login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Inloggen met PHP: verschillende ledenpagina's

Offline simontjeuh - 11/02/2005 16:13
Avatar van simontjeuhHTML interesse Yo, ik heb een probleem met mijn inlogsysteem. Als er ingelogd wordt moet PHP natrekken welke username werd ingetypt. Als de username Simeken is moet de link ../Simeken/index.php worden, is de username Simontje 99 moet de link ../Simontje99/index.php worden, etc.
Ik heb volgende code daarvoor, het probleem is dat het niet werkt, er zijn geen fouten ofzo. Het lukt gewoon niet.
  1. <?
  2. if ($username == Simontje99) {
  3. echo "<font color=\"blue\" size=\"4\"><a href=\"../spel/Simontje99/index.html\" target=_blank>Treed de wereld van MKIQ binnen!</a></font>";
  4. } elseif ($username == Simeken) {
  5. echo "<font color=\"blue\" size=\"4\"><a href=\"../spel/Simeken/index.html\" target=_blank>Treed de wereld van MKIQ binnen!</a></font>";
  6. } elseif ($username == svd-boy) {
  7. echo "<font color=\"blue\" size=\"4\"><a href=\"../spel/svd-boy/index.html\" target=_blank>Treed de wereld van MKIQ binnen!</a></font>";
  8. } else {
  9. echo "<font color=\"blue\" size=\"4\">Uw account is in aanmaak.</font>";
  10. }
  11. ?>

Hopelijk kan iemand me helpen.... 

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert waar komt $username vandaanrnrnprobeer het zornrn[code]rnif ($username == 'Simontje99') {rnecho font color=blue size=4a href=..spelSimontje99index.html target=_blankTreed de wereld van MKIQ binnen!afont;rn} elseif ($username == 'Simeken') {rnecho font color=blue size=4a href=..spelSimekenindex.html target=_blankTreed de wereld van MKIQ binnen!afont;rn} elseif ($username == 'svd-boy') {rnecho font color=blue size=4a href=..spelsvd-boyindex.html target=_blankTreed de wereld van MKIQ binnen!afont;rn} else {rnecho font color=blue size=4Uw account is in aanmaak.font;rn}rn[code]
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid [code]rnif ($username == Simontje99 $username == svd-boy $username = Simeken) {rnecho font color=blue size=4a href=..spel.$username.index.html target=_blankTreed de wereld van MKIQ binnen!afont;rn}rn} else {rnecho font color=blue size=4Uw account is in aanmaak.font;rn}rn[code]Zo
Offline simontjeuh - 30/11/1999 00:00
Avatar van simontjeuh HTML interesse Murfy, ik heb jouw script getest, en het is alleszins allemaal goed, maar ik heb een account aangemaakt (bij registreer) en die heet Simon en als ik inlog met die account toont hij dat je kan inloggen en bij die komt de link (als je erop klikt) overeen met die van Simeken, en dat wil ik duidelijk niet
Avatar van simontjeuh HTML interesse en om op Fenrirs vraag te antwoorden, de username komt van een formulierrn[code]rnrn form method=post action=logaction.phprn table width=100% border=0 cellspacing=0 cellpadding=0rn trrn tdfont face=Arial size=3 color=whiteUsernamefonttdrn trrn trrn tdinput type=text name=usernametdrn trrn trrn tdfont face=Arial size=3 color=whitePasswordfonttdrn trrn trrn tdinput type=password name=passwordtdrn trrn trrn tdinput type=submit value=Login name=Logintdrn trrn fontrn tablern formrnrn[code]
Avatar van simontjeuh HTML interesse ik heb het dan maar op mijn eigen manier proberen te fixen, en het lukt, ik heb volgend script gebruikt, hopelijk zal dat later geen fouten opleveren.rn[code]rnrn rn if ($username == Simontje99 $username == svd-boy $username == Simeken)rn { echo font color=blue size=4a href=..spel.$username.index.html target=_blankTreed de wereld van MKIQ binnen!afont;rn } elseif ($username != Simontje99 $username != svd-boy $username != Simeken)rn { echo font color=blue size=4Uw account is in aanmaak.font;rn } elsern { echo Mislukt;rn }rn rnrn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s