Ik heb mijn projecten gehost op code.google.com en wil dus ook gebruik maken van de bijhorende wiki pagina's. Nu heb ik dus op mijn website een wiki parser die de wiki pagina's uit code.google.com uitleest en omzet naar html. Ik heb dit zo goed als volledig met preg_replace gedaan, alleen lukt het mij maar niet om de lijsten op een correcte manier weer te geven. De bedoeling is dus dan er lijsten met meerdere niveau's mogelijk zijn.
Een voorbeeld:
De spaties voor een * of # liggen niet vast, voor niveau 1 is het altijd minstens 2 spaties, verder moet het volledig dynamisch zijn en oneindig aantal subniveaus.
Wat ik zelf al in gedacht had was de spaties gebruiken om de niveau's te controleren. Maar dat gaat moeilijk tot een oneindige lijst als men met regex werkt. Ook een verschil is of ik het lijn per lijn afhandel of de wiki in een geheel. Ik zal de tips morgen eens rustig bekijken en zien of ik eruit geraak.
Ja, maar dan zelf gemaakt ;) met zo voorgemaakte systemen is het moeilijker om het resultaat te krijgen dat ik wil. En ik wil de wiki in php parsen, en voor de google code wiki is er alleen een methode in javascript.
En zomaar iemands anders code implementeren is niet hoe je iets bereikt, beetje creativiteit mag wel, alleen zit ik vast met dit stukje. Ik wil niet op een generatie afsteven die niet meer kan programmeren omdat altijd maar andermans code gebruikt.
Een aanpassing gedaan, nu werkt het meerdere niveau's al voor unordened lists, doordat ik het lijn per lijn afhandel.