login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier: Beginner vraagt hulp!

Offline Sweepee - 15/02/2005 23:26
Avatar van SweepeeHTML beginner Hoi iedereen, ik ben nieuw hier op het forum.

Ik ben bezig aan één van mijn eerste scripts met formulier. Het bestaat momenteel nog maar uit 2 keuzelijsten. Er is één keuzelijst waarin de gebruiker zijn provincie kan kiezen en een andere keuzelijst waarin de gebruiker een gemeente kan kiezen. Nu de bedoeling is, dat wanneer een gebruiker zijn provincie selecteert uit de ene keuzelijst, dat de de pagina automatisch ververst en dat in de andere keuzelijst de gemeenten komen van de geselecteerde provincie. Dit heb ik tot nu toe:

1. <?php
  2.  
  3. //Arrays aanmaken
  4. $provincie = array('West-Vlaanderen', 'Oost-Vlaanderen', 'Antwerpen', 'Vlaams Brabant', 'Limburg');
  5. $gemeentenwv = array('Gemeente A', 'Gemeente B');
  6. $gemeentenov = array('Gemeente C', 'Gemeente D');
  7. $gemeentena = array('Gemeente E', 'Gemeente F');
  8. $gemeentenvb = array('Gemeente G', 'Gemeente H');
  9. $gemeentenl = array('Gemeente I', 'Gemeente J');
  10.  
  11. //Gemeenten = Gemeenten West-Vlaanderen
  12. $gemeenten = $gemeentenwv;
  13.  
  14. ?>
  15. <html>
  16. <head>
  17. <title>Sweepee.be / Test / Index</title>
  18. </head>
  19.  
  20. <body>
  21. <form name="formulier" action="test.php" method="get">
  22. <table width="800" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
  23. <tr>
  24.  
  25. <td width="400"><select name="provincie">
  26. <option>West-Vlaanderen</option>
  27. <option>Oost-Vlaanderen</option>
  28. <option>Antwerpen</option>
  29. <option>Vlaams Brabant</option>
  30. <option>Limburg</option>
  31. </select></td>
  32.  
  33. <td width="400"><select name="gemeente">
  34. <?php
  35. for($i=0; $i < count($gemeenten); $i++) {
  36. echo "<option value=\"" . $gemeenten[$i] . "\">" . $gemeenten[$i] . "</option>";
  37. }
  38. ?>
  39. </select></td>
  40. </tr>
  41. </table>
  42. </form>
  43. </body>
  44. </html>

De arrays heb ik nog niet volledig aangevuld, dit doe ik later pas. Iemand enkele tips?

Alvast bedankt voor alle reacties!!! 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sweepee - 30/11/1999 00:00
Avatar van Sweepee HTML beginner EditrnrnZoals je al zag, ik heb het nu zo gemaakt dat de gemeenten van West-Vlaanderen worden ingeladen.
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik ben er ook niet zo heel goed in, maar dit werkt wel (ik weet alleen niet zeker of er geen betere manier is)rnrn[code]!DOCTYPE html PUBLIC -W3CDTD HTML 4.01ENrnphprn Arrays aanmakenrn $provincie = array('West-Vlaanderen', 'Oost-Vlaanderen', 'Antwerpen', 'Vlaams Brabant', 'Limburg');rn $gemeentenwv = array('Gemeente A', 'Gemeente B');rn $gemeentenov = array('Gemeente C', 'Gemeente D');rn $gemeentena = array('Gemeente E', 'Gemeente F');rn $gemeentenvb = array('Gemeente G', 'Gemeente H');rn $gemeentenl = array('Gemeente I', 'Gemeente J');rn rn if (isset($_GET['provincie']))rn {rn $tmp = $_GET['provincie'];rn if ($tmp=='w')rn $gemeenten = $gemeentenwv;rn else if ($tmp=='o')rn $gemeenten = $gemeentenov;rn else if ($tmp=='a')rn $gemeenten = $gemeentena;rn else if ($tmp=='v')rn $gemeenten = $gemeentenvb;rn else if ($tmp=='l')rn $gemeenten = $gemeentenl;rn }rn elsern $gemeenten = $gemeentenwv;rnrnhtmlrnheadrntitleSweepee.be Test Indextitlernheadrnbodyrnform name=formulier action=test.php method=getrn table width=800 border=0 cellpadding=0 cellspacing=0rn trrn td width=400rn select name=provinciern option value=wWest-Vlaanderenoptionrn option value=oOost-Vlaanderenoptionrn option value=aAntwerpenoptionrn option value=vVlaams Brabantoptionrn option value=lLimburgoptionrn selectrn tdrn td width=400rn select name=gemeentern phprn for($i=0; $i count($gemeenten); $i++)rn {rn echo option value= . $gemeenten[$i] . . $gemeenten[$i] . option;rn } rn rn selectrn tdrn trrn tablern input type=submit value=okayrnformrnbodyrnhtml[code]
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Wacht even ...rnrn[code]phprnrn $aProvincies = array(rn 0 = array(rn 0 = 'West-Vlaanderen',rn 1 = array(rn 0 = 'Gemeente A',rn 1 = 'Gemeente B'rn )rn ),rn 1 = array(rn 0 = 'Oost-Vlaanderen',rn 1 = array(rn 0 = 'Gemeente C',rn 1 = 'Gemeente D'rn )rn )rn );rnrn echo $aProvincies[0][0]; levert West-Vlaanderen op.rnrn echo $aProvincies[0][1][0]; levert Gemeente A op.rnrn echo $aProvincies[1][1][1]; levert Gemeente D op.rn rn[code]rnrnWat is het voordeel hier nu van Je hebt alles bij elkaar. Je kunt direct bepalen welke gemeente bij welke provincie behoort ...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s