login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Pas substr na woord

Offline Frederic - 09/02/2005 11:52
Avatar van FredericPHP ver gevorderde Is het mogelijk om pas na een woord te knippen?

Bvb:
Knippen op 10 tekens; normaal: JAN IS DAAR NU
normaal: JAN IS DA
wat ik zou willen: JAN IS DAAR

dus hij zou moeten tellen tot de volgende spatie, en dan pas knippen?
Ik gebruik nu:
  1. <?php
  2. $bericht = substr($bericht, 0, 80);
  3. $bericht = $bericht . "...";
  4. ?>
Maar dan knipt ie in het midden van woorden...

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Metalhead - 30/11/1999 00:00
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Zoiets zou moeten werken lijkt me;rn[code]phprn $bericht1 = substr($bericht, 0, 80);rn $bericht2 = substr($bericht, 80, 120);rn$array = explode( , $bericht2);rn $bericht = $bericht1.$array[0];rn [code]
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Hmm... maar je wilt toch dat de substring maximaal 80 karakters bevat Anders kun je zoiets doen als Metalhead voorstelt inderdaad.rnrnAls je maximaal x karakters in je string wilt hebben doe je zoietsrnZoek vanaf karakter 80 (of waar je ook wilt beginnen) [i]terug[i] naar de eerste spatie of de eerste punt die je vindt.rnrnDe lengtes van de fragmenten kunnen natuurlijk nogal verschillen naar aanleiding van de lengte van de woorden...rnrn[code]phprnfunction stringofwords($string, $maxlength) {rn if(strlen($string) = $maxlength) {rn voor het geval de string ten hoogste $maxlength karakters lang isrn $pos = $maxlength;rn } else {rn voor het geval $string langer is dan $maxlengthrn $pos = $maxlength;rn while($pos 0 && $string{$pos} != && $string{$pos} != .) {rn $pos--;rn }rn }rn return substr($string, 0, $pos);rn}rn[code]
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.186s