Lid |
|
Hey,
Ik gebruik voor mn website nog steeds een open-source nieuws-systeem (cutenews), maar ik heb er al veel aanpassingen in gemaakt enzo, en ik ben er nu bijna helemaal tevreden over
MAAR 1 ding: als ik, of 1 van mn staffleden een plaatje in een nieuwsbericht zet wat groter dan de maximale breedte van de kolom is waar al het nieuws in staat is, dan rekt die kolom (natuurlijk uit).
Ik kan dus een style maken die ervoor zorgt dat de helft van de tekst wegvalt, of gewoon zorgen dat die plaatjes verkleinen
De nieuwsberichten worden allemaal in een .txt bericht in html vorm opgeslagen, dus dat is al makkelijk.
Ik zat te denken aan reguliere expressies om alle plaatjes in het bericht op te zoeken, en dan met zo'n image functie alle breedtes te checken.
Ik zou graag hulp willen bij het 'opbouwen' van een goede reguliere expressie, die de bron van het plaatje in een substring zet, en die de plaatjes ook kan vinden als er al een link aan het plaatje zit.
Omdat er soms meerdere plaatjes in een bericht voorkomen, zou het handig zijn als de expressie álle plaatjes kan vinden. Daar zou ik ook wel wat hulp bij willen, als het niet teveel gevraagd is
^^
|