login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Images zoeken en resizen if....

Offline pepijnfens - 13/02/2005 10:51 (laatste wijziging 13/02/2005 11:18)
Ik gebruik voor mn website nog steeds een open-source nieuws-systeem (cutenews), maar ik heb er al veel aanpassingen in gemaakt enzo, en ik ben er nu bijna helemaal tevreden over 
MAAR 1 ding: als ik, of 1 van mn staffleden een plaatje in een nieuwsbericht zet wat groter dan de maximale breedte van de kolom is waar al het nieuws in staat is, dan rekt die kolom (natuurlijk uit).
Ik kan dus een style maken die ervoor zorgt dat de helft van de tekst wegvalt, of gewoon zorgen dat die plaatjes verkleinen 

De nieuwsberichten worden allemaal in een .txt bericht in html vorm opgeslagen, dus dat is al makkelijk.
Ik zat te denken aan reguliere expressies om alle plaatjes in het bericht op te zoeken, en dan met zo'n image functie alle breedtes te checken.

Ik zou graag hulp willen bij het 'opbouwen' van een goede reguliere expressie, die de bron van het plaatje in een substring zet, en die de plaatjes ook kan vinden als er al een link aan het plaatje zit.

Omdat er soms meerdere plaatjes in een bericht voorkomen, zou het handig zijn als de expressie álle plaatjes kan vinden. Daar zou ik ook wel wat hulp bij willen, als het niet teveel gevraagd is

^^ 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert je kunt eens style maken voor alle imagesrnrn[code]rnimgrn{rnwidth 100px;rnheight 100px;rn}rn[code]rnrnmaar dan worden de kleine plaatjes vergroot...
Offline pepijnfens - 30/11/1999 00:00
Avatar van pepijnfens Lid Ja idd, dat is een beetje een probleem. Ik kan natuurlijk ook tegen de rest van de crew op de site zeggen dat ze gewoon eerst ieder plaatje na moeten kijken of het in de breedte van de kolom past, en als dat niet past, dat ze dan zelf de tag moeten veranderen enz., maar als het met een (ingewikkeld) script ook kan, dan ben ik meteen van al het gezeur af
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert mss met javascriptrn[code] if(document.images)rn {rn for(i = 0; $i document.images.length; i++)rn { rn if(document.images[i].width 100)rn {rn document.images[i].width = 100;rn }rn rn if(document.images[i].height 100)rn {rn document.images[i].height = 100;rn }rn }rn }[code] rnrnik weet niet of het werkt.
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
[url=www.sitemasters.bepagina=scriptsscripts&cat=9&id=512]script[url]rnrnMisschien dat je er iets aan hebt...
Offline pepijnfens - 30/11/1999 00:00
Avatar van pepijnfens Lid Ik heb er nu zoiets van gemaakt, maar ik zal nu toch die urls van die bestanden in die array moeten zien krijgen, en die uitkomst (laatste regel) vervangen met de html tag die eerst in het nieuwsbericht stond.....rnrn[code]phprn$img = array('afbeelding1.jpeg', 'afbeelding2.gif', 'afbeelding3.jpg');alle plaatjes in een array($img), mogen zoveel toegevoegd worden als men wilrnforeach($img as $key = $value)lusje om alle plaatjes te laten zienrn{rn $size = getimagesize ($value);maten van afbeelding metenrn $verhouding = $size[1]$size[0];verhouding tussen de hoogte en breedte uitrekenenrnrn if($size[0] = 400){ $size[0] = 400; }als de breedte groter is dan 400, dan maakt de breedte 400rnrn $hoogte = 'height=.$size[1].';rn $breedte = 'width=.$size[1]$verhouding.';rn echo a target=_blank href=$valueimg src=$value $hoogte $breedte border='0'abr;afbeelding laten zien in nieuw venserrn }rn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.182s