Moderator |
|
Het oorspronkelijke bericht is niet meer volledig. Is je probleem opgelost?
mod_rewrite is onderdeel van Apache, ik neem aan dat je je website op een Apache webserver hebt staan?
En inderdaad wat vinTage zegt, begin bij wijze van test tijdelijk met een schone lei en kijk of je iets werkends kunt krijgen.
Kijk ook met phpinfo() of mod_rewrite deel uitmaakt van de geladen modules anders werkt het sowieso niet.
En last but not least, je hebt niet per se mod_rewrite nodig voor searchengine safe / friendly URLs - het kan ook op een andere manier, zoals hier kort besproken wordt. Je hebt daar niet eens Apache voor nodig, enkel een mechaniek om een custom 404 pagina in te stellen. Ik wist al dat dit kon, en heb dit ook in het framework wat ik aan het bouwen ben succesvol toegepast. Dit framework draait op een experimentele webserver (=geen Apache), op mijn laptop onder WAMP, op een linux webserver met Apache en op een Windows NT server (=geen Apache). Het lijkt mij ook stukken fijner om niet van een webserver/de beschikbaarheid van een module afhankelijk te zijn voor de correcte werking van je website?
Anyway, herstel het oorspronkelijke topic of plaats een nieuwe reactie, het bericht bevat in zijn huidige vorm te weinig informatie om je te hulp te kunnen schieten. |