login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Sessie probleem

Offline Johaninho - 18/09/2004 17:33 (laatste wijziging 18/09/2004 17:34)
Avatar van JohaninhoNieuw lid Nuja ik zit met het volgende probleem: ik werk met een sessie (wss logisch) als ik inlog als admin.

voor het opbouwen van de sessie gebruikte ik het volgende:

1. <?php
  2. if($gegevens['naam'] != $naam) //controle van de username
  3. {
  4. echo '<center><font color="red"><b>Username ' .$naam. ' niet gevonden!!</b></font><center>';
  5. }
  6. else if($pwd == $gegevens['passwd'])
  7. {
  8. //registreren van de sessie
  9. session_start(); //functie gebruikt voor het registreren van een sessie, gebruikmakend van een cookie (zie verder)
  10. $_SESSION['user'] = $naam;
  11.  
  12. //nu moeten we dus de beveiligde page weergeven, een redirection gebeurt met de functie "header"
  13. header("Location: " .$redirect);
  14. }
  15. else
  16. {
  17. echo '<center><font color="red"><b>Password incorrect for ' .$naam. '</b></font></center>';
  18. }
  19. }
  20. ?>

Op mn adminpage waar mn categorien staan (news, gastenboek,...)
staan telkens weer links naar het toevoegen of het verwijderen hiervan. Op elke pagina staat bovenaan:

1. <?php
  2. if(!isset($_SESSION['user']))
  3. {
  4. die("Protected Page!!!");
  5. }
  6. ?>

Echter werkt dat alleen bij de eerst volgende pagina na het klikken van login na het invullen van de admin gegevens. Maar wnr ik dan op de admin zit en dus vandaaruit de volgende beveiligde pagina's wil tonen dan krijg ik doodleuk mijn message te zien die ik voor die pagina's gedefineerd heb als de user niet bestaat.

Iemand enig idee waaraan dit ligt? Greetz

J.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 18/09/2004 17:45
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde waar staat :
<form name="test" method="post" action="">
<input type="username" name="username">
<input type="password" name="password">
<input type="submit" name="login" value="login">
</form>
Offline Johaninho - 18/09/2004 17:47
Avatar van Johaninho Nieuw lid dat staat ook in de pagina ;)

Maar daar zit het probleem niet, omdat mn formulier succesvol verzonden word en de allereerste pagina vlak nadat de sessie gestart word (dus na login klikken gaat hij naar admin die alleen getoont kan worden bij een juiste sessie.) Dat is allemaal het probleem niet
maar achter de admin zitten nog verschillende pagina's die beveiligd moeten zijn met de zelfde sessie en die werken dan weer niet.

Heel gek...

Iemand die raad weet?

Greetz

J.
Offline Thomas - 18/09/2004 18:24
Avatar van Thomas Moderator "Maar daar zit het probleem niet"

Daar zou ik niet zo zeker van zijn als je script niet werkt.
Gebruik $_POST, en echo formulier- en sessie-variabelen, dan ben je er waarschijnlijk wel snel uit wat er mis gaat.
Offline Johaninho - 18/09/2004 19:12
Avatar van Johaninho Nieuw lid Ik heb het gevonden bij de rechten rw_r__ r__ (644 dus) lukte het niet Nu heb ik ze op rwx r__r__ gezet en nu lukt het wel. (Al vind ik dit wel raar omdat je als gebruiker zowiezo alle rechten hebt ook al staat er ___r__r__ maja 

Toch bedankt mensen

Greetz

J.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.195s