login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Excel to PHP (Opgelost)

Offline UpLink - 06/04/2014 18:15
Avatar van UpLink... Ik heb al links en rechts aan het rondkijken geweest of ik ergens iets bruikbaars vond, maar ik stel mijn toch enkele vragen bij wat ik wil doen.

Ik heb van mijn werk een excel-file gekregen met een puntensysteem.
Naast elke jobcode staan x aantal punten. Naast die punten voeg ik dan in hoeveel van die jobcode ik die dag uitgevoerd heb en dan rekent die excel file zelf uit hoeveel ik in totaal heb.

Nu is mijn vraag:

Is het echt nodig om die hele excel-file na te maken in HTML en dan zo via PHP die berekening te doen en op te slaan in MySQL om er nadien grafieken van te maken?

Of bestaat er een gemakkelijkere oplossing?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/04/2014 11:23
Avatar van Thomas Moderator Dit lijkt mij een vraag waarbij je zelf deze afweging moet maken? Hierbij kun je je afvragen wat de meerwaarde en/of de reden is om dit in PHP/MySQL na te maken.

Is dit een opdracht van je werk? Is dit iets wat je zelf wilt uitproberen? Is dit omdat de gedachte is dat je in PHP/MySQL meer kunt? In Excel kun je namelijk ook grafieken maken. Is dit om gegevens van meerdere personen bij te houden / te vergelijken? Is dit om een historie aan te leggen? Wat kun je in PHP/MySQL wel (of gemakkelijker) dat in Excel niet (of moeilijker) kan?

En ja, misschien zijn er andere oplossingen / pakketten die al doen wat jij wilt. Het klinkt alsof alles nog niet vaststaat, dus je zou een klein onderzoekje kunnen doen naar wat (fijn) werkt. Heb je bijvoorbeeld al geGoogled op "php graph generator" of iets dergelijks?
Offline UpLink - 09/04/2014 21:25
Avatar van UpLink ... Ik wil dit graag zelf bijhouden... wij hebben die excl gekregen om onze dagelijkse punten uit te rekenen zonder dat we dagelijks onze jobcodes moeten doorgeven...

Ik had deze graag zelf bijgehouden en in grafieken per week en/of maand gezet zodat het overzichtelijk is...

Zijn er al PHP scripts/pakketten die dit al doen of word dit from scratch beginnen?
Ik heb namelijk nog nooit grafieken met PHP gemaakt 
Offline Thomas - 10/04/2014 11:16
Avatar van Thomas Moderator Omdat dit een nogal specifieke informatievraag is, zal hier niet iets generieks voor zijn. Je zult dit dus zelf in elkaar moeten zetten. Voor het (uiteindelijk) genereren van grafieken op grond van informatie en berekeningen zijn diverse tools beschikbaar.

Daarnaast heeft Google zelf ook (onder andere) een spreadsheet programma waarmee je grafieken kunt genereren. Er zijn ook zat youtube filmpjes die je uitleggen hoe je hier vervolgens grafieken van maakt. Dit (of je doet hetzelfde in Excel) lijkt mij makkelijker dan het zelf helemaal programmeren.
Bedankt door: UpLink
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s