Nieuw lid |
|
Nuja ik zit met het volgende probleem: ik werk met een sessie (wss logisch) als ik inlog als admin.
voor het opbouwen van de sessie gebruikte ik het volgende:
<?php
if($gegevens['naam'] != $naam) //controle van de username
{
echo '<center><font color="red"><b>Username ' .$naam. ' niet gevonden!!</b></font><center>';
}
else if($pwd == $gegevens['passwd'])
{
//registreren van de sessie
session_start(); //functie gebruikt voor het registreren van een sessie, gebruikmakend van een cookie (zie verder)
$_SESSION['user'] = $naam;
//nu moeten we dus de beveiligde page weergeven, een redirection gebeurt met de functie "header"
header("Location: " .$redirect);
}
else
{
echo '<center><font color="red"><b>Password incorrect for ' .$naam. '</b></font></center>';
}
}
?>
<?php if($gegevens['naam'] != $naam) //controle van de username { echo '<center><font color="red"><b>Username ' .$naam. ' niet gevonden!!</b></font><center>'; } else if($pwd == $gegevens['passwd']) { //registreren van de sessie session_start(); //functie gebruikt voor het registreren van een sessie, gebruikmakend van een cookie (zie verder) $_SESSION['user'] = $naam; //nu moeten we dus de beveiligde page weergeven, een redirection gebeurt met de functie "header" header("Location: " .$redirect); } else { echo '<center><font color="red"><b>Password incorrect for ' .$naam. '</b></font></center>'; } } ?>
Op mn adminpage waar mn categorien staan (news, gastenboek,...)
staan telkens weer links naar het toevoegen of het verwijderen hiervan. Op elke pagina staat bovenaan:
<?php
session_start();
if(!isset($_SESSION['user']))
{
die("Protected Page!!!");
}
?>
<?php if(!isset($_SESSION['user'])) { die("Protected Page!!!"); } ?>
Echter werkt dat alleen bij de eerst volgende pagina na het klikken van login na het invullen van de admin gegevens. Maar wnr ik dan op de admin zit en dus vandaaruit de volgende beveiligde pagina's wil tonen dan krijg ik doodleuk mijn message te zien die ik voor die pagina's gedefineerd heb als de user niet bestaat.
Iemand enig idee waaraan dit ligt? Greetz
J.
|