HTML beginner |
|
Hoi iedereen, ik ben nieuw hier op het forum.
Ik ben bezig aan één van mijn eerste scripts met formulier. Het bestaat momenteel nog maar uit 2 keuzelijsten. Er is één keuzelijst waarin de gebruiker zijn provincie kan kiezen en een andere keuzelijst waarin de gebruiker een gemeente kan kiezen. Nu de bedoeling is, dat wanneer een gebruiker zijn provincie selecteert uit de ene keuzelijst, dat de de pagina automatisch ververst en dat in de andere keuzelijst de gemeenten komen van de geselecteerde provincie. Dit heb ik tot nu toe:
<?php
//Arrays aanmaken
$provincie = array('West-Vlaanderen', 'Oost-Vlaanderen', 'Antwerpen', 'Vlaams Brabant', 'Limburg');
$gemeentenwv = array('Gemeente A', 'Gemeente B');
$gemeentenov = array('Gemeente C', 'Gemeente D');
$gemeentena = array('Gemeente E', 'Gemeente F');
$gemeentenvb = array('Gemeente G', 'Gemeente H');
$gemeentenl = array('Gemeente I', 'Gemeente J');
//Gemeenten = Gemeenten West-Vlaanderen
$gemeenten = $gemeentenwv;
?>
<html>
<head>
<title>Sweepee.be / Test / Index</title>
</head>
<body>
<form name="formulier" action="test.php" method="get">
<table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
<tr>
<td width="400"><select name="provincie">
<option>West-Vlaanderen</option>
<option>Oost-Vlaanderen</option>
<option>Antwerpen</option>
<option>Vlaams Brabant</option>
<option>Limburg</option>
</select></td>
<td width="400"><select name="gemeente">
<?php
for($i=0; $i < count($gemeenten); $i++) {
echo "<option value=\"" . $gemeenten[$i] . "\">" . $gemeenten[$i] . "</option>";
}
?>
</select></td>
</tr>
</table>
</form>
</body>
</html>
<?php //Arrays aanmaken $provincie = array('West-Vlaanderen', 'Oost-Vlaanderen', 'Antwerpen', 'Vlaams Brabant', 'Limburg'); $gemeentenwv = array('Gemeente A', 'Gemeente B'); $gemeentenov = array('Gemeente C', 'Gemeente D'); $gemeentena = array('Gemeente E', 'Gemeente F'); $gemeentenvb = array('Gemeente G', 'Gemeente H'); $gemeentenl = array('Gemeente I', 'Gemeente J'); //Gemeenten = Gemeenten West-Vlaanderen $gemeenten = $gemeentenwv; ?> <html> <head> <title>Sweepee.be / Test / Index</title> </head> <body> <form name="formulier" action="test.php" method="get"> <table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0"> <tr> <td width="400"><select name="provincie"> <option>West-Vlaanderen</option> <option>Oost-Vlaanderen</option> <option>Antwerpen</option> <option>Vlaams Brabant</option> <option>Limburg</option> </select></td> <td width="400"><select name="gemeente"> <?php for($i=0; $i < count($gemeenten); $i++) { echo "<option value=\"" . $gemeenten[$i] . "\">" . $gemeenten[$i] . "</option>"; } ?> </select></td> </tr> </table> </form> </body> </html>
De arrays heb ik nog niet volledig aangevuld, dit doe ik later pas. Iemand enkele tips?
Alvast bedankt voor alle reacties!!!
|