login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Bied systeem.

Offline vanw - 07/02/2005 22:36
Avatar van vanwPHP interesse Hoi,

Ik heb een bied systeem op mijn site staan www.2dehandsplaza.nl

Nu heb ik een probleem dat ie het bod lager dan al geboden is toe kan voegen. Nu wil ik zo iets maken dat ie eerst kijkt of de prijs lager is dan geboden.

Hoe kan ik dat doen via wat voor script. Ik hoop dat iemand me uit de brand kan helpen.

Ik weet dat het te maken heeft met < en > Maar niet hoe ik dat kan gebruiken. Het wordt opgeslagen in de database als prijs.
En wordt toegevoegd bij de advertentie met het id van de advertentie.

Alvast bedankt!

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Duikboot - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde [code]rnrnif($prijs = $prijs_in_de_db){rn als de prijs kleiner, of gelijk isrnecho Je kan alleen hoger bieden;rnelse{rn als er een hoger bod gedaan wordrnecho Je bod van $prijs is opgeslagen;rn}rnrn[code]rnHeb je hier wat aan
Offline Thomas - 30/11/1999 00:00
Avatar van Thomas Moderator Nou je kijkt of het bod groter (of gelijk lijkt me niet echt zinnig eh )) is dan het laatste (hoogste bod). Worden alle boden op een item opgeslagen, of alleen het hoogste bod rnrnAls het nieuwe bod groter is dan het oude dan overschrijf je het oude bod, of voeg je het nieuwe bod toe (afhankelijk van of je een soort van bied-geschiedenis bijhoudt).rnrnJe zult dus een query moeten uitvoeren die controleert of het nieuwe bod groter is dan het hoogste huidige bod...rnrnqueryrnSELECT hoogste_bod FROM item_tabel WHERE id=item_idrnrnDit hoogste_bod vergelijk je met het bod van iemand.rnrnAls het nieuwe bod gelijk is aan het hoogste bod (of kleiner), geef je een mededeling dat er al ten minste zoveel geboden is, en dat je hier dus overheen zult moeten gaan.rnrnAls het nieuwe bod hoger is dan het tot dan toe hoogste bod, kun je nog een soort bevestigingsstap er tussen doen zo van weet je zeker dat je dit bod wilt plaatsen .rnHierna (bij bevestiging) update je de gegevens van het bedrag van de nieuwe (hoogste) bieder.rnrnAbstractrnals nieuwe_bod = hoogste_bod_uit_database danrn - geef boodschap weer dan het te weinig isrnandersrn - vraag om bevestigingrn(deze pagina wordt nog een x aangeroepen dus zul je ergens de eerder geposte gegevens moeten bijhouden)rnrnals bevestiging (na page-refresh)rn - update bieder en bedrag van het geselecteerde itemrnrnAls er geen bevestigingsstap is, kan het natuurlijk korter.
Offline Duikboot - 30/11/1999 00:00
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Ik heb ook maar gelijk erbij gedaan, want wat schiet je er mee op door hetzelfde te bieden Dan is het meer kop of munt aan wie je het gaat verkope toch
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
een bod kan mss geannuleerd wordenrnHangt af van jouw systeem of je dat kuntwilt invoeren
Offline vanw - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van vanw PHP interesse Me systeem heeft een bevestiging per e-mail. Met een link waar je op moet klikken voordat ie geplaatst wordt. Dus er kunnen geen neppers tussen zitten hoop ik.rnrnOp 1 of andere manier werkt je script niet.. dit is het script om het bod toe tevoegenrnrn[code]php rn$lengteb = 10; lengte van je password rnfunction passwordmakenb ($lengteb) { rn$code = ; rnmt_srand ((double) microtime() 1000000); rnwhile (strlen($code) $lengteb) { rn$kiezenb = chr(mt_rand (0,255)); rnif (eregi(^[0-9]$, $kiezenb)) $code = $code.$kiezenb; rn}; rnreturn ($code); rn}; rn$code = passwordmakenb ($lengteb); rnecho ; rnrnphprnincludeconfig.php;rnrn$sql = SELECT FROM artikelen WHERE aida='.$_GET['id'].' AND code=0; rn$query1 = mysql_query($sql); rnrnwhile ($show = mysql_fetch_object($query1)) rn{rnrn$prijs1 = ''.$show-prijs.'';rn}rnrnrnif($prijs = $prijs1){rn als de prijs kleiner, of gelijk isrnecho Je kan alleen hoger bieden;rn}else{rn als er een hoger bod gedaan wordrnif($bodplaatsen) {rnrn$insert = INSERT INTO Bied (id, prijs, email, ip, code, datum) VALUES ('.$_GET['id'].', '.$_POST['prijs'].', '.$_POST['email'].', '.$_SERVER['REMOTE_ADDR'].', '.$code.', NOW());rn$query = mysql_query($insert)or die(mysql_error());rnmail($email,Uw bod op 2dehandsplaza.nl,rnBeste $email,rnrnBedankt voor het uit brengen van uw bod op 2dehandsplaza.nl!rnrnKlik op de onderstaande link om uw bod te aktiverenrnhttpwww.2dehandsplaza.nlmainsite=Geboden.php&email=$email&code=$code&id=$idrnrnrnMet vriendlijke groet,rnwww.2dehandsplaza.nl,From 2dehandsplaza.nl Info@2dehandsplaza.nl);rn echo gelukt; rn}rnelse {rn}}rn[code] rnrnHij slaat alles op. Waarschijnlijk is het een heel klein dingetje dat ik niet zie.rn
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
zucht...rnhet werkt nietrnhij slaat alles oprnsniff sniff, oh, ja, ik ruik nu dat je een SQL error krijgt! sniff, sniff, waarschijnlijk een errooooooor snif 1024!rnrnwat werkt er niet, wat zie je wat had je verwacht te zien,is de hele code relevant heb je error reporting aangezet gebruik or die (mysql_error()) achter je eerste query, er zijn millioenen dingen die je kunt proberen!
Offline vanw - 09/02/2005 11:15
Avatar van vanw PHP interesse Beste Twopeak,

Wat denk je wat ik af gelopen 2 dagen heb gedaan... ;) Juist oplossingen zoeken maar wordt er niet wijzer van!

Ik zou zeggen test het zelf uit:
http://www.2deh...5676211448

Dan zie je wel wat ik bedoel!
Offline biertie - 30/11/1999 00:00
Avatar van biertie Onbekend er komt toch op 'je kan alleen hoger bieden... dus wat is het probleem
Avatar van vanw PHP interesse Bied maar is wat lager en hoger.
Offline biertie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van biertie Onbekend ik heb lager geboden...;rnmoet ik nu echt nog eens hoger bieden ookrnrn[edit]rnheb hoger geboden...rndan komt er 'GELUKT' op...rnrn[edit 2]rnnog alle bestanden staan op de server zkr o rn[quote]Warning main(Gebodenbevestiging.php) failed to open stream No such file or directory in home2dehandsplaza.nlwwwNieuwGeboden.php on line 94rnrnWarning main(Gebodenbevestiging.php) failed to open stream No such file or directory in home2dehandsplaza.nlwwwNieuwGeboden.php on line 94rnrnWarning main() Failed opening 'Gebodenbevestiging.php' for inclusion (include_path='.extphp4libphp') in home2dehandsplaza.nlwwwNieuwGeboden.php on line 94rnrnrn [quote]
Offline vanw - 30/11/1999 00:00
Avatar van vanw PHP interesse en als je lager biedt komt er ook gelukt op. Dat is het probleem.
Offline biertie - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van biertie Onbekend nu zie ik het ook, de vorige keer dat ik erop klikte kwam er op je kan alleen lager bieden...rnrnzet er eens error reporting op ALLrndan kunnen we de error mssn zien
Avatar van vanw PHP interesse Ja dat klopt want ik was ermee bezig.rnrn[code]rnif($prijs = $prijs1){rn als de prijs kleiner, of gelijk isrnecho Je kan alleen hoger bieden;rn}else{rnechoGelukt;rn[code]rnrnHad ik dit verander = in Maar dan weer geeft ie altijd je kan alleen hoger bieden.rnrnHet is gedeeltelijk op gelost!rnrnEditrnrnHij doet het nou wel bijna goed. Maar als ik een bod heb van 25,00 en ik bied 1125,00 dan doet hij het niet. Maar als ik er 26,00 erop bied dan wel.rnrnKan dat opgelost worden
Avatar van vanw PHP interesse Het is gedeeltelijk op gelost!rnrnHij doet het nou wel bijna goed. Maar als ik een bod heb van 25,00 en ik bied 1125,00 dan doet hij het niet. Maar als ik er 26,00 erop biedt dan wel.rnrnKan dat opgelost worden
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.347s