Lid |
|
Hallo beste sitemasters,
Ik wil graag een CMS bouwen, maar ik kom niet verder dan het bedenken hoe het eruit moet komen te zien.
Ik weet wat er zoal in moet komen te zitten, ik geraak wel geen stap verder.
Ik wil het niet in het "Samenwerken" onderdeel zetten, ik kan eigenlijk geen beloning geven in geld.
Maar goed, we zaten bij het CMS, weet er iemand hoe ik dit moet aanpakkn?
Hieronder een lijstje met dingen dat het moet doen en wat het moet ondersteunen. (Een soort vereisten-lijst.)
Lijst:
(Een opsomming van wat het CMS moet kunnen, wat hij moet bevatten en waarop hij moet draaien, extra's zijn altijd welkom!)
- Hij moet een inlogsysteem bevatten;
- Je moet het CMS kunnen beheren;
- Hij moet draaien op PHP5.4;
- Hij mag geen gebruik maken van databasesoftware (Voor de henen die geen database kunnen gebruiken);
- Hij moet de functionaliteiten van een gewoon CMS hebben;
- Hij moet te gebruiken zijn door blinden, doven, en gewone mensen;
- Er moeten plugins voor kunnen gemaakt worden;
- Er mag geen code aan te pas komen bij het maken van de pagina's;
- Er moeten extra gebruikers aan gemaakt kunnen worden;
- Die extra gebruikers mogen niet het gewone AdminPanel te zien krijgen, maar een gebruikerspaneel (iets als bij sitemasters);
- De gebruikers mogen niet zonder toestemming van de beheerder een tekst wijzigen (er moet een vakje voor hun naam aangekruist worden door de beheerder, dan moet een tijd ingevoerd worden, dan mag die gebruiker een tekst wijzigen binnen de tijd die de beheerder heeft ingevoert).
Andere (bijkomende) functies mogen ook!
De lay-out kan ik zelf maken.
Daarom geef ik hier een namen-lijst, hierin vind je de namen van de verschillende onderdelen.
Lijst:
(- naam = functie)
- Beheermenu = alleen voor de beheerder te bereiken, bevat de algemene instellingen voor de sit, denk hierbij aan: titel, beschrijving, zoekwoorden, …);
- Wijzigmenu = Menu die voor iedereen (die toestemming heeft) verschijnt en zo kan die persoon de tekst van een gekozen pagina (door de beheerder) wijzigen;
- Persoonlijkmenu = menu die voor iedereen altijd te zien is en waarin de ingelogde gebruiker zijn gegevens kan wijzigen;
- Tekstvak = vak met tekst en uitleg over het CMS, moet door de beheerder aan te passen zijn.
Gelieve deze namen aan te houden, zonder Hoofdletters om de CSS en de rest niet te laten verwarren.
D.w.z. dat je (als je deze namen niet aanhoudt) de samenwerking van het CSS-bestand en de rest van het CMS in de war stuurt!
Hiervoor mijn dank!
Zouden jullie dit voor mij kunnen doen?
Ik geraak dus echt niet voort!
Mijn kennis van PHP is ook niet al te best, ik begrijp gelukkig wel een stuk PHP-code met uitleg! Haha!
Ik ben jullie allemaal super dankbaar dat je me wilt helpen!
-----------------------------------
Groetjes, Jordy
|