login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pagina include systeem

Offline Speedy - 13/02/2005 12:55
Avatar van SpeedyPHP interesse Hallo, ik ben op zoek naar een pagina systeem die HTML 4.01 Valid is. Ik heb al gezocht bij scripts, maar vruchte(n)loos. Kan iemand mij helpen?

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 30/11/1999 00:00
Avatar van Tuinstoel PHP expert Een pagina systeem dat HTML 4.01 valid is Dat vind ik vaag, want dat ligt aan de html, en niet aan de php code(s).rnrn[code] rn$pArray = array('home','links','contact','informatie','dieren');rn Een array met daarin de toegestane pagina's.rn$pExtensies = array('html','php','htm');rn Een array met de mogelijke extensies die de pagina kan bevatten.rn Let wel op dat hij van links naar rechts leest, dus als jern pagina.html hebt en pagina.php hebt wordt pagina.html gekozen.rn rnif(isset($_GET['pagina']))rn {rn Kijken of de pagina uberhaupt wel wordt aangevraagd.rn Dit wordt doormiddel van superglobals gedaan, dit isrn wel net zo veilig.rn rn if(in_array(strtolower($_GET['pagina']),$pArray))rn {rn Fijn, de pagina bevindt zich in de array, dus hij mag doorrn foreach($pExtensies as $fKey = $fWaarde)rn {rn Met foreach kun je een array doorlopenrn in dit geval lopen we $pExtensies doorrn om te kijken of de pagina eindigt oprn een van de extensies in de arrayrn rn if(file_exists($_GET['pagina'].'.'.$fWaarde))rn {rn include $_GET['pagina'].'.'.$fWaarde;rn Nou dit is dan het enigste punt waar de pagina wordt geincluded.rn break;rn Met break stop je nadat je de pagina hebt gevonden,rn anders loopt de array gewoon door en worden errn meerdere pagina's geincluded.rn }rn }rn }rn elsern {rn echo 'Deze pagina bestaat niet. ';rn De pagina bevindt zich niet in de array, dus je kunt bijvoorbeeldrn een foutmelding weergeven.rn }rn }rnelsern {rn echo 'De homepagina.';rn pagina= staat niet in de adresbalk,rn dus de standaardpagina wordt weergeven.rn }rn [code]rnrnDat heb ik een keertje gemaakt, maar dat moet toch valid zijn IMO.
Offline Speedy - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Speedy PHP interesse 'k Heb toch nog een iets eenvoudiger script gevondenrnrn[code]phprn$pagina=$_GET['pagina'];rnswitch($pagina){rn case homern case contactrn case linksinclude('.'.$pagina.'.php');rn break;rn defaultinclude('.home.php');rn break;rn}rn[code]rnrnMaar hoe moet mijn link eruit zien nurnrna href=p=homeHomearna href=index.phpp=homeHomearnrnDeze werken niets rnrnOf werkt dit niet
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid index.phppagina=homernrn...
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
[code]phprn$pagina=$_GET['pagina'];rnswitch($pagina){rn case homern case contactrn case linksinclude('.'.$pagina.'.php');rn break;rn defaultinclude('.home.php');rn break;rn}rn[code]rnrnZal dat werkenrn3 case statementsrnrn[code]phprn$pagina=$_GET['pagina'];rnswitch($pagina){rn case homern include(.home.php);rn break;rn case contactrn include(.home.php);rn break;rn case linksrn include('.'.$pagina.'.php');rn break;rn defaultinclude('.home.php');rn break;rn}rn[code]rnrnAls de eerste niet werkt, werkt de 2e wel...rnVolgens mij zal het niet werken als er 3 case statements voor 1 stukje zijns rnrnExcuse me if I'm wrong...
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van numlockrond Onbekend dat werkt wel. Dat is iets wat soms heel handig kan zijn en daarom moet je (als het niet je bedoeling is om die mogelijkheid te gebruiken) ook break gebruiken.rnrnDit scriptrn[code]phprn$pagina=$_GET['pagina'];rnswitch($pagina){rn case homern case contactrn case linksinclude('.'.$pagina.'.php');rn break;rn defaultinclude('.home.php');rn break;rn}rnrn[code]rnrnZorgt ervoor dat als $pagina gelijk is aan home, contact of links, $pagina.'.php' geïnclude wordt. Dat werkt dus ong. hetzelfde als het scriptje van Tuinstoel.

Crew algemeen
Ah ok, dat wist ik niet.rnBedankt voor het uitleggen) rnrnDus eigenlijk is dat zoietsrn[code]if($_GET['pagina'] == 'home' $_GET['pagina'] == 'contact' $_GET['pagina'] == 'links')rn{rn include($_GET['pagina']..php);rn}[code]rnMaar dan in makkelijkere & kortere vorm^^
Offline numlockrond - 30/11/1999 00:00
Avatar van numlockrond Onbekend idd. switch is bedoeld om if statements wat compacteroverzichtelijker te kunnen opschrijven en ze hebben dus ook een mogelijkheid ingebouwd om zo'n if statements als dat te kunnen omzetten in een switch.

Crew algemeen
Dat ze een switch hadden om een if statement korter te maken wist ik wel.rnMaar ik wist niet dat het zo ook konrn[code]case blarncase blablarncase blablablarnecho bla, blabla, blablabla;rnbreak;[code]rnrnDan weet ik dat ook weer.rnMisschien iets voor het overzichtcool
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert [code]phprndefine('MODULE_DIR', 'modules');rnrn$modules[] = 'Homepage';rn$modules[] = 'News';rn$modules[] = 'Tutorials';rn$modules[] = 'Downloads';rnrnif(isset($_GET['module']) && intval($_GET['module']) != 0 && isset($modules[$_GET['module']]))rn{rn $module = $_GET['module'];rn}elsern{rn $module = 0;rn}rnrninclude(MODULE_DIR.''.$modules[$module].'.module.php');rnrn[code]
Offline Legolas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Legolas Onbekend Gewoon laten valideren met w3.org validator, en dan de foutjes verbeteren hècool
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s