login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XML DOM probleem (verplaatst vanuit ASP en php topic)

Offline Gml - 08/02/2005 21:20
Avatar van GmlHTML beginner dat is leuk dat simple xml, een voorbeeld van de site:

1. <?php
  2. $xmlstr = <<<XML
  3. <?xml version='1.0' standalone='yes'?>
  4. <movies>
  5. <movie>
  6. <title>PHP: Behind the Parser</title>
  7. <characters>
  8. <character>
  9. <name>Ms. Coder</name>
  10. <actor>Onlivia Actora</actor>
  11. </character>
  12. <character>
  13. <name>Mr. Coder</name>
  14. <actor>El Act&#211;r</actor>
  15. </character>
  16. </characters>
  17. <plot>
  18. So, this language. It's like, a programming language. Or is it a
  19. scripting language? All is revealed in this thrilling horror spoof
  20. of a documentary.
  21. </plot>
  22. <rating type="thumbs">7</rating>
  23. <rating type="stars">5</rating>
  24. </movie>
  25. </movies>
  26. XML;?>

Zo maak je toch geen xml file, dat is lelijk. Je wilt toch geen php zooi in je xml...
Er is ook DOM XML ondersteuning zag ik.
http://nl3.php.net/manual/en/ref.domxml.php

Maar ja dat werkt dan weer niet. Dit stukje code bijvoorbeeld:
  1. <?php
  2.  
  3. if (!$dom = domxml_open_file("example.xml")) {
  4. echo "Error while parsing the document\n";
  5. }
  6.  
  7. $root = $dom->document_element();
  8. ?>

Moet heel simpel zijn een xml documentje openen maar dan krijg ik de error:

Fatal error: Call to undefined function domxml_open_file()

Owja keb trouwens php5 draaien. Wie weet wat te doen?

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Euhm, kijk eens in PHP.ini of daar niks staat van die xml
Offline NCube - 30/11/1999 00:00
Avatar van NCube HTML beginner [quote]Note This extension is no longer marked experimental. It will, however, never be released with PHP 5, and will only be distributed with PHP 4. If you need DOM XML support with PHP 5 you can use the DOM extension. This domxml extension is not compatible with the DOM extension.[quote]
Offline Gml - 30/11/1999 00:00
Avatar van Gml HTML beginner Nu moet ik PECL installen, nou dat ga ik morgen wel proberen...
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Thomas Moderator Een XML-bestand heeft meestal een vast uiterlijk patroon.rnJe zou kunnen denken aan een template die met behulp van PHP een XML bestand produceert rnIk ben op dit moment bezig met een RSS-onderdeel voor sitemasters. Hiervoor maak ik gebruik van [url=httptemplatepower.codocad.com]TemplatePower[url] (een template-engine). Dit werkt perfect.rnrnZo ziet mijn template er uit voor een RSS-bestandrnrn[code]xml version=1.0 encoding=UTF-8rnrss version=2.0rn!-- START BLOCK CHANNEL_TAG --rn channelrn !-- mandatory tags --rn title{TITLE}titlern link{LINK}linkrn description{DESCRIPTION}descriptionrn !-- optional tags --rn language{LANGUAGE}languagern copyright{COPYRIGHT}copyrightrn managingEditor{MAN_EDIT}managingEditorrn webMaster{WEBMASTER}webMasterrn pubDate{PUBDATE}pubDatern lastBuildDate{LASTBUILDDATE}lastBuildDatern category{CATEGORY}categoryrn generator{GENERATOR}generatorrn docshttpblogs.law.harvard.edutechrssdocsrnrn !-- channel items --rn!-- START BLOCK ITEM_TAG --rn itemrn title![CDATA[{ITEM_TITLE}]]titlern link{ITEM_LINK}linkrn description![CDATA[{ITEM_DESCRIPTION}]]descriptionrn author![CDATA[{ITEM_AUTHOR}]]authorrn category![CDATA[{ITEM_CATEGORY}]]categoryrn pubDate{ITEM_PUBDATE}pubDatern itemrn!-- END BLOCK ITEM_TAG --rn channelrn!-- END BLOCK CHANNEL_TAG --rnrss[code]rnrnSee Geen PHP ).
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Hoezo is dat voorbeeld lelijkrnHij gebruikt gewoon een string als xml. Dit is geen los xml bestand, maar gewoon in je php code.rnrnJe kunt ook gewoon een bestand openenrnhttpnl3.php.netmanualenfunction.simplexml-load-file.phprnrn$dat = simplexml_load_file('jefile.xml');rnecho $dat-xml_element;
Offline Gml - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Gml HTML beginner Wat ik wil is dat ik een xml bestand heb, en een xsl bestand en die twee parsen via php naar html. rnrnOp het moment dat je in php de xml inlaad wil ik eventueel dingen kunnen toevoegen of wijzigen aan de xml (met behulp van php).rnrnMaar ik ga vanavond kijken of ik de manieren die jullie hebben ook kan gebruiken.
Offline Fenrir - 30/11/1999 00:00
Avatar van Fenrir PHP expert Ik denk dat je het beste simplexml kunt gebruiken voor het lezen, en dan templatepower voor het parsen.rnJe kunt het parsen ook met simplexml doen, maar dat is meer werk denk ik.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.189s