Moderator |
|
Indien je zoekmachinevriendelijke URL's in je site wilt gaan gebruiken is het makkelijker als je hierbij een globale aanpak hebt, en niet een voor een enkele pagina.
Als je een URL /gebruiker/1234 hebt dan zit het gebruiker-id in ieder geval niet (zomaar) in de querystring.
Je kunt een stramien verzinnen waarmee je alles doorstuurt naar /index.php en vervolgens de URL van het oorspronkelijke verzoek "ontleedt" in code, of je kunt van de mod_rewrite functionaliteit van Apache gebruik maken om URL's te herschrijven, op de manier die @advertententiep beschrijft.
Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit de eerste variant omdat je daarmee de controle in je code trekt, en niet meer in .htaccess bestanden hoeft te lopen rotzooien (waarmee je potentieel je site in 1x breekt indien je een fout maakt). Daarnaast is het administratief wat overzichtelijker, in plaats van de kluwen rewriterules die je normaal gebruikt.
Omdat ik verder niet weet hoe jouw site in elkaar zit, kan ik hier geen gericht advies voor geven. |