login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Formulier afbeelden in script

Offline StriKe - 13/02/2005 09:22 (laatste wijziging 13/02/2005 14:53)
Avatar van StriKeHTML interesse Hallo,

Ik heb onderstaand script. Probleem is dat bij het aanroepen van de pagina het formulier niet wordt getoond, wat ik nogtans verwacht met deze code. Weten jullie waar ik ergens een if/else verkeerd heb begonnen/afgesloten?

Bedankt!

1. <?php
  2. if ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == "POST") //input via formulier
  3. {
  4. if (isset($_POST['Filter']))
  5. {
  6. print("Formulier gepost!");
  7.  
  8. if($Stijl != "Alles")
  9. {
  10. $sql = "SELECT * FROM ngb_zwemprestaties_omschrijving WHERE Stijl = '$Stijl'";
  11. } else {
  12. $sql = "SELECT * FROM ngb_zwemprestaties_omschrijving";
  13. }
  14.  
  15. $resultaat = mysql_query($sql);
  16.  
  17. if (mysql_num_rows($resultaat) == 0)
  18. {
  19. print("<b>Nog niet gefilterd of geen records aanwezig op gefilterde categorie!</b>");
  20. } else {
  21. ?>
  22. <table cellpadding="5" cellspacing="10">
  23. <tr>
  24. <td>Nr</td>
  25. <td>Stijl</td>
  26. <td>Afstand</td>
  27. </tr>
  28. <?php
  29.  
  30. while ($Rij = mysql_fetch_array($resultaat))
  31. {
  32. // statements uitvoeren zodat iedereen appart de mail krijgt en er een log wordt aangelegd.
  33. ?>
  34. <tr>
  35. <td class="secure"><?php print($Rij[Prestatie_id]); ?></td>
  36. <td class="secure"><?php print($Rij[Stijl]); ?></td>
  37. <td class="secure"><?php print($Rij[Afstand]); ?></td>
  38. </tr>
  39. <?php
  40. } // End while
  41. print("</table>");
  42. } // Einde if of er wel records zijn
  43.  
  44. }
  45. else // Else tak "POST" van Filter
  46. {
  47. ?>
  48.  
  49. <form action="<?php $PHP_SELF ?>" method="post">
  50. Stijl:
  51. <select class="secure_form" name="Stijl">
  52. <option value="Alles">Alles</option>
  53. <option value="Schoolslag">Schoolslag</option>
  54. <option value="Crawl">Crawl</option>
  55. <option value="Vlinder">Vlinder</option>
  56. <option value="Rugcrawl">Rugcrawl</option>
  57. <option value="Wisselslag">Wisselslag</option>
  58. </select>
  59. <input class="secure_form" type="submit" name="Filter" value="Filteren"
  60. </form>
  61.  
  62. <?php
  63. } // End if Filter
  64. } // End if POST-methode
  65. ?>

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert je moet die buitenste if verwijderenrnrn[code]rnif ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == POST) input via formulierrn{rn....rn} End if POST-methodern[code] rnrnmoet weg.
Offline StriKe - 30/11/1999 00:00
Avatar van StriKe HTML interesse Hallo,rnrnDan krijg ik deze noticernrnNotice Use of undefined constant Prestatie_id - assumed 'Prestatie_id' in cserver_rootwwwngbsecure2scriptszwemprestaties_omschrijving_view.php on line 33rnrn[code]td class=securephp print($Rij[Prestatie_id]); td[code]
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Het if-statementrnif (isset($_POST['Filter']))rnrnmoet je afsluiten voordat je aan je formulier begint denk ik (je moet geen else gebruiken), dusrnrn[code]phprnif($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == POST) {rn if(isset($_POST['Filter'])) {rn ...rn } géén else hier !!!rn} else {rn geen request-method post, laat formulier zienrnrn...rnhier je formulierrn...rnphprn} einde formulierrn[code]
Avatar van StriKe HTML interesse Als ik jou raad opvolg (en dus die $_SERVER['REQUEST_METHOD'] terug toevoeg én de if afsluit zonder nog een else erachter te zetten krijg ik nog steeds dezelfde error als voorheen (op lijn 33).rnrnAls ik die SERVER request weglaat, zoals Fenrir voorstelde, en eveneens geen else tak gebruik krijg ik geen error, maar ook geen formulier meer ...rnrnGroeten,rnStriKe
Offline Rens - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)

Crew algemeen
Kheb je formulier even aangepastrnrn[code]phprnif ($_SERVER['REQUEST_METHOD'] == POST) input via formulierrn{rn if($Stijl != Alles)rn {rn $sql = SELECT FROM ngb_zwemprestaties_omschrijving WHERE Stijl = '.$Stijl.';rn } elsern {rn $sql = SELECT FROM ngb_zwemprestaties_omschrijving;rn }rnrn $resultaat = mysql_query($sql) or die(MySQL_Error());rnrn if (mysql_num_rows($resultaat) == 0)rn {rn print(bNog niet gefilterd of geen records aanwezig op gefilterde categorie!b);rn } elsern {rnrntable cellpadding=5 cellspacing=10rn trrn tdNrtdrn tdStijltdrn tdAfstandtdrn trrnphprn while ($Rij = mysql_fetch_array($resultaat))rn {rn statements uitvoeren zodat iedereen appart de mail krijgt en er een log wordt aangelegd.rnrn trrn td class=secure=$Rij['Prestatie_id']);tdrn td class=secure=$Rij['Stijl']);tdrn td class=secure=$Rij['Afstand']);tdrn trrnphprn } End whilernrntablernPHPrn } Einde if of er wel records zijnrn} elsern{rnrnform action=php $PHP_SELF method=postrnStijlrnselect class=secure_form name=Stijlrn option value=AllesAllesoptionrn option value=SchoolslagSchoolslagoptionrn option value=CrawlCrawloptionrn option value=VlinderVlinderoptionrn option value=RugcrawlRugcrawloptionrn option value=WisselslagWisselslagoptionrnselectrninput class=secure_form type=submit name=Filter value=Filterenrnformrnrnphprn} einde loop $_SERVER['REQUEST_METHOD']rn[code]rnrnIk geef je een tiprnSpring in bij je if en else lusjes.rnKan je nog vele 'zoektijd' voorkomen)
Avatar van StriKe HTML interesse Hallo,rnrnHartelijk bedankt, 'k heb het werkende gekregen, zonder ook maar één error of notice )rnrn'k Heb wel deze drie regelsrnrn[code]rn td class=secure=$Rij['Prestatie_id']);tdrn td class=secure=$Rij['Stijl']);tdrn td class=secure=$Rij['Afstand']);tdrn[code]rnrnMoeten veranderen in dezernrn[code]rn td class=securephp print($Rij['Prestatie_id']); tdrn td class=securephp print($Rij['Stijl']); tdrn td class=securephp print($Rij['Afstand']); tdrn[code]rnrnAnders kreeg ik deze errorrnrnParse error parse error, unexpected ')', expecting ',' or ';' in cserver_rootwwwngbsecure2scriptszwemprestaties_omschrijving_view.php on line 32rnrnLijn 32 was de eerste van de drie 'td'-lijnen.rnrnWat die 'tabs' betreft geef ik je volledig gelijk in.rnAlleen welke php editor gebruik ik daar het best voorrnrnMet ConText (degene die ik nu gebruik) wil het tabbuleren niet altijd even 'proper' lukken...rn
Offline Rens - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)

Crew algemeen
Die 3 regels was gewoon een typefoutje$ rnWas een ) vergeten weg te halen.rnrn[code]td class=secure=$Rij['Prestatie_id'];tdrntd class=secure=$Rij['Stijl'];tdrntd class=secure=$Rij['Afstand'];td[code]rnrnzal wel werken.rnrnVoor de editorrnIk gebruik Editplus, maar er is ook nog Crimson Editor.rnEn nog enkele meer.rnMaar het is maar net wat je zelf fijn bent.
Avatar van StriKe HTML interesse Wat die code betreft idd, dat haakje zal het hem gedaan hebben, 'k heb 't ook ni direct gezien.rnNog es bedankt om m'n probleem op te lossen en die editors, die bekijk ik wel eens, want lijkt me interessant genoeg )
Offline Rens - 30/11/1999 00:00

Crew algemeen
Nog wat meer editorsrnhttpwww.sitemasters.bepagina=downloadsdownloads&cat=1rnrnDan zul je vast wel degene vinden, die jou het fijnste lijkt)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.207s