppagina=adminpanel&beheer=fotoalbumrn}rnelse {rn fotoalbum (, , , );rn} rn[code] rnen de functie fotoalbum()rn[code]rnfunction fotoalbum ($titel, $afbeelding, $comment, $error) {rn rnform action= method=post enctype=multipartform-datarntable border=0 cellspacing=5 cellpadding=0rnrnif ($error != '') {rnrn trrn td colspan=2 class=admin_error align=center echo $error; tdrn trrnrn}rnrn trrn td class=admin_fotoTiteltdrn tdinput type=text name=titel value= echo $titel; class=admin_fototdrn trrn trrn td class=admin_fotoAfbeeldingtdrn tdinput type=file name=afbeelding value= echo $afbeelding; class=admin_fototdrn trrn tr valign=toprn td class=admin_fotoCommentaartdrn tdtextarea name=commentaar class=admin_foto echo $comment; textareatdrn trrn trrn td colspan=2input type=submit name=submit value=Voeg foto toe class=admin_foto_submit input type=submit name=annuleren value=Annuleren class=admin_foto_submittdrn trrntablernformrn rn}rn[code] rnIk hoop dat je er wat mee bent )rnrn[b]Edit na commentaar numlockround[b] [url=httpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=4&id=105]Tutorial over uploaden[url] kan handig van pas komen.
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner Ik zal er gelijk naar kijken.rnBedankt!
Offline wouter - 30/11/1999 00:00
Avatar van wouter PHP interesse hoop dat je er uitraakt, het werkt bij mij wel ) dus dat zou het probleem niet mogen zijn.rnrnals je er echt niet uitraakt dan wil ik gerust wel wat junk (zoals style) eruitgooien en je ff mailen (of pm'en)
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend dit is dus een van de onhandigste manieren om iemand te helpen. Ik zag laatste ook iemand die om 1 functie vroeg en dan post iemand een compleet login script van een paar honderd regels waar dan ergens zo'n functie inzit, omdat hij zelf niks van het script snapte en dus niet wist waar die functie zat.rnrnNou valt dat in dit geval erg mee, maar een linkje naar een tutorial over het uploaden van files zou waarschijnlijk voldoende zijn geweest. (en dat is met google trouwens ook zo te vinden, dus dit topic is een beetje overbodig).
Avatar van wouter PHP interesse numlockrond, je hebt idd wel gelijk dat dit een slechte manier is om iemand te helpen.rnmaar soms is het ook nuttig dat iemand op basis van een bestaand (correct werkend) script aanpassingen maakt, of zelf een script schrijft om zijnhaar doelstellingen te verwezelijken.rnrnOm u tevreden te stellen voeg ik er nog ff de link naar de tutorial over uploaden ook toe ok Drnrn[quote]Ik zag laatste ook iemand die om 1 functie vroeg en dan post iemand een compleet login script van een paar honderd regels waar dan ergens zo'n functie inzit, omdat hij zelf niks van het script snapte en dus niet wist waar die functie zat.[quote]rnBedoel je hierbij dat ik niet weet wat het script doet ofzornIk hoop van niet, maar om een correct code te geven aan leentje kon ik niet anders dan de volledige functie geven. Ik kan toch moeilijk een stuk weglaten (waar dit niet kan)
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend [quote]maar soms is het ook nuttig dat iemand op basis van een bestaand (correct werkend) script aanpassingen maakt, of zelf een script schrijft om zijnhaar doelstellingen te verwezelijken.[quote] Bij de tutorial op php.net (en hier vast ook wel) staat ook een correct werkend script met uitleg, dus ik blijf erbij dat een linkje daarnaar voldoende is. (jouw script kan natuurlijk ook wel nuttig zijn voor leentje001, maar php.net (vind ik iig) is toch wat overzichtelijker)rnrn[quote]Om u tevreden te stellen voeg ik er nog ff de link naar de tutorial over uploaden ook toe ok [quote] Oké rnrnEditrn[quote]Bedoel je hierbij dat ik niet weet wat het script doet ofzornIk hoop van niet, maar om een correct code te geven aan leentje kon ik niet anders dan de volledige functie geven. Ik kan toch moeilijk een stuk weglaten (waar dit niet kan) [quote] Dat bedoelde ik niet (je gaf ook nietnauwelijks overbodige code, dus het leek er ook niet op, dat was gewoon een (beetje overdreven) voorbeeld.). rnHet was misschien simpeler geweest om alleen te zeggen van enctype en move_uploaded_file() i.c.m. $_FILES array, met daarbij (ja daar issie weer ) een linkje naar php.net.rnrnMaar laten we er nu maar over ophouden;-) ok
Avatar van wouter PHP interesse desalnietemin moet ik wel opmerken dat als iemand hier post, ik ervan uitga dat hijzij de tutorials enof scripts enof php.net erop na heeft geslagen om te zien of het probleemvraag daar niet behandeld wordt.rnen nu ik er het toch over heb, de regels moeten veralgemeend worden naar [quote]Zoek eerst (hier of op een andere site) naar oplossingen van je probleemvraag vooraleer een bericht te posten[quote]ipvrn[quote]gebruik de zoekfunctie van het forum [quote] rnrn[b]edit[b] ok P
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner @numlockrondrnrnIk heb de tutorials wel door gelezen en op php.net gekeken en ik weet ook wel hoe je bestanden kan uploaden maar ik wist niet ihoet het moest incombinatie met de overige velden (zie verhaal).rn
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend ok, maar dat bleek niet echt duidelijk uit je verhaal.rnrnMoet trouwens toch ook wel te bedenken zijn Als je weet hoe je upload en hoe je iets in een db zet... Gewoon combineren.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.57s