login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

variabelen maken van textveldjes

Offline smbe - 15/02/2005 10:33
Avatar van smbeNieuw lid Hoe zorg ik ervoor dat er van de informatie die ik in de text veldjes typ een variabele gemaakt wordt. Tot nu toe heb ik dit:

$bestand = "$_GET['bestand']";
$inhoud = "$_GET['inhoud']";
<form action="<? echo $_SERVER['PHP_SELF']; ?>" method="POST">
Bestandsnaam: <input type="text" name="bestand"><br>
Inhoud: <input type="file" name="inhoud"><br><br>
<input type="button" value="Genereer">
</form>

Dit is echter niet goed en daarom wil ik weten of iemand de oplossing hiervoor weet.

15 antwoorden

Gesponsorde links
Offline xSc - 30/11/1999 00:00
Avatar van xSc Onbekend @smbe, welkom hier.rnrnEerst een aantal dingetjesrnrn[code]rnrnform action== $_SERVER['PHP_SELF']; method=POST rnBestandsnaam input type=text name== $_GET['bestand']; br rnInhoud input type=file name== $_GET['inhoud']; brbr rninput type=button value=Genereer rnform rnrn[code]rnrn- Houd variabelen buiten quotes!rn- Kopieer $_GET $_POST-variabelen niet naar andere variabelen.rn- [i] echo [i] of [i]php echo[i] is gelijk aan [i]=[i].rn- Goed controleren wat je inhoud is. Gebruik hiervoor o.a. de functie [url=httpwww.php.netisset]isSet()[url].
Offline smbe - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van smbe Nieuw lid Bedankt, hier heb ik wat aan. Nog een dingetje, dit is wat ik nu heb. Mijn bedoeling is om doormiddel van de gegevens in de tekst veldjes staan een nieuwe pagina te maken. Hoe zorg ik ervoor dat als ik op de knop genereer klik de gegevens doorgevoerd worden Want ik het bovenste deel en het onderste omdraait maakt hij een lege pagina aan (logisch). rnrn[code]form action== $_SERVER['PHP_SELF']; method=POST rnBestandsnaam input type=text name== $_GET['bestand']; br rnInhoud input type=text name== $_GET['inhoud']; brbr rninput type=button value=Genereer rnform rnrnphp rnif(!ISSET($_POST['bestand'])){ rn $fp = fopen(..$_POST['bestand']..html,w); rn fwrite($fp,$_POST['inhoud']); rn fclose($fp); rn}else{ rn rn rn} rn [code]
Offline leendertW - 30/11/1999 00:00
Avatar van leendertW PHP beginner Je bedoeling is dus dat als je op de genereer knop klikt dat de door jouw ingevulde gegevens opgeslagen worden in het text bestand.rnrn
Offline smbe - 30/11/1999 00:00
Avatar van smbe Nieuw lid Nee, dat de door de door mij ingevulde gegevens een nieuwe html bestand wordt aangemaakt. Met de naam zoals ik die heb ingetypt in de tekstveldje achter Bestandsnaam en het zelfde geld voor de inhoud. Het werkt als ik niet werk met tekstveldjes en dat is nou net wat ik wil. Enig idee
Avatar van xSc Onbekend Wat is inhoud Volledig HTML-code of alleen de tekst Geef eens een voorbeeld van invoer ...rnrnAls ik jou was, zou ik dan een textarea gebruiken ipv een input type=textrnrnmaar wat gaat er nu precies niet goed
Avatar van smbe Nieuw lid Hij doet niet zodra ik op de knop druk. De bedoeling is dat hij dan juist het nieuwe bestand gaat aanmaken. Inhoud is de inhoud van de toekomstige pagina, alleen tekst dus. Is het zo duidelijk... Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven.
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Je gebruikt !isSet($_POST['bestand']), dusrnrnWanneer $_POST['bestand'] [b]niet[b] bestaat, gaat hij de HTML-file aanmaken. rnrnJe hebt dus [b]isSet($_POST['bestand'])[b] nodig.rnrn[code]form action== $_SERVER['PHP_SELF']; method=POST rnBestandsnaam input type=text name=sBestandsnaambr rnInhoud input type=text name=sBestandsinhoudbrbr rninput type=button value=Genereer rnform rnrnphp rnif( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty( $_POST ) )rn{rnrn $rPagina = fopen( '.' . $_POST['sBestandsnaam'] . '.html', 'w' );rn fwrite( $rPagina, $_POST['sBestandsinhoud'] ); rn fclose( $rPagina );rnrn}rnelsern{rnrn echo 'Onjuist gehandeld ...';rnrn}rn[code]rnrnMaar waarom wil je de namen van de tekstveldjes meegeven in de url PHP_SELF is in dit geval bijv. index.php dus zonder parameters. Als je je formulier verzendt, zijn de parameters dus weg ... Wat is je reden dat je dat doet
Avatar van smbe Nieuw lid Ik zou het echt niet meer weten, je zegt dat ik dus isSet($_POST['bestand']) moet gebruiken maar waar En wat betreft de parameters ik probeer maar wat uit in de hoop dat het gaat werken.
Avatar van xSc Onbekend Sorry @smbe, maar ik heb het scriptje al voor je aangepast. Zie mijn vorige reactie. Gebruik dat scriptje )rnrnSucces!
Avatar van smbe Nieuw lid dat heb ik gedaan, maar het wil nog steeds niet lukkenrnrn[b]Geef even aan wat nu precies fout gaat ...[b]
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator [code]phprnif (IsSet($_POST['submit']))rn{rn $bestandsnaam = $_POST['bestand'];rn $inhoud = $_POST['inhoud'];.rn echo $bestandsnaam.br br .$inhoud;rnrn $file = fopen( modules.$bestandsnaam..html, w);rn fwrite($file,$inhoud); rn fclose($file);rn}rnelsern{rn rn form action= method=POST rn Bestandsnaam input type=text name=bestandbr rn Inhoud input type=file name=inhoudbrbr rn input type=submit name=submit value=Submitrn form rn phprn}rn[code]rnrnprobeer het zo eens en als er errors onstaan laat dan is zien welke errors.
Avatar van smbe Nieuw lid (punt aan einde regel 5 verwijderd). Als ik iets invul bij inhoud werkt de knop niet meer, vul ik alleen iets in bij bestandsnaam krijg ik deze meldingenrnrnWarning fopen(modulesasdf.html, w) - No such file or directory in cphpdevwwwhelp projectnew foldererror.php on line 8rnrnWarning fwrite() supplied argument is not a valid File-Handle resource in cphpdevwwwhelp projectnew foldererror.php on line 9rnrnWarning fclose() supplied argument is not a valid File-Handle resource in cphpdevwwwhelp projectnew foldererror.php on line 10rnrnIk heb het ook geprobeert door file te vervangen door text maar dit bied ook geen uitkomst
Offline xSc - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van xSc Onbekend Wacht even Wijnand, de oplossing die jij geeft, klopt niet.rnrninput type=file houdt in dat je een bestand opgeeft dat naar de server verstuurd wordt. Dat heeft dus niets te maken met een te genereren bestand. Als je een bestand wil maken aan de hand van ingevoerde gegevens heb je dus een input nodig van het type text.rnrnVerder Wijnand gebruikt hier de map 'modules'. Deze moet je dus wel aanmaken op gelijk niveau als dit script. Verder heeft het bestand schrijfrechten nodig = chmod 703 o.i.d.rnrnDusrnrn[code]phprnrnif ( $_SERVER['REQUEST_METHOD'] == 'POST' && !empty( $_POST ) )rn{rnrn $rPagina = fopen( 'modules' . $_POST['sBestandsnaam'] . '.html', 'w' );rn fwrite( $rPagina, $_POST['sInhoud'] ); rn fclose( $rPagina );rnrn}rnelsern{rn rnrn form action== $_SERVER['PHP_SELF']; method=post rn Bestandsnaam input type=text name=sBestandsnaambr rn Inhoud input type=text name=sInhoudbrbr rn input type=submit value=Submitrn formrnrnphprn}rn[code]rnrnDus wat je goed in de gaten moet houdenrnrn- Een bestand versturen ( input type=file ) is heel wat anders dan een bestand genereren ( vanuit bijv. input type=text ).rn- Je uploadt in de map modules, dus die moet je eerst aanmaken.rn- Zorg voor de juiste rechten van de map. Niet klakkeloos chmod 777 gebruiken!rn- Wanneer je foutmelding blijft krijgen, moet je misschien het absolute pad gebruiken ( Kijk even naar $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] ).rnrnIk hoor het nog van je ...
Avatar van smbe Nieuw lid Henri hartstikke bedankt. Het is gelukt
Offline Wijnand - 30/11/1999 00:00
Avatar van Wijnand Moderator Ja over die file ben ik heen gelezen.. $rnrnmaar goed, probleem is opgelost. Thx voor je aanvulling Henri!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.21s